-ida- Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Hva er symptomene på barneastma? Vi har jo vårt lille nattemonster som hoster i flere timer hver natt, men vår lege sier det bare er et virus og at det er normalt med sykebarn. Men han er jo frisk som en fisk på dagen og denne hostingen på natten har nå vart i 3 uker. Noen som vet hva det kan være? Jeg er redd det er astma, så om noen vet noe om det eller om det kan være noe annet blir jeg glad.
Gjest F-16 Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Hosting om natten er et typisk tegn på astma. Min sønn har diagnosen astma, men han er i dag så godt medisinert at vi ikke merker så mye til det. Det som karakteriserte hans astma var at han i perioder ble veldig slapp, lekte en stund og gikk så å la seg en stund. Samtidig var han veldig irritabel. Han har også i perioder hostet en del - har minnet om falsk krupp. Dersom dette er første episode med langvarig natthoste så kan det vel være mulig at legen har rett. Likevell ville jeg fulgt med og eventuelt bedt om å bli henvist til diagnosestasjonen dersom det vedvarer. God bedring!
Gjest Primula Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Hosting om natten kan godt være tegn på astma. Dersom h*n blir sliten ved fysisk aktivitet, og begynner og hoste da, kan det være enda et tegn på astma. Jeg vil også anbefale deg å få legen til å teste h*n ordentlig, mot f. eks kikhoste. Her i trøndelag har vært flere tilfeller med kikhoste i høst, og det selv om barna er vaksinert. Symptomene her har vært sterk nattehoste. Symptomene blir gjerne litt svakere når man er vaksinert, men man kan få det. tre uker med hosting sliter jo både på barn og voksne, så ta deg en tur til legen du. :-)
lille mor Skrevet 30. oktober 2004 #4 Skrevet 30. oktober 2004 Min sønn på 2 år fikk diagnosen astm i februar i år. Han var ikke spesielt plaget med hoste, men med kortpusthet. Han virkelig jobbet for å få pusten både ut og inn, han har hatt fire tøffe anfall der han har blitt lagt inn på sykehus og flere mindre og kjennetegnene hver gang er piping og hvesing i pusten, bryskassa som synker inn når han drar pusten, slapp, trøtt og høy puls. Sjekk det opp med legen en gang til om du er usikker, om det er astma ditt barn har fått, så hjelper det veldig med medisin. Og om det er kikhoste som en over nevner så er det hostekuler som avsluttes med at barnet hiver etter pusten, og det hadde du nok merket.
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2004 #5 Skrevet 31. oktober 2004 Da min sønn fikk astma som liten så var nattehoste et sikkert tegn på at han ble dårlig. Han fikk aldri akutte anfall. Det startet med nattehoste som ble verre natt for natt. Så ille at han nesten brakk seg. Og sov videre (skjønn det den som kan). Han brukte dager på å bli dårlig og uker på å bli bra igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #6 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg slutter meg til de andre: Følg med fremover, og få han til legen på nytt hvis du ikke er beroliget og det ikke gir seg. Poden vår har astma. Han hostet på natten, samt at han surklet i brystet og ble fort sliten og slapp. I dag er han medisinert, og vi merker lite, nesten ingenting, til astmaen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå