Gå til innhold

Hvor tidlig reise på ferie fra ny katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snakket om å skaffe oss katt og tenkte å vente til høsten med det. Nå viser det seg at vi har fått tilbud om å overta en katt (to år gammel) som ellers blir avlivet fordi eierne ikke vil ha den. Vi reiser på sommerferie (bare en uke da) i midten av juli, så to måneder til. Den nye katten vil være hjemme og få tilsyn to ganger om dagen av naboene våre mens vi er borte. Er det for tidlig å reise fra en katt som har fått et nytt hjem? Tror dere det er greit å takke ja til katten selv om den da må være en uke "alene" om bare to måneder? 

Anonymkode: f2139...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint, katten venner seg godt til dere og det nye hjemmet før dere reiser.

• Liker 3
Gjest Amininata
Skrevet

Er det en "Innekatt" eller en en "vanlig" katt?

Tror det skal gå fint, men jeg ville passet ekstra godt på en stund, for og se hvordan han forholder seg til hjemmet. Vise at han har skutt gullfuglen og her er det mat/kos. Men det gjør dere sikkert uansett ;)
Er jo så fort gjort at katter rømmer tilbake der de kom fra, kanskje især når det "Nye" hjemmet plutselig var tomt.

Du får finne en du kan stole på er innom hver dag og kanskje sitter en halvtimes tid med pusen

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket om å skaffe oss katt og tenkte å vente til høsten med det. Nå viser det seg at vi har fått tilbud om å overta en katt (to år gammel) som ellers blir avlivet fordi eierne ikke vil ha den. Vi reiser på sommerferie (bare en uke da) i midten av juli, så to måneder til. Den nye katten vil være hjemme og få tilsyn to ganger om dagen av naboene våre mens vi er borte. Er det for tidlig å reise fra en katt som har fått et nytt hjem? Tror dere det er greit å takke ja til katten selv om den da må være en uke "alene" om bare to måneder? 

Anonymkode: f2139...fd2

Tror det skal gå helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det går fint. Eller, ihvertfall ikke noe verre enn når man reiser på ferie etter å ha hatt katt i lang tid.

Katten bør være inne en stund den første tiden.. Bor dere langt fra første hjemplassen hans? Jo mer han skjønner at dere tar vare på han, og dere er hans nye hjem, desto mindre sjanse er det for at han stikker tilbake dit han kom fra.

Anonymkode: 3dd86...063

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere skal på ferie såpass kort tid etter at han flytter inn, så ville jeg bestilt en ukes opphold på kattepensjonat for ham mens dere er borte.

Selvsagt kan det gå veldig fint at han blir flyttet til nytt hjem og så opplever at de nye menneskene 'forsvinner', men det trenger ikke gå bra.

Anonymkode: 68981...180

• Liker 2
Skrevet

Det tror jeg vil gå helt fint. 

På 2mnd så har katten vent seg til sitt nye hjem. 

Og dere har jo noen som kommer innom to ganger daglig for tilsyn, mat og kos. 

Personlig så ville jeg heller hatt katten hjemme enn i kattepensjonat. Et kattepensjonat tror jeg vil stresse katten mere enn at den blir hjemme uten dere. Blir jo en helt ny plass å forholde seg til på så kort tid. 

• Liker 4
Skrevet

Det går nok helt fint :-)

jeg har en foreløpig innekatt som skal bli utekatt. Vi flytter om en måned, og drar på ferie om 2 mnd. Katten vår er snart 9 mnd , så vi har bestilt kattepensjonat for pus mens vi er på ferie. 

Hvis det er utekatt dere skal få, hadde jeg tatt med pus på dyrepensjonat. Dette fordi det tar tid å venne pus til nytt sted. Vi velger dyrepensjonat også pga at pus ikke er fylt året engang. 

Velger dere derimot å ha pus hjemme med tilsyn to ganger om dagen, går nok dette helt fint det også, men jeg hadde nok vært litt mer avslappet hvis pus er på pensjonat, da vet dere jo at pus har det bra og er i trygge hender sammen med de som jobber der, og at pus kan bli kjent med andre katter og leke med de mens dere er på ferie:) Tenker uansett at det er bedre for pus å komme til dere, enn at den skal bli avlivd stakkars..  Det går nok fint uansett om dere velger å ha pus hjemme eller på dyrepensjonat! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når en katt flytter, er det vel en regel på at man skal ha den inne så så lenge flr den får gå ut? Eller? Jeg har ikke katt, men hørt venninner snakke om det, så hver obs på det i det minste. Slik at kattepasseren ikke slipper ut katten.

