AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Hei! Jeg trenger råd og erfaringer fra de som har vært borti zalna kremen, som inneholder klindamycin/tretinoin. Jeg er fullstendig livredd for å gå på en skikkelig smell, å ødelegge huden helt. Er lite fan av alle disse kremene og bivirkningene som følger. Står at den skal påføres i hele ansiktet, noe som bekymrer meg litt. Har lett jorden rundt etter anbefalinger uten særlig overbevisende hell. Har ikke de verste kvisene - sliter mer med hudormer, noe jeg vet de fleste ser på som en liten bagatell. MEN det går virkelig ut over selvbildet det også, å er en stor plage jeg ikke blir kvitt. Har tidligere gått på epidou, noe som ikke gjorde annet enn å tørke ut huden min.. Har fått beskjed om å gå på zalna i 6 måneder før jeg eventuelt får en skikkelig pillekur (noe jeg helst vil unngå...) Håper på gode råd og tilbakemeldinger Med vennlig hilsen en frustrert og angstfull jente på 23 Anonymkode: 535f0...cf8
saltyliquorice Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har positive erfaringer med zalna, fikk beskjed av hudlege å bruke den sammen med p-piller og det funket fint! Huden ble ren og fin bare husk være flink å bruke solkrem (huden blir ganske sensitiv), selv brukte jeg solfaktor 50/sunblock
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, saltyliquorice skrev: Jeg har positive erfaringer med zalna, fikk beskjed av hudlege å bruke den sammen med p-piller og det funket fint! Huden ble ren og fin bare husk være flink å bruke solkrem (huden blir ganske sensitiv), selv brukte jeg solfaktor 50/sunblock Så godt å høre! Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før du så resultater? Anonymkode: 535f0...cf8
saltyliquorice Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre! Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før du så resultater? Anonymkode: 535f0...cf8 ærlig talt så er jeg ikke helt sikker, men kanskje 1-2 mnd ca? det gikk ganske fort ble sensitiv og tørr, men jeg brukte noen hverdagsprodukter som jeg fikk anbefalt av hudlege. Jeg lot være å bruke sminke, med mindre jeg skulle noe spesielt. Vet at det er en myte at sminke forverrer huden, men jeg valgte å la huden "puste".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå