Sitronmelis Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har tenkt å søke på jobb ved et asylmottak, og de ulike stillingene er faglig leder, informasjonsarbeider og miljøarbeider. Det står ingenting i annonsen om hva det å være faglig leder går ut på, ei heller miljøarbeider eller informasjonsarbeider. Er det noen som vet hva dette går ut på? Hva gjør en faglig leder/miljøarbeider/informasjonsarbeider? Noen som jobber i asylmottak og kan si litt om hvordan det er? Anbefales det eller ikke? Håper noen kan dele litt erfaringer
vanskapning Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Faglig leder har iallefall krav til høgskoleutdanning, men er usikker på hva jobben går ut på. informasjonsarbeider skal ha informasjonsmøter ut fra et informasjonsprogram. Noen mottak har krav om pedagogisk utdanning, men usikker på om alle har det. Miljøarbeidere skal jobbe med beboerne, veilede på renhold, være med på aktiviteter og så videre. Ville uansett ringt arbeidsgiver og spurt litt mer, vanskelig å skrive jobbsøknad når man vet så lite om stillingene. Jeg kjenner noen som jobber som informasjonsarbeider og miljøarbeidere, og de trives veldig godt i jobben iallefall
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, vanskapning skrev: Faglig leder har iallefall krav til høgskoleutdanning, men er usikker på hva jobben går ut på. informasjonsarbeider skal ha informasjonsmøter ut fra et informasjonsprogram. Noen mottak har krav om pedagogisk utdanning, men usikker på om alle har det. Miljøarbeidere skal jobbe med beboerne, veilede på renhold, være med på aktiviteter og så videre. Ville uansett ringt arbeidsgiver og spurt litt mer, vanskelig å skrive jobbsøknad når man vet så lite om stillingene. Jeg kjenner noen som jobber som informasjonsarbeider og miljøarbeidere, og de trives veldig godt i jobben iallefall Jeg jobbet som miljøarbeider tidligere for enslige mindreårige, og trivdes veldig godt med det Anonymkode: fe8fc...513 1
Sitronmelis Skrevet 24. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2016 Faglig leder er oppfølging av arbeidet med beboerne fikk jeg til svar. Vet ikke hva det vil si jeg? Skal jeg ha ansvar for å undervise de i noe slag? Eller hva i svarte går det ut på? Jeg føler meg ikke klar for noe slikt ansvar ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #6 Skrevet 24. mai 2016 32 minutter siden, Sitronmelis skrev: Faglig leder er oppfølging av arbeidet med beboerne fikk jeg til svar. Vet ikke hva det vil si jeg? Skal jeg ha ansvar for å undervise de i noe slag? Eller hva i svarte går det ut på? Jeg føler meg ikke klar for noe slikt ansvar ihvertfall Det er stor forskjell på voksenmottak og for de 15-18, det er der forskjellene i arbeidsoppgavene ligger. Miljøarbeider er en typ stilling du har kontakt med beboere, men faglig leder så skal du ha det faglige ansvar. Sikkert mye dokumentasjon og jobbing med tiltak og styringsdokumenter. Høres intressant ut, så sant det er 15-18 års mottak:) Anonymkode: 45b42...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå