AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Ja, jeg lurer faktisk på dette. Anonymkode: 6c5bd...a2e
Gjest Magnifiq Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Hadde på meg kjole på vei til føden, for det strammet ikke noen sted. Gikk også i det den korte tiden jeg var på barsel, samt en ny sort joggedress.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Gikk med gravidjoggebukse til føden + gravidgenser med annenhver under. Brukte kun den lange skjorten man får på barsel de tre dagene jeg var der. Når jeg gikk ut av rommet for å spise etc så tok jeg bare gravidjoggebuksen under. Anonymkode: 32bff...e59
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gikk med gravidjoggebukse til føden + gravidgenser med annenhver under. Brukte kun den lange skjorten man får på barsel de tre dagene jeg var der. Når jeg gikk ut av rommet for å spise etc så tok jeg bare gravidjoggebuksen under. Anonymkode: 32bff...e59 *ammebh under 😜 Anonymkode: 32bff...e59
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Hadde på meg joggebukse og hettejakke med singlet under. Fikk på meg skjorte en gang iøpet av fødselen. Husker ikke når. På barsel endte jeg opp med å bruke de sykehusskjortene med joggebukse under og lang cardigan over. Hadde med masse klær, men brukte minialt av de. Anonymkode: bbbc0...fd0
Gjest Runforit Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Haremsbukse. Spesielt genialt etter fødsel for å skjule bleierumpen
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Vi kjørte til sykehuset i 6-tiden om morgenen. Riene var veldig vonde, men fikk karra på meg joggebuksa. Kom omtrent krypende inn dørene med 8 cm åpning og ga f i hvordan jeg så ut Anonymkode: 40b38...dd7 1
Pearl2.0 Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Joggebukse som ikke strammer til føden og myke deilige pysjamasbukser i bomull fra hm på barsel☺
Gjest asdas123 Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Gikk med kjole til sykehuset og med kjoler på barsel.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: og på* barsel.. Anonymkode: 6c5bd...a2e herregud vi har en sånn en på ferde Anonymkode: 3fe3d...787 1
Frøkenfryd30 Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Gravidbukse og cardigan (eneste langermede plagget jeg fikk på meg på slutten)
Arkana Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Jeg hadde vanlige mammaklær på da jeg dro til fødeavdelingen. Med de to første fikk jeg på sykehusskjorte ganske raskt etterpå mens yngste kom så raskt at vi ikke rakk annet enn at jordmor dro av meg buksene i en fart. På barsel hadde jeg stort sett egne behagelige bukser, men sykehusskjorte over. Det var helt uutholdelig varmt på barselavdelingen (selv midt på vinteren) så jeg svettet en del. Brukte også de herlige nettingtrusene de hadde der. Veldig greit å bare kunne kaste skittent tøy rett i kurven og ta nytt framfor å dra med seg masse skittentøy hjem fra barsel.
FantasDick Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Hadde et vanlig løst og ledig antrekk da vi dro til sykehuset. Løse mønstrete bukser (god plass til store bind!), ballerinas, strikket genser og et smykke. På barsel hadde jeg myke trikotskjørt og -gensere, singleter, jeans, strikkegenser, sneakers og ballerinas. Temperaturen varierte mye (tidlig september) så hadde med både litt varme klær og lettere klær til trilleturer i sola.
A4-livet Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 Hadde på meg gravidbukse, singlet og cardigan tenker jeg (dro på meg det samme som vanlig) men på barsel gikk jeg bare rundt i sykehusskjorta med unntak av de to gangene jeg var ute av rommet. Tok med meg de vanlige gravidbuksene for å ha på barsel/på vei hjem.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 Sommerkjole og høye hæler da jeg kom til føden Skiftet på meg en sykehusskjorte akkurat da jeg presset og de par timene jeg lå på barsel, men etter å ha dusjet skiftet jeg tilbake til kjolen og trasket på mine høye hæler fra barsel til sykehushotellet på Ullevål. Der gikk jeg også stort sett i sommerkjoler med stropper som var lette å brette ned så jeg kunne amme (eller i bare undertøyet når vi var alene på rommet, det var steike varmt der inne). Anonymkode: c7f7a...ac6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 Jeg hadde på meg gravidgenser og joggebukse. Tilfeldigheter gjorde at jeg hadde dette på meg ved begge fødslene, så dette er tydeligvis mitt fødeantrekk. Ha på myke og lette klær, er vel stikkordet når det gjelder klær til føden. På barsel hadde jeg ammesingletter, joggebukser og cardigans med. Pluss en ulljakke og ullsokker, for jeg er en frysepinne, og frøys mye etter fødsel. Myke, lette klær som ikke strammer og man kan enkelt amme i, er vel et must på barsel. Anonymkode: 9e603...3f2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 Hadde joggebukse og gravidtopp(kortermet) på vei til føden begge gangene med sportsbh under. Skiftet til sykehusskjorte på føden og beholdt sportsbh da jeg hater å ha puppene "hengendes løse" Hadde også små stepssokker på hele tiden da jeg heller ikke liker å ha (spesielt undersiden) føttene oppi lufta. Tenker kanskje å ha en kjole denne gangen men blir nok uansett å skifte til sykehusskjorte på føden så ikke så farlig (jeg må huske rett undertøy og stepssokker da ) På barsel bodde jeg i ammetopper, joggebukse og sykehusskjorte. (Slik som i den første tiden hjemme, bare med en lett jakke istedet for sykehusskjorte.) Anonymkode: 59d41...99d
Shinigami Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Hadde på meg joggebukse. Tror jeg hadde en singlet med en løs genser over på overkroppen. På barsel gikk jeg for det meste rundt i sykehusskjorta og brukte lite av klærne jeg pakket med meg. Tok på meg joggebukse under sykehusskjorta og hettejakke over noen ganger da jeg frøs.
M0niq Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Joggebukse, singlett og løs hettejakke. Et lite tips er å ha stoore bind liggende hjemme. Om du skulle oppleve at vannet går mens du er hjemme, er dette godt å ha. For vannet går ikke bare en gang. Det kan renne store mengder flere ganger. Og da hjelper det ikke med vanlige mensbind. Disse bindene er gode å ha både på barsel (om du er av den kresne typen og til du er hjemme igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå