Gå til innhold

Hard avføring tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok 4 avføringstabletter, våknet ca kl 07.00 og nå er klokka 10.. Ligger å vrir meg i magesmerter, ikke klart å tømme meg ennå. Dette var kjedelig!

Nå svir det samtidig i urinblæra.. Kjempeflaks, kommer oppdatering om jeg får "ut" noe.

Anonymkode: b8ef9...eef

Du har helt sikkert masse hard avføring som står i endetarmen, derfor kommer det ikke ut noe. Du må løse opp nedenifra med microklyx. Så, stikk på apotek, sett klyxet og vent. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fått sår i endetarmen, samt hemorider som legen ikke vil operere bort fordi han mener det er for lite. Dette pga avføringen.

Jeg har alltid vært aktiv med håndball og veldig mye trening tidligere, men etter denne hendelsen for et år siden la jeg på meg 15 kg. Veier rundt70 kg nå.. Jeg trener de dagene magen faller på plass, og går turer jevnlig. Føler meg som en 80 år gammel dame med treg mage. Det er ikke noe særlig moro.. Får deprisjoner når ikke ting funker som det skal.

Avføringstablettene jeg tok i går kveld kom ut som slim, og to små, litt bløtere kuler. Nå har jeg tømt det som var, så nå skal jeg kjøpe laktulose for forsøk nummer 4!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Du har helt sikkert masse hard avføring som står i endetarmen, derfor kommer det ikke ut noe. Du må løse opp nedenifra med microklyx. Så, stikk på apotek, sett klyxet og vent. 

Skal be om dette nå med en gang:)

TS

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skal be om dette nå med en gang:)

TS

Det er reseptfritt :) Kommer i en pakke på flere. 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at også alle disse legemidlene kan medføre konsekvenser ved bruk over lang tid. 

Jeg kjenner en mann som har brukt avføringsmidler over lengre tid, og hele fordøyelsessystemet hans er totalt ødelagt. Han er 100% pleietrengende pga det. 

Anonymkode: 0818d...636

Skrevet

Duphalac fungerer fint

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kjøpt inn, og fått tømt den kjempemye nå. Kom som diare, men nå satser vi på det skal være hell denne gangen. Lei av ugrei tarm og forstoppelse, nok er nok. Takk for tips og råd! :) 

image.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Laktulosen virker ikke selv om jeg har tømt tarmen ordentlig! Bortkasta penger.. Like svart og hard med enda mer slim.

Har ikke vært på toalettet siden torsdag kveld da jeg tok tablettene.

Gjest Lunasama
Skrevet

Spis glutenfri havregrøt til frokost og alle måltider du klarer, havre inneholder mye fiber og trekker til seg mye vann, slik at avføringen blir myk. Prøv også å drikk varmt vann eller te med honning. Honning trekker seg også til mye vann. 

Har selv slitt med samme problemet, var en tid det var helt forferdelig, men etter totalt endring av kosthold og diverse tips, så går det nå bedre. Ville unngått avføringsmidler som pesten, da det bare utsetter problemet litt, og kommer tilbake i verre form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...