AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Hvordan i alle dager skal jeg reagere? 4-åringen kom hjem og fortalte meg at de var tre-fire stykker (jenter og gutter) som viste tissen sin og rumpen sin til hverandre. Bør jeg ta dette opp med bhg, evnt hvordan? Anonymkode: 14907...17f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Dette er faktisk helt normalt. Jeg ville ikke gjort noe som helst og jeg ville i hvert fall ikke påført ungen min skam for å ha en normal utvikling. Anonymkode: f5597...6d3 36
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 men er ikke det pedofili Anonymkode: f42d8...cd6
Nordvesta Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Det er helt normalt:) Det du kan, og bør, ta opp med barnehagen er at de ansatte forsikrer seg om at alle barna som deltar i leken er frivillige deltagere og at de ansatte ser til at ingen blir tvunget med på noe de ikke ønsker 12
Jerry Lee Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager skal jeg reagere? 4-åringen kom hjem og fortalte meg at de var tre-fire stykker (jenter og gutter) som viste tissen sin og rumpen sin til hverandre. Bør jeg ta dette opp med bhg, evnt hvordan? Anonymkode: 14907...17f Du? Dette er vanlig og naturlig. I min barnehagetid en gang i steinalder'n gjorde vi også dette. Men, klart...barn og nakenhet frambringer jo hysterikere i "dagens samfunn". 😡 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, Nordvesta skrev: Det du kan, og bør, ta opp med barnehagen er at de ansatte forsikrer seg om at alle barna som deltar i leken er frivillige deltagere og at de ansatte ser til at ingen blir tvunget med på noe de ikke ønsker Jeg er bombesikker på at om TS gjør dette blir det ramaskrik og ungene ender opp med å føle at de har gjort noe galt. Ikke alle barnehageansatte er like pedagogiske. Anonymkode: f5597...6d3 10
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Husker jeg gjorde det samme da jeg gikke i barnehagen. Anonymkode: 32207...78c 6
Nordvesta Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bombesikker på at om TS gjør dette blir det ramaskrik og ungene ender opp med å føle at de har gjort noe galt. Ikke alle barnehageansatte er like pedagogiske. Anonymkode: f5597...6d3 Jeg har selv tatt opp slikt med barnehagen og det gikk bare godt. Kommer nok mye an på hvordan man legger det frem. Å lære barn at de kan utforske, men samtidig bestemme over egen kropp er noe de fleste ansatte i barnehagene har kompetanse om. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 4 minutter siden, Nordvesta skrev: Å lære barn at de kan utforske, men samtidig bestemme over egen kropp er noe de fleste ansatte i barnehagene har kompetanse om. Burde ha kompetanse om, ja, men det er ikke alltid tilfellet. Personlige meninger overstyrer ofte. Anonymkode: f5597...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Si i fra til bhg. Kanskjer bhg kan ha en liten "samling" med barna som går der og fortelle om gutter og jenter, ikke noe seksualundervisning altså - men bare fortelle litt om hvordan gutter og jenter er forskjellige. Da forsvinner nysgjerrigheten litt og barna føler ikke noe skam over at de har vist seg til hverandre Anonymkode: f58fc...6fe
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si i fra til bhg. Kanskjer bhg kan ha en liten "samling" med barna som går der og fortelle om gutter og jenter, ikke noe seksualundervisning altså - men bare fortelle litt om hvordan gutter og jenter er forskjellige. Da forsvinner nysgjerrigheten litt og barna føler ikke noe skam over at de har vist seg til hverandre Anonymkode: f58fc...6fe Burde ikke det være foreldrenes jobb å ta opp med sine egne barn?!! Anonymkode: db4b2...0dc 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Det gjorde vi også i den alderen. Det var også tiss mot tiss og rumpe mot rumpe og tiss mot rumpe. Det var selvfølgelig aldri noe som gikk inn noe sted.
Jerry Lee Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Man skulle tro at det i min barndom i barnehage og tidlig i skolen fantes mest moralsk hysteri rundt barn, nakenhet, utforske seg selv og utforske hverandre. Slik var det ikke da. Slik er det nå! Pussig... 2
Gjest PetterPanne Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Dette er uhørt! Hvor var de barnehageansatte? Barn tar skade av å se slikt og det må ikke minst ha vært en traumatisk opplevelse for alle parter. Her må Erna på banen og bevilge mer penger slik at ikke forekommer igjen. Vi må forhindre at barn tar skade av slik seksualisert oppførsel! Dette må utredes og det må opprettes en komite for å jobbe med dette. Kanskje også opprette en egen etat i staten! Tenk på barna! TENK PÅ BARNA!!!!!!!!!! Eler så er det ganske normalt og ikke noe å tenke på. "Du kan få se min hvis jeg får se din" har eksistert i alle år. Det kalles nysgjerrighet.
GammelKaktus Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 Er vel bare naturlig det... Du kan jo nevne det til barnehagen som noen over meg sier slik at de kan passe på at alle parter deltar frivillig. Men ellers så synes jeg det er fint at de får utforske i fred. 1
Nordvesta Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke det være foreldrenes jobb å ta opp med sine egne barn?!! Anonymkode: db4b2...0dc Begge deler, men særlig viktig at det blir tatt opp også i barnehage og småskole. Kompetente barn setter bedre grenser for egen kropp og sier i langt større grad fra til voksne når overtramp eller overgrep skjer. 3
Jerry Lee Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 21 minutter siden, Nordvesta skrev: Jeg har selv tatt opp slikt med barnehagen og det gikk bare godt. Kommer nok mye an på hvordan man legger det frem. Å lære barn at de kan utforske, men samtidig bestemme over egen kropp er noe de fleste ansatte i barnehagene har kompetanse om. Vi snakker om gjensidig, naturlig og normal nysgjerrighet BARN i mellom. Hva du prater om er kun vås. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Dette gjorde vi også i barnehagen. Vil tro det er ganske normalt og er helt uskyldige greier, i alle fall det jeg var med på. Anonymkode: 16b3b...6a1 1
Jerry Lee Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Way back in -69 hadde barnehagetanter (ja, det het det.)...sunt bondevett som var stabilt. I dag følger de såkalt politisk korrekthet, forøvrig helt fjollete...som forandrer seg daglig, ukentlig, månedlig, årlig..... Sunt bondevett og jordnær fornuft vinner over trendy PK hver gang. Trist at færre og færre "pedagoger" fatter dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå