Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at setningsstrukturen min iblant er helt merkelig, etter at jeg har vært en stund her på kg. I tillegg begynner jeg å ta til meg enkelte skrivefeil som jeg aldri gjorde tidligere. Jeg kan plutselig stave noe helt feil på impuls, også tar jeg meg selv i det med en gang og retter det. Da sitter jeg der og skjønner ikke helt hva det er som går av meg. Er det andre føler det litt sånn..? Eller er jeg bare altfor lettpåvirkelig? Det kan forresten godt være det siste. Men lurer likevel på om jeg ikke er alene om det. 

Tenker ihvertfall at jeg må trappe kraftig ned på aktiviteten min her inne frem til eksamen.. sånn at påvirkningen min herfra ikke går utover resultatet. 

Anonymkode: bb543...e57

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva med å lese bøker i stedet?

Anonymkode: ef004...aa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gjør allerede det. Leser masse bøker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig du bruker feil side av hjernen når du plukker ting som er feil for deg. Det er nemlig mye du kan lære. Hvorfor plukker du ikke disse tingene fremfor det som gjør deg dum. 

Anonymkode: 088e7...549

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at setningsstrukturen min iblant er helt merkelig, etter at jeg har vært en stund her på kg. I tillegg begynner jeg å ta til meg enkelte skrivefeil som jeg aldri gjorde tidligere. Jeg kan plutselig stave noe helt feil på impuls, også tar jeg meg selv i det med en gang og retter det. Da sitter jeg der og skjønner ikke helt hva det er som går av meg. Er det andre føler det litt sånn..? Eller er jeg bare altfor lettpåvirkelig? Det kan forresten godt være det siste. Men lurer likevel på om jeg ikke er alene om det. 

Tenker ihvertfall at jeg må trappe kraftig ned på aktiviteten min her inne frem til eksamen.. sånn at påvirkningen min herfra ikke går utover resultatet. 

Ville ikke den første setningen vært mer logisk å skrive: Etter at jeg har vært en stund her på kg merker jeg at setningsstrukturen min i blant er helt merkelig?

Endret av ambivalentReaction
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ville ikke den første setningen vært mer logisk å skrive: Etter at jeg har vært en stund her på kg merker jeg at setningsstrukturen min i blant er helt merkelig?

Hahah, ja der ser du. 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør allerede det. Leser masse bøker. 

Nå kommer det jo veldig an på hva slags bøker du leser.

AnonymBruker
Skrevet

Så finn på noe helt annet da vel.

Kan vel ikke være så veldig vanskelig?

Anonymkode: 8915d...d8f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Feologild skrev:

Nå kommer det jo veldig an på hva slags bøker du leser.

Leser mest ungdomsbøker. Men jeg føler ikke at akkurat det skal gjøre setningsstrukturen og grammatikken min verre? Det har heller gjort det bedre. Når jeg tenker over det så er det kanskje heller at jeg plutselig bruker sosiale medier mer enn før, og plutselig skriver jeg så merkelig. Jeg tror at jeg påvirkes for mye av hvordan andre skriver. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så finn på noe helt annet da vel.

Kan vel ikke være så veldig vanskelig?

Anonymkode: 8915d...d8f

Hva mener du? Jeg syns at kg er et fint forum, det er ikke det jeg sikter til. Jeg bare tenker at med så mye lesning av innlegg med ukorrekt grammatikk og setningsstruktur så har jeg kanskje blitt påvirket av det. Lurte bare på om det var flere som opplevde det, ikke noe mer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser mest ungdomsbøker. Men jeg føler ikke at akkurat det skal gjøre setningsstrukturen og grammatikken min verre? Det har heller gjort det bedre. Når jeg tenker over det så er det kanskje heller at jeg plutselig bruker sosiale medier mer enn før, og plutselig skriver jeg så merkelig. Jeg tror at jeg påvirkes for mye av hvordan andre skriver. 

Hva mener du? Jeg syns at kg er et fint forum, det er ikke det jeg sikter til. Jeg bare tenker at med så mye lesning av innlegg med ukorrekt grammatikk og setningsstruktur så har jeg kanskje blitt påvirket av det. Lurte bare på om det var flere som opplevde det, ikke noe mer. 

Det er veldig mye dårlig setningsstruktur og vanvittig mye ukorrekt grammatikk på KG. Skremmende mye.

For mitt vedkommende fører det heller til at jeg blir ekstra skjerpet når det kommer til å skrive så riktig som mulig. :)

Anonymkode: 942d2...eec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel nettopp det hun gjør og bl.a. derfor reagerer sånn på mengden hjelpeløs grammatikk her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye dårlig setningsstruktur og vanvittig mye ukorrekt grammatikk på KG. Skremmende mye.

For mitt vedkommende fører det heller til at jeg blir ekstra skjerpet når det kommer til å skrive så riktig som mulig. :)

Skulle ønske det var mitt tilfelle også.. Nå er jeg i det minste observant på denne påvirkningen, så kanskje jeg kan snu det eller stoppe det på en eller annen måte :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det var mitt tilfelle også.. Nå er jeg i det minste observant på denne påvirkningen, så kanskje jeg kan snu det eller stoppe det på en eller annen måte :)

Det tror jeg helt sikkert du klarer. :)

Det kan kanskje være en idè å følge med i språkforumet, om du ikke allerede gjør det. Mange bra tråder der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg helt sikkert du klarer. :)

Det kan kanskje være en idè å følge med i språkforumet, om du ikke allerede gjør det. Mange bra tråder der.

Det kan jeg jo gjøre. :) takk for forslaget. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg jo gjøre. :) takk for forslaget. :)

:)

En tråd som godt kunne vært innført som pensum i norskundervisningen i skolen er denne: 

Mange på KG burde lese den. :wink:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:)

En tråd som godt kunne vært innført som pensum i norskundervisningen i skolen er denne: 

Mange på KG burde lese den. :wink:

Har faktisk skrevet et par innlegg der selv :laugh: for min del kan det kanskje vært lurt å være innom der i blant, bare som en oppvekker :)

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dysleksi eksisterer vet du.

Anonymkode: 1f001...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...