Gå til innhold

Aktivitetsbånd - Jawbone, men hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikker på aktivitetsbånd, men er så usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg vil i første omgang ha en uten skjerm, da jeg går med vanlig klokke. Derfor har jeg kommet frem til merket Jawbone. 

Så, hvilken har du og hvilken er du fornøyd med?

Evt om noen har et annet merke som man bare MÅ ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har UP24 og superdupermegafornøyd! :hjerte: Kan bare sammenligne med Fitbit Flex, men til gjengjeld er den veldig mye bedre på det meste enn Flex'en. Ting som er obligatoriske for et aktivitetsarmbånd for meg: så nøyaktig skrittelling som mulig, vibrerende vekkerklokke, stillesittingsalarm og mulighet for å koble opp mot andre apper. 

UP24 vinner på alle disse punktene med mer enn et hestehode. Dessuten er appen veldig enkel og fin. Det eneste minuset jeg har er at den ikke kan kobles mot Endomondo, som jeg alltid har brukt til løping. Nå bruker jeg Runkeeper som egentlig er helt lik, så det er bare en vanesak.

Jeg har hatt min UP24 i nesten to år nå, og den holder seg like godt. Jeg ville allikevel ha prøvd en av de nye variantene om jeg skulle kjøpt ny. Aller helst UP3 som har pulsmåling, men den er en del dyrere. UP2 er veldig fin synes jeg!

Skrevet

Tusen takk for et supert svar ! :D Jeg leste svaret ditt i den andre tråden om aktivitetsbånd, og det var du som fikk overbevist om at jeg ikke trengte skjerm. hehe

Jeg har kikket på UP3, men leste en test ( som jeg selvfølgelig ikke finner igjen) om at den ikke var så bra likevel. Mye småtteri som ikke virket som den skulle. Derfor håper jeg noen her inne har prøvd den og kan gi meg en tilbakemelding på den.

Jeg synes faktisk UP2 er finest, og helst Rope modellen. men igjen, burde jeg legge noen kr ekstra i den og få med pulsmåleren..

Så vanskelig for å bestemme meg :ph34r:

Så, ja takk til flere erfaringer :laugh:

Skrevet
3 minutter siden, Morgendis skrev:

Tusen takk for et supert svar ! :D Jeg leste svaret ditt i den andre tråden om aktivitetsbånd, og det var du som fikk overbevist om at jeg ikke trengte skjerm. hehe

Jeg har kikket på UP3, men leste en test ( som jeg selvfølgelig ikke finner igjen) om at den ikke var så bra likevel. Mye småtteri som ikke virket som den skulle. Derfor håper jeg noen her inne har prøvd den og kan gi meg en tilbakemelding på den.

Jeg synes faktisk UP2 er finest, og helst Rope modellen. men igjen, burde jeg legge noen kr ekstra i den og få med pulsmåleren..

Så vanskelig for å bestemme meg :ph34r:

Så, ja takk til flere erfaringer :laugh:

Hehe, kult. :nigo: Jeg har aldri savnet skjerm altså. Bruker jo vanlig klokke uansett, så da... :vetikke: 

Jeg har også lest en del tester på UP3, og mye av det som var ''iffy'' er blitt fikset i oppdateringer nå. :jepp: Av de nyere testene jeg har lest er den like god som Fitbit Charge HR. Men igjen, jeg har ingen personlig erfaring. 

Rope er jo superfin da! Synes generelt at Jawbone er de armbåndene som er finest på design. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Hehe, kult. :nigo: Jeg har aldri savnet skjerm altså. Bruker jo vanlig klokke uansett, så da... :vetikke: 

Jeg har også lest en del tester på UP3, og mye av det som var ''iffy'' er blitt fikset i oppdateringer nå. :jepp: Av de nyere testene jeg har lest er den like god som Fitbit Charge HR. Men igjen, jeg har ingen personlig erfaring. 

Rope er jo superfin da! Synes generelt at Jawbone er de armbåndene som er finest på design. 

Tusen takk igjen for alle synspunkt :) Jeg leste flere tester, men likte fortsatt ikke UP3. Så Jeg valgte Rope :laugh: 

Endret av Morgendis
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har up3 (kjøpte den faktisk etter å ha lest i dagboken til Belle at hun syntes den virket så bra 😂😆). Uansett, jeg er dessverre ikke så veldig fornøyd, altså... Jeg digger funksjonaliteten, og det at den ser veldig "kul" ut.

Men det er likevel tre ting med den som jeg synes suger skikkelig: for det første er batteritiden utrolig dårlig. Den er ment å vare i 6-7 dager mellom hver lading, men min har aldri vart mer enn maks 2-3 dager. Har også reklamert på dette, og det ble angivelig fikset, men batteritiden er like dårlig (og nå gidder jeg ikke klage på nytt. Blir så masse styr med å sende den inn osv).

For det andre ble "overflaten" på klokka utrolig fort slitt. Det er jo tre ulike symboler på toppen av den, som skal indikere om man er i aktivitet, sover eller om man har fått en beskjed. Etter at overflaten ble slitt (etter at jeg hadde hatt den bare 5-6 uker..!) er alle disse symbolene ganske "blurry", og man ser knapt nok hva de skal forestille.

Det tredje problemet er festemekanismen på båndet. Patenten er ganske dårlig, så båndet løsner lett. Jeg har hatt det i 5 måneder, og det har allerede falt av minst 20 ganger. Det er et guds under at jeg har funnet det igjen alle gangene!!

Så alt i alt; IKKE kjøp! Tror det finnes mange andre aktivitetsarmbånd som er mye bedre! Tror kanskje også jeg hadde gått for et med skjerm neste gang, det blir ofte til at jeg glemmer å "sjekke statusen" på up'en siden jeg må skru på Bluetooth og åpne appen på mobilen for å få sjekket.

Anonymkode: 772cd...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...