AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Har møtt en mann jeg har datet noen uker. Vi har bra kjemi, og ting virker å være på rett vei. Men, det er noe som plager meg. Allerede første gangen vi hadde sex, og vi lå og snakket sammen etterpå, snakket vi om hvordan tidligere forhold hadde tatt slutt. Da sa han at eksen hans var "mildt sagt ganske tiltrekkende," og at han var for sjalu. Jeg sa ikke så mye der og da, eller de neste gangene vi møttes, men det har plaget meg. Jeg er ikke en smellvakker jente, men jeg er søt. Likevel, søt er ikke smellvakker, som jeg innbiller meg at eksen var. Har vel egentlig bestemt meg for å gjøre det slutt, siden jeg har lav selvtillit og ikke takler dette psykisk. F..eks. har jeg etter at han sa dette, gitt blaffen i å pynte meg noe særlig, fordi jeg blir jo uansett ikke penere enn den supervakre eksen. Vet ikke hva jeg skal gjøre; vet jo at det hos meg problemet ligger, fordi jeg har lav selvtillit. Likevel, er det vanlig at menn skryter av eksene sine til jenter de dater? Det er jo ikke spesielt hensynsfullt. Anonymkode: a788b...98d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Det er en grunn til at det ble slutt. Slutt å mål deg opp mot andre på den måten. Du har lav selvtillit men hvis du tar dette opp med han så hjelper han deg nok garantert. Anonymkode: 8180e...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Du må lære deg å ta tak i ting der og da, fremfor å gå og gnage på dem. Dersom du synes et utsagn er rart, still spm. ved det. I den situasjonen hadde jeg benyttet anledningen til å be ham utbrodere. Spørre om han generelt er en sjalu person og det er problematisk. Dersom han "skryter" mye av eksen, ville jeg spurt (med et smil) om han skulle ønske de fortsatt var sammen. Da har man i det minste adressert at det er en unaturlig ting å si foran ny partner. Anonymkode: 8ff6f...59f 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Kjæresten min har også en eks som karaktiseres som ganske smellvakker. Hun har liksom alt (kropp, smil, øyne, utstråling). OOOOg selvsagt var det ikke han som dumpet henne.... Jeg slet litt med dette, men vi er fortsatt sammen og nå tar jeg det mye bedre enn i starten. Eksen min er jo også kjekk, uten at det er noen trussel for oss. Jeg hadde jo masse kjærlighetssorg for eksen min også, så han kunne jo vært en stor trussel men han er jo ikke det i det hele tatt! Så jeg tenker litt sånn på det. Anonymkode: 3c123...178 1
draug 75 Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Jeg ville si det slik: Det er et kompliment for deg at han her har en solid CV på damer han har datet før. Det betyr at han er såpass at han drar attraktive kvinner, og han har ikke tid til mindre attraktive. Jeg bekymrer meg over, imidlertid, at han har dette behovet for å skryte. Mens det er en legitim sak å la det skinne gjennom at en har en god dateCV, er det bortkastet og umodent, i alle fall lite gjennomtenkt å skryte av den. Skryt generelt er en uting. Er han type 19 år? 1
Rosaboble15 Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Hvis det kom som en naturlig del av samtalen, så ville jeg ikke reagert noe særlig. Dere snakket om hvorfor tidligere forhold tok slutt, hans tok tydeligvis slutt fordi hun var pen og han sjalu. Ikke noe jeg ville ha valgt som samtaleemne etter den første sexen, men dere gjorde det. Angående selvtilliten din; Han har jo valgt å date deg, altså finner han deg tiltrekkende. Det gjør ikke underverker for selvtilliten at man henger seg opp i alt man oppfatter som negativt om seg selv, men overser det positive. Prøv å ta vare på alt det som er positivt, og drit litt i ting du kan tolke negativt. Husk på at den positive tilbakemeldingen er det som gjør deg sterkere, mens den negative tydeligvis gjør deg trist. Den dårlige selvtilliten kommer du (tro meg) til å dra med deg videre uansett, så den er det viktig at du jobber med. Det er så godt som umulig å finne en partner som aldri sier noe man kan tolke negativt, derfor er det deg selv og din selvtillit du først og fremst burde jobbe med. Prøv å sette deg inn i en situasjon der du måtte tenke over hvordan du sa ting/hva du sa hele tiden, fordi kjæresten din ble såret hele tiden. Den situasjonen er skikkelig kjip, både for partneren og den med dårlig selvtillit. Jeg sier ikke at du ikke skal dumpe daten din, for det må du gjerne gjøre, men prøv å jobbe med deg selv før neste date. Hvis du dumper ham kan du godt nevne at snakk om ekser passer dårlig i senga, så blir han i hvert fall klar over det. Ikke alle skjønner hvor upassende noe sånt egentlig er, og det gjør sikkert ikke han heller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 8 timer siden, draug 75 skrev: Jeg ville si det slik: Det er et kompliment for deg at han her har en solid CV på damer han har datet før. Det betyr at han er såpass at han drar attraktive kvinner, og han har ikke tid til mindre attraktive. Jeg bekymrer meg over, imidlertid, at han har dette behovet for å skryte. Mens det er en legitim sak å la det skinne gjennom at en har en god dateCV, er det bortkastet og umodent, i alle fall lite gjennomtenkt å skryte av den. Skryt generelt er en uting. Er han type 19 år? Eh, "type 19 år"?? Du mener om han er ca. 19 år? Nei, han er i slutten av 30-årene. Anonymkode: a788b...98d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 Skal du virkelig dumpe han pga dette? Eller ligger det egentlig helt andre årsaker til grunn? Vet ikke hvorfor, men måten du sa dette fikk meg til å tenke på en viss skuespiller og en viss syngedame-eks. Anonymkode: cff9b...54c
Gjest Carrie_ Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Jeg sliter også med selvtilliten og forstår deg godt. Jeg stortrives som singel, da slipper jeg å bekymre meg for å være bra nok for en partner, både med tanke på utseende og hvem jeg er. Jeg er uenig med mange av dem som svarer deg her. Jeg lurer på hvorfor han følte han måtte nevne at hun var smellvakker? Hvorfor kunne han ikke nøye seg med å si at tidligere forhold ble slutt fordi han var sjalu? Tviler på at han hadde hatt interesse av å høre deg si at eksen din var dødskjekk.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 4 minutter siden, Carrie_ skrev: Jeg sliter også med selvtilliten og forstår deg godt. Jeg stortrives som singel, da slipper jeg å bekymre meg for å være bra nok for en partner, både med tanke på utseende og hvem jeg er. Jeg er uenig med mange av dem som svarer deg her. Jeg lurer på hvorfor han følte han måtte nevne at hun var smellvakker? Hvorfor kunne han ikke nøye seg med å si at tidligere forhold ble slutt fordi han var sjalu? Tviler på at han hadde hatt interesse av å høre deg si at eksen din var dødskjekk. Nettopp, det er for mye informasjon, unødvendig og uønsket informasjon. Vet ikke hvordan man kommer over noe slikt. Anonymkode: a788b...98d 1
kisskissbangbang Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Å snakke pent om eksene sine er et kvalitetsstempel. Å skryte av eksene sine er usexy. 2
draug 75 Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, "type 19 år"?? Du mener om han er ca. 19 år? Nei, han er i slutten av 30-årene. Anonymkode: a788b...98d Auda. En kar i slutten av 30- årene har vel gjerne vært med noen damer, uten at det er noe å skryte av. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå