Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Edorf
Skrevet

Er ein godt voksen veletablert  mann  m/kone og 5 barn. Barna er  forlengst er flyttet utav barndomshjemmet,og vi er omsider blitt besteforeldre...For  drøyt 1/2 år fekk  eg eit  tilbud ifra bedriften gr.nedbemanning ,og valgte å gå av  m/ førtidspensjon..Min 4 års yngre kone har dei siste 4 årene vert hjemme   på AAP etter å hatt noen deltidsjobber i alle år,men  har no søkt om uføretrygd,...Min kone er  snill og grei og omsorgsfull,og har slik sett bare positivt ting å sei  om henne...Eg har alltid  hatt en fulltidsjobb m/ mye jobben,men har også ord på meg for å vera både  snill,grei og en  omsorgsfull far....Har   lenge sett  føre meg at når eg vart pensjonist,og m/ forbehold at kona  får innvilget uførestønaden,så skulle vi få mer tid saman,og nyte livet.....Min kone har bestanding sagt at..... "ein skal ikkje prøve å forandre på noen"...Eg har imdlertid vert av en litt annen oppfattning......Skal ein leve saman,så er det en forutsetning at  kjemien stemmer,og der den den ikkje passer heilt inn,så bør det kunne  vera snakk om en tilpassning.........Umiddelbart etter at min kone gjekk over på AAP ,så har eg  lagt   til merke at livsstilen hennes endret ... Annenhver dag blei  det turer på byen,og  på kafeer,ilag m/ venninner til langt på dag,men var hjemme såpass tidleg at hun fekk laget til  noe middagsmat til ektefellen når han  kom hjem ifra jobben....Omlag  kl. 23 går eg til sengs,og står opp ca 08-09,også etter at eg gjekk av m/pensjon.....Hun derimot sitter nå vanlegvis oppe til 02-03 hver eneste kveld,og ser på TV-filmer og dataspil....(har følt med) ......Igjennom alle  desse årene vi har  vert saman,så føler eg at sexen har vert den største utfordringen ettersom hun aldri  har teke noko initiativ,og eg føler  behovet for regelmessig sex ( 1-2 g i mn)..eller sjeldnere.....Har forsøkt å tatt  det  opp med henne flere ganger,men får bare til svar at ...."skal ikkje prøve å forandre på noen".....Eg sitter idag  følelsen av at kjærlighetsfølelsen eg har hatt overfor dama nå  forlengst har gått  i oppløysning,og sitter igjenn med følelsen av vennskapet....Undres imidlertid litt på korleis ein da bør forholde seg,og om noen av leserne har ærfaring og kan gji råd her ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

@Edorf Har dere snakket om å gå sammen til en samlivsterapeut?

Hvordan er din kone ellers mot deg?

Jeg håper at du får gode råd fra flere på Kvinneguiden, og at dere finner gode løsninger.

:klem:

Anonymkode: 0c710...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...