Anonymkode: ed722...ee8

Skrevet

Nei syns ikke det er for kort tid, om dere holder katten inne den uken. Den vet at dere bor der og ikke har flyttet siden alle tingene deres er der etc.

AnonymBruker
Skrevet

Ser folk skriver "tror det skal gå bra".Om det er standarden for dyreholdet så for pokker ikke anskaff katt/dyr!

Man gambler simpelthen  ikke og  "TROR"det går bra!

Anonymkode: 9c5b8...0b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser folk skriver "tror det skal gå bra".Om det er standarden for dyreholdet så for pokker ikke anskaff katt/dyr!

Hva mener du da? Kan ikke se at du kom med noe konstruktivt i debatten? :)

Anonymkode: 0ef01...2b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du da? Kan ikke se at du kom med noe konstruktivt i debatten? :)

Anonymkode: 0ef01...2b0

Så det var vanskelig å forstå at jeg ikke er for det og lekende lett bare dra? Javel.  Jeg syns ikke noe om lemfeldig "tror det går bra" stilen. Eneste alternativ er å punge ut for kvalitets kattepersjonat.

Gjest Kaida
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det var vanskelig å forstå at jeg ikke er for det og lekende lett bare dra? Javel.  Jeg syns ikke noe om lemfeldig "tror det går bra" stilen. Eneste alternativ er å punge ut for kvalitets kattepersjonat.

To måneders tilvenning er en måned mer enn de fleste katter trenger. Tilsyn en gang daglig er strengt talt nok, så TS plan om to daglige tilsyn høres mer enn grei ut i mine ører.

Kan du forklare hvorfor et "kvalitets kattepersjonat", det vil si ukjent sted og ukjente mennesker, er bedre enn å bli passet av kjente mennesker i sitt eget hjem? Det fremstår ulogisk for meg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint å la katten være hjemme hos seg selv i en uke og at noen har tilsyn med den to ganger om dagen, og den vil nok være vant til det nye hjemmet etter to måneder :) 

Anonymkode: 71754...d8a

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra.Jeg er oppvokst med katter og om sommeren når vi reistebort i et par uker var kattene alene med tilsyn 2 ganger om dagen. Så nei det eneste alternativet er ikke kattepensjonat. Kattene våre hadde det mye bedre i eget hjem enn å bli plassert bort. Og ja vi forhørte oss med dyrlegen første året for å forsikre oss om at det ville gå fint

Anonymkode: 92130...598

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den ‎20‎/‎05‎/‎2016 at 13.45, vaniljeglasur skrev:

Det går nok helt fint :-)

jeg har en foreløpig innekatt som skal bli utekatt. Vi flytter om en måned, og drar på ferie om 2 mnd. Katten vår er snart 9 mnd , så vi har bestilt kattepensjonat for pus mens vi er på ferie. 

Hvis det er utekatt dere skal få, hadde jeg tatt med pus på dyrepensjonat. Dette fordi det tar tid å venne pus til nytt sted. Vi velger dyrepensjonat også pga at pus ikke er fylt året engang. 

Velger dere derimot å ha pus hjemme med tilsyn to ganger om dagen, går nok dette helt fint det også, men jeg hadde nok vært litt mer avslappet hvis pus er på pensjonat, da vet dere jo at pus har det bra og er i trygge hender sammen med de som jobber der, og at pus kan bli kjent med andre katter og leke med de mens dere er på ferie:) Tenker uansett at det er bedre for pus å komme til dere, enn at den skal bli avlivd stakkars..  Det går nok fint uansett om dere velger å ha pus hjemme eller på dyrepensjonat! 

Du har en innekatt og _planlegger_ å plage alle naboene med å få den til å bli utekatt? Er du ondskapsfull, ikke interessert i kjæledyret ditt eller bare dum?

Anonymkode: 58303...31c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en innekatt og _planlegger_ å plage alle naboene med å få den til å bli utekatt? Er du ondskapsfull, ikke interessert i kjæledyret ditt eller bare dum?

Anonymkode: 58303...31c

Hva er det som plager deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 22. mai 2016 at 10.53, AnonymBruker skrev:

Hva er det som plager deg?

Enig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig..

Også enig

Anonymkode: fb764...e2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...