AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Venninna mi klarte å gjøre noe veeeldig dumt, hun stjal en bekjent sin mobil og solgte den videre, han som kjøpte mobilen fant det ut fordi den ble stengt, hva skjer med venninna mi nå? Han truer meg å gå til politiet å lignende hva kan jeg gjøre får å hjelpe venninna mi? Hva skjer om hun blir tatt?? Det er veldig dumt fordi denne bekjente personen er en venn av venninna mi igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: cdd96...6cc
Gjest PetterPanne Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Du holder deg unna saken og lar venninna di ordne opp selv. Ikke ditt problem
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Haha, en oppfølgingstråd. Herlig. Dersom du ikke er et troll, TS, så har denne tyvaktige venninna di laget en tråd om tyveriet sitt her på KG. Anonymkode: a158a...42c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Lar den som har stjålet få straffa si. Straff er jo til for at personen skal tenke seg om neste gang. Slik at vedkommende ikke gjør noe dumt igjen. Så det er bare bra at enten det er du eller en fiktiv venn som får denne straffen. Den må gå sin gang. Anonymkode: b8cb3...98c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Den 18. mai 2016 at 21.09, AnonymBruker skrev: Haha, en oppfølgingstråd. Herlig. Dersom du ikke er et troll, TS, så har denne tyvaktige venninna di laget en tråd om tyveriet sitt her på KG. Anonymkode: a158a...42c Kan du linke til den tråden? Anonymkode: d35dc...34e
Rosaboble15 Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du linke til den tråden? Anonymkode: d35dc...34e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Ok. For å legge moralen til side. Si til venninna di at den som kjøpte telefonen bare kan gå til politiet. Hun kan rett og slett nekte for at den er stjålet. Hun kan for eksempel si at hun fant den på bussen/på gata etc. Det blir ord mot ord og mest sannsynlig slipper hun unna fordi bevisene for å felle henne er for svake til at politiet vil bruke ressurser på det i domstolene. Alternativt kan hun, hvis det ikke finnes skriftlig bevis som sms/mail osv, nekte for at det er hun som solgte han telefonen. Uansett må hun aldri tilstå. I verste fall, uansett hva politiet klarerer å ta henne på, så blir det i verste fall en bot på mellom 3000 - 6000, eventuelt noen timer samfunnstraff litt avhengig av hennes historikk og alder. Anonymkode: fb6f5...c5c 1
mittnavn Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Venninna di fortjener straffen hun evt får, så ikke bland deg inn 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Minte meg litt om denne tråden fra freak.no: https://freak.no/forum/showthread.php?t=288487 Anonymkode: 0e4e2...a98 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå