Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter skal konfirmere seg neste år, og vil ha Hardangerbunad. Helt i orden for meg, jeg syns vi kan kjøpe den brukt og jeg vil brodere bringeduken selv. Nå kjører faren soloshow med sin kone, fordi hun har peiling og de går og ser på bunader uten å involvere meg. Dette syns jeg er fryktelig sårt, da det er min datter og jeg skal betale halvparten. Jeg har lyst til å være med å plukke den ut. Snakket med faren nå, og han hørtes ikke enig ut med meg. Hva i all verden gjør jeg nå? Vi skal også ha to fester, fordi faren ikke vil at vi skal feire sammen. Helt greit for meg, og min datter sier ikke så mye. Tror ikke hun tør 😳

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er IKKE hårsår !! jeg hadde blitt rasende kan du si. Har døtre selv, så jeg hadde ikke tolerert det hvis min ex hadde satt igang noe slikt :dry:

Anonymkode: a7435...022

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dersom faren kjøper en svindyr bunad (uten å innvolere deg, i det heile tatt) så kan du vel nekte å betale din halvpart av det bunaden koster?

Anonymkode: 622dd...b27

• Liker 8
Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg synes heller ikke du er hårsår. Si at du ikke har råd til ny bunad og en halv brukt er alt du kan betale.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke hårsår. Synes det er rett og rimelig at du får ta en del av dette. Synes også at konfirmanten selv får si noe om det å ha to fester, det sitter i enda til den eneste jeg kjenner som har fått dette gjennomført av foreldrene. Ingen spurte han om hva HAN ville, det handler ikke om foreldrene denne dagen. EN dag klarer dere vel? 

Anonymkode: 5f5da...746

• Liker 4
Skrevet

Synes du ikke er hårsår i det hele tatt!

Jeg hadde blitt fly forbanna hadde det vært meg!0

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han eksen din misliker deg veldig. Eller at han bare er en kronidiot. Nei, du er ikke hårsår. Og to fester? Hva i alle dager? Dette er i grunnen verre enn bunadproblemet.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom faren kjøper en svindyr bunad (uten å innvolere deg, i det heile tatt) så kan du vel nekte å betale din halvpart av det bunaden koster?

Anonymkode: 622dd...b27

Bumad og tradisjoner for øvrig handler jo ofte ikke om penger. :)

Du er ikke hårsår! Jeg hadde blitt både såra og sint.

Skrevet

Dagteren din skal ha 1 bunad resten av livet. Det kan vel foreldrene ordne sammen? Dette handler om datterens perspektiv og hennes plass i slektene. 

Skjønte ikke helt den biten med at nykona har peiling og de ser på bunader. Ulike typer, eller ulike brukte hardangerbunader for å sjekke hvor fint laget de er?

Ja, jeg synes der er noe stort tull å ha to selskaper. Da blir det foreldrenes selskap hvor konfirmanten er pynt. 

Skrevet

Er ikke jeg som vi ha to selskaper, det er det faren som vil. Konfirmanten sier at det er helt OK. Jeg er enig med dere, bare så det er sagt.

Skrevet

Jeg skal faktisk sende han en mail i morgen og si at dette skal han og jeg gjøre sammen. Det et vårt barn og hun kan gjøre dette selv når datteren hennes skal konfirmeres. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...