Gå til innhold

Drepe trær med kobberspiker?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest trenger sol

Har hørt at man kan drepe tre ved å spikre i de kobberspiker.

Vet noen hvor mye kobber som må til? Og skal det spikres i røttene eller i selve stammen? Vil dette få trærne til å falle i bakken? Og hvor lang tid må man beregne?

Finnes andre diskret metoder?

Hilsen en som snart ikke ser solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en slank sexy dame

Jeg har ikke hørt om kobberspiker, men jeg har hørt at du kan helle diesel rundt stammen/ røttene. Det skal vistnok drepe treet.

Treet vil visne og slutte å blomstre men må nok hugges for å falle i bakken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke enklere å ta utgangspunkt i Granneloven?

§ 3. Er det ikkje nemnande om å gjera for eigaren, må han ikkje ha tre som er til skade eller serleg ulempe for grannen, nærare hus, hage, tun eller dyrka jord på granneeigedomen enn tredjeparten av trehøgda. Kongen kan gjeva nærare føresegner om målingsmåten.

      Hekk som er lågare enn 2 meter, er ikkje ulovleg etter denne paragrafen. Hekk som lyt reknast for grannegjerde, går ikkje inn under denne lova.

      Føresegnene i denne paragrafen gjev ikkje rett til å ha ståande tre som grannen har krav på å få bort etter § 10, jfr. § 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God ide... trær er dumme, og det er mye bedre med halvdøde trær (jeg vil tro de bruker flere år på å dø, hvis de i det hele tatt dør av spiker...tror jeg faktisk ikke) enn et godt naboskap. Hvorfor gjøre ting ad lovlige og offentlige kanaler, når man egentlig kan gjøre det meste i nattens mulm og mørke?

Andre ting:

Helle hjembrent i naboens smakløse petunia

Tisse på den stygge dørmatta til de over gangen

Gå med tresko inne for å få de i etasjen under til å flytte

Legge ut glasskår i veien for å slippe å irritere seg over naboungene som sykler der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet trærne dør når spikrer inn kobberspiker i det. Tar ikke lang tid tror jeg. Men som de andre sier er det vel bedre å ta en prat med naboen hvis han ikke er en sur, gammel grinebiter som gjør alt for å gjøre livet surt for andre da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...