Furstina Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Jag frågade min man efter en "tack för maten"-ramsa på norska men han kommer aldrig ihåg sånt... :-? Mannen fick ur sig "Takk for mat og drikke mere fikk vi ikke..." men sen står det still. Hjälp? Nu är Malvin knappt 10 månader och det är kanske lite tidigt att försöka lära honom en sån ramsa men frågan kom upp och varken jag eller mannen kan släppa frågan. Jag lärde mig ramsan "Tack för maten den var god, 18 spydde 19 dog" hos min dagmamma... men kom bara ihåg det viktigaste "..spydde-dog.." som jag glatt sa flera gånger medan vi åt! Min mamma undrade lätt chockat vad vi gjorde hos dagmamman.
Gjest Étoile Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Vi moret oss med følgende remse da jeg var liten: Takk for maten den var god, om en time eller to, ligger den i do!
Gjest Pet Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Takk for mat og drikke Penger har vi ikke Derfor må vi stikke
Gjest Tex Skrevet 30. oktober 2004 #4 Skrevet 30. oktober 2004 Takk for drikke og for mat jeg har fått i glass og fat
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2004 #5 Skrevet 30. oktober 2004 Takk for maten, den var god. Vi er alle mette no.
Gjest Starya Skrevet 30. oktober 2004 #6 Skrevet 30. oktober 2004 Vi lagde (tror jeg, husker ikke helt) en sang da vi var på leirskole som vi overrasket "husmora" med. Etter hver middag sa hun "vel bekomme", og alle ungene sa "takk for maten" i kor. Siste dagen brøt vi ut i kanon i stedet. Jeg mener å huske teksten var slik: "Takk for maten, takk for maten. Den var veldig god. Sulten var besværlig. Maten smakte herlig. Takk for maten, takk for maten. Den var veldig god." Ikke akkurat et moro-vers, men ganske stilig når det ble sunget slik.
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2004 #7 Skrevet 30. oktober 2004 "Takk for mat og drikke, oppvasken tar vi ikke. " - Er den jeg har lært,..
Gjest StoreSky Skrevet 30. oktober 2004 #8 Skrevet 30. oktober 2004 - takk for maten den var go' vi betaler ikke no'! (datter fem år..) -takk for maten, servelaten...
alisia4 Skrevet 30. oktober 2004 #9 Skrevet 30. oktober 2004 Takk for mat og drikke, oppvaske tar jeg ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2004 #10 Skrevet 31. oktober 2004 jeg lærte denne: takk for maten den var god om en time eller to havner den i do ble ikke så veldig populært
Gjest Lille Solstråle Skrevet 31. oktober 2004 #11 Skrevet 31. oktober 2004 For glede, helse, daglig brød vi takker deg o'Gud... Den måtte jeg ramse opp i barnehagen, liksom. Det var til og med en offentlig barnehage. Tror jeg foretrekker den om oppvasken tar jeg ikke.
Cilla Skrevet 31. oktober 2004 #12 Skrevet 31. oktober 2004 jeg lærte denne: takk for maten den var god om en time eller to havner den i do ble ikke så veldig populært Hehe denne brukte vi også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå