Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown
Skrevet (endret)

takk

Endret av Unknown
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ser sunt og godt ut:) spiser masse av dette selv. Hvor lenge har du holdt på? Hvis ikke vekten går ned, får du i deg for mye kalorier. Da må du kutte ned på mengdene. Avokado, egg, laks osv er jo kaloriholdig. Ost også, og brødskiver også (avhengig av type og størrelse). 

Mulig du må frem med vekt og kalkulator og regne på det!

Anonymkode: f8048...5d7

Gjest Unknown
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser sunt og godt ut:) spiser masse av dette selv. Hvor lenge har du holdt på? Hvis ikke vekten går ned, får du i deg for mye kalorier. Da må du kutte ned på mengdene. Avokado, egg, laks osv er jo kaloriholdig. Ost også, og brødskiver også (avhengig av type og størrelse). 

Mulig du må frem med vekt og kalkulator og regne på det!

Har holdt på i ca 6-7 uker, men de siste 5 dagene har det vært en del usunn pga dåp, fordi jeg har vært på besøk og ikke har hatt mulighet til å følge matprogrammet, og 17 mai.

Kan hende jeg får i meg litt for mye ja, godt tips!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Unknown skrev:

Har holdt på i ca 6-7 uker, men de siste 5 dagene har det vært en del usunn pga dåp, fordi jeg har vært på besøk og ikke har hatt mulighet til å følge matprogrammet, og 17 mai.

Kan hende jeg får i meg litt for mye ja, godt tips!

Har vekten stått helt i ro? Måler du med målebånd? Mulig kroppen endrer seg av treningen og du får mer muskler, uten at vekten går ned.

Gjest Unknown
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vekten stått helt i ro? Måler du med målebånd? Mulig kroppen endrer seg av treningen og du får mer muskler, uten at vekten går ned.

Jeg går veldig opp og ned, så vet ikke hva jeg gjør galt. Jeg har mistet noen cm så er jo glad for det, men ser likevel absolutt 0 resultater og lurer på hva jeg gjør galt..

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet

Vekten svinger helt naturlig. Så kan jo være noe der. 

Jeg vet jo ingentlng om hvilke mengder du opererer med, så vanskelig å si noe. Jeg ville jo ikke brukt honning eller olje. Vel er olke sunt, men du får nok tilstrekkelig fett fra avokado, nøtter, laks og egg. Selv ville jeg nok ha kuttet ut mandler og ost også. Og som sagt; kanskje er porsjonene dine for store. 

Men du sier du nesten aldri spiser usunt, men har du spist usunt nå i fem dager? Det er viktig at du klarer å begrense deg, for det vil jo alltid dukke opp et og annet besøk. Unn deg for all del ting du har lyst på, men bare ikke la det skli ut i fem fulle dager (vet ikke om du gjorde det, altså, jeg bare nevner det).

ellers: gratulerer med livsstilsendring og sunne matvaner og høyt aktivitetsnivå! Du er 17 år, dette er mye viktigere enn tallet på vekten. 

Gjest Unknown
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vekten svinger helt naturlig. Så kan jo være noe der. 

Jeg vet jo ingentlng om hvilke mengder du opererer med, så vanskelig å si noe. Jeg ville jo ikke brukt honning eller olje. Vel er olke sunt, men du får nok tilstrekkelig fett fra avokado, nøtter, laks og egg. Selv ville jeg nok ha kuttet ut mandler og ost også. Og som sagt; kanskje er porsjonene dine for store. 

Men du sier du nesten aldri spiser usunt, men har du spist usunt nå i fem dager? Det er viktig at du klarer å begrense deg, for det vil jo alltid dukke opp et og annet besøk. Unn deg for all del ting du har lyst på, men bare ikke la det skli ut i fem fulle dager (vet ikke om du gjorde det, altså, jeg bare nevner det).

ellers: gratulerer med livsstilsendring og sunne matvaner og høyt aktivitetsnivå! Du er 17 år, dette er mye viktigere enn tallet på vekten. 

Takk for tilbakemeldinger! Jeg spiser egentlig små/normale porsjoner - så tror ikke jeg spiser for mye. Kan hende jeg får i meg for mye kcal, men jeg tror ikke det er mengden det går på som sagt. Jeg kan jo droppe olje og honning om det er dumt, det er ikke noe problem!

Når jeg skriver at jeg har spist usunt i 5 dager er det ikke en bombe av usunn mat jeg snakker om. Det er tre pizzastykker (små) på lørdag (var det eneste jeg spiste hele lørdagen) 4 snitter og to kakestykker på søndag, tacolefser (lyse) på mandag, og en del usunt i går, og spaghetti carbonara idag. Kaller det usunt fordi det ikke er det jeg skal spise i følge matprogrammet mitt + at det er mat med mye kcal i. Har skjerpet meg igjen nå, altså! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Litt unntakstilstand må gå an:)

jeg ville ha veiet og logget maten en uke for å få oversikt over mengden kalorier. Det er kaloritett mat på listen din, bare 1ss olje er 100 kcal.

Skrevet

Du må nok innskrenke porsjonene en del muligens, du spiser kanskje for mye selv om maten er sunn. Ville også ha droppet avocado, banan, brødskiver, honning og wraps. Bruk speltlomper eller havrelomper til taco eller annet du vil "wrappe". Står forresten ingenting om hva du drikker utenom grønn te. Drikker du bare vann? Eller drikker du kalorier i melk, juice, biola etc? Drikker du alkohol noen ganger? Husk at vin og øl inneholder mye kalorier.

Gjest Unknown
Skrevet

Litt unntakstilstand må gå an:)

jeg ville ha veiet og logget maten en uke for å få oversikt over mengden kalorier. Det er kaloritett mat på listen din, bare 1ss olje er 100 kcal.

Wooow, det visste jeg ikke. :overrasket:

Gjest Unknown
Skrevet
1 minutt siden, Version 2.0 skrev:

Du må nok innskrenke porsjonene en del muligens, du spiser kanskje for mye selv om maten er sunn. Ville også ha droppet avocado, banan, brødskiver, honning og wraps. Bruk speltlomper eller havrelomper til taco eller annet du vil "wrappe". Står forresten ingenting om hva du drikker utenom grønn te. Drikker du bare vann? Eller drikker du kalorier i melk, juice, biola etc? Drikker du alkohol noen ganger? Husk at vin og øl inneholder mye kalorier.

Jeg bruker grove fullkornlefser til wrapper, og til taco spiser jeg egentlig aldri lefser. Banan spiser jeg alltid etter trening, og avocado er favorittgrønnsaken min så det er umulig å droppe.. Drikker bare vann eller pepsi max, ikke noe annet :)

Får innskrenke litt, takk!

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Unknown skrev:

Wooow, det visste jeg ikke. :overrasket:

Ah, såpass ja. Da tror jeg vi har funnet årsaken. Du vet ikke hvor mye kalorier som er i maten din. Da foreslår jeg at du setter deg litt inn i det. 3-4 osteskiver er 100 kcal. Mandler inneholder mye. En hel avokado er 150 eller rundt der. Ett kokt egg er 80 kcal. Steker du det i smør/olje blir det straks det dobbelte. Et vanlig stykke laks er fort over 200 kcal. Så når du spiser avokado, egg, mandler, laks osv på samme dag, i tillegg til litt olje her og der - pluss annen mat, skiver og pålegg +++, så blir det fort mer kalorier enn du trenger. 

Har du regnet ut hvor mye du trenger hver dag? Finnes kalkulatorer på nett. Trekk fra 500 kcal, så går du ned 500 g per uke. 

• Liker 1
Gjest Unknown
Skrevet

Ah, såpass ja. Da tror jeg vi har funnet årsaken. Du vet ikke hvor mye kalorier som er i maten din. Da foreslår jeg at du setter deg litt inn i det. 3-4 osteskiver er 100 kcal. Mandler inneholder mye. En hel avokado er 150 eller rundt der. Ett kokt egg er 80 kcal. Steker du det i smør/olje blir det straks det dobbelte. Et vanlig stykke laks er fort over 200 kcal. Så når du spiser avokado, egg, mandler, laks osv på samme dag, i tillegg til litt olje her og der - pluss annen mat, skiver og pålegg +++, så blir det fort mer kalorier enn du trenger. 

Har du regnet ut hvor mye du trenger hver dag? Finnes kalkulatorer på nett. Trekk fra 500 kcal, så går du ned 500 g per uke. 

Jeg har ca oversikt over hvor mange kcal det er i maten jeg spiser altså, men det med olje har jeg faktisk ikke tenkt på! Kan likevel veie og regne ut en uke og se hva hverdagene havner på, kan jo hende jeg får i meg for mye som du sier. Tusen takk for tipsene!

AnonymBruker
Skrevet

Kostholdet ditt ser bra og sunt ut for en som skal holde vekten, altså hverdags.

For å gå ned hadde jeg tatt ut 

advokado

Om du bruker 2 fajitas til wrapsen så er det mye kalorier i disse, hjelper ikke kalorimessig om de er grove

honning (har dessverre ikke noe i slankekosthold å gjøre)

nøtter. Kan være så sunt det bare vil, men ekstremt kaloritett. Evnt 2 nøtter om dagen( jeg fleiper ikke:-))

Anonymkode: fbdf9...1c8

Gjest Unknown
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kostholdet ditt ser bra og sunt ut for en som skal holde vekten, altså hverdags.

For å gå ned hadde jeg tatt ut 

advokado

Om du bruker 2 fajitas til wrapsen så er det mye kalorier i disse, hjelper ikke kalorimessig om de er grove

honning (har dessverre ikke noe i slankekosthold å gjøre)

nøtter. Kan være så sunt det bare vil, men ekstremt kaloritett. Evnt 2 nøtter om dagen( jeg fleiper ikke:-))

Anonymkode: fbdf9...1c8

Da skal jeg endre på det, tusen takk! :)

Endret av Unknown
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du spiser helt enorme mengder, jeg da. Jeg er selv litt "feit". Jeg spiser mindre enn deg... Jeg er dog ikke like aktiv, men vekten er stabil. 

Du spiser også mye kaloriholdig mat. 

Anonymkode: 53430...d23

Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, forumansvarlig

Gjest Unknown
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du spiser helt enorme mengder, jeg da. Jeg er selv litt "feit". Jeg spiser mindre enn deg... Jeg er dog ikke like aktiv, men vekten er stabil. 

Du spiser også mye kaloriholdig mat. 

Anonymkode: 53430...d23

Helt enorme mengder er vel å ta i, synes jeg. Jeg er i vekst og i mye aktivitet, men som sagt skal jeg selvfølgelig redusere det. :) 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Unknown skrev:

Helt enorme mengder er vel å ta i, synes jeg. Jeg er i vekst og i mye aktivitet, men som sagt skal jeg selvfølgelig redusere det. :) 

Jeg er enig i at det ikke er enorme mengder. Da jeg var på din alder, spiste jeg helt enormt mye. 4 skiver til frokost, 6 til lunsj, maaaasse middag, sjokolade, is, og alltid veldig mange skiver til kvelds. Hadde et helt perverst forbruk av ost, men var tynn som en strek. Hadde jeg spist slik i dag, tør jeg ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut. Så; folk er forskjellige, og behovene endrer seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...