Gå til innhold

jeg suger i matte, trenger hjelp til noe enkelt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å regne ut noe? 

Jeg vil vite hva min månedlige utbetaling er. Dette er alt i brutto. Har arbeidsavklaringspenger som eneste inntekt. 

6930 kr vær 2. uke. 

Ifølge google er det 52 uker i ett år. 

Blir regnestykket slik?
6930 x 52 =?
Også dele det svaret på 12 fordi det er 12 måneder i ett år, eller.. skal jeg dele det på noe annet, hva? 

Når banken spør "månedlig inntekt".. da blir jo 13860 kr feil, for noen måneder får jeg 3 utbetalinger, ikke to. 
Hva skal jeg skrive da? og hvordan regner jeg meg frem til denne summen? 

Anonymkode: 82842...979

Skrevet (endret)

Det er i gjennomsnitt fire uker i en måned, så jeg ville tatt to utbetalinger og lagt sammen, siden du sier du får denne utbetalingen hver andre uke. Altså 6930 x 2 = 13.860,- pr mnd.

Du kan ikke ta 6930,- og gange med 52, for det er ikke en ukentlig utbetaling du har. Det er hver andre uke.

REDIGERT;

Jeg endrer meg, ser nå at jeg er enig med Anonym Brukers regnemåte i innlegg 4

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Skriv 15015 eller bare 15000 som månedlig inntekt.

AnonymBruker
Skrevet

Du tar betalingen 6930 og ganger med 26. Så deler du på 12. 

Du skal selvfølgelig ikke ta bare fire uker som en måned, det blir feil. 

Anonymkode: 14c66...aba

• Liker 1
Skrevet

52 uker i året og du får utbetalt hver andre. 
Altså 52 / 2 = 26
Du får utbetalt 6930 x 26 = 180180 kroner i året. 
Deler så dette på antall måneder i året = 180180 / 12 = 15015 kroner utbetalt i måneden. 

Jeg ville gjort det slik fordi det ikke er 4 uker per måneder. Det er 52 uker i året. 52/12 = 4,3333 uker pr måned. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Million skrev:

Det er i gjennomsnitt fire uker i en måned, så jeg ville tatt to utbetalinger og lagt sammen, siden du sier du får denne utbetalingen hver andre uke. Altså 6930 x 2 = 13.860,- pr mnd.

ok så jeg har tenkt riktig? 

Det er til søknad om lån til bolig. De har selvangvielsen, fått lønnslipp fra NAV de siste 3 månedene. 
Jeg får en ekstra utbetaling ca 2 ganger i året. 
Selvangvielsen for 2013, 2014 og 2015 ble også lagt til i søknaden. Jeg gikk over til arbeidsavklaringspenger i 2014.

Bør jeg sende inn å få endret dette? Fra 13.860 til 15.015?
Eller er det noe de finner utav selv utifra de dokumentene som ble sendt inn?

Skrevet

Jeg har endret mitt innlegg. Er enig med regnemåten i innlegg 4. Du har i snitt 15.015 kr i mnd.brutto.

Banken klarer selvsagt å regne ut dette selv. De kan regne :-)

Hvor stort lån har du søkt på?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Jeg har endret mitt innlegg. Er enig med regnemåten i innlegg 4. Du har i snitt 15.015 kr i mnd.brutto.

Banken klarer selvsagt å regne ut dette selv. De kan regne :-)

Hvor stort lån har du søkt på?

Jeg vet ikke hvor stort lån, det er opp til banken. på grunn av økonomien så tar jeg det jeg får. Har full BSU og kausjonist, så fikk beskjed om en åpen søknad uten en spesifikk sum, på grunn av lønn. 

Er usikker på om jeg bør sende dem endringen.. eller om det ikke er nødvendig. 

.ts

Skrevet

Den skjønte jeg ikke helt. Du bare søker om lån uten å ha noe behov for en bestemt sum? Man bruker jo å søke om det beløpet man TRENGER...:?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Million skrev:

Den skjønte jeg ikke helt. Du bare søker om lån uten å ha noe behov for en bestemt sum? Man bruker jo å søke om det beløpet man TRENGER...:?

Jeg har søkt om xxx tilsammen (lån + bsu) men, usikker på om jeg i det hele tatt får så mye. Så spesifikk sum er ikke satt, kun nevnt. Men det har ikke noe med saken å gjøre, alt det er en privatsak jeg ikke ønsker å gå innpå. For det er mer bak det som jeg ikke ønsker å skrive opp her. 

Jeg søker lån. Jeg trenger å vite min månedlige utbetaling. Mer enn det trenger jeg ikke å skrive her på KG :) 

AnonymBruker
Skrevet

Knapt 14 000 mnd og kjøpe hus? Hva med alle avgiftene utenom? Det er dyrt med hus.

Anonymkode: 51d42...162

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knapt 14 000 mnd og kjøpe hus? Hva med alle avgiftene utenom? Det er dyrt med hus.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8000-9000 i leie vs 2000kr i felleskostnader + strøm og lån (under 5000kr). Har funnet to drømmeleiligheter. 2.4 mill, 400kr i felleskostander. 

Ja, dyrt å eie leilighet ja. 

Felleskostander og lån er lett å finne til under 8000kr samlet. Foreldrene mine betaler 5000 kr på lånet, og det er høyt. For de kjøpte for 4 mill etter å ha solgt hus (men måtte fortsatt ta opp lån, hvor mye er en privatsak).  
Mens leie alene ligger på 8000 kr - 9000 kr. Selv de på 7000 har strøm utenom og blir like dyrt til slutt. 

Men det er ikke ditt problem, men mitt. Mitt liv, min økonomi. :):):)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

8000-9000 i leie vs 2000kr i felleskostnader + strøm og lån (under 5000kr). Har funnet to drømmeleiligheter. 2.4 mill, 400kr i felleskostander. 

Ja, dyrt å eie leilighet ja. 

Felleskostander og lån er lett å finne til under 8000kr samlet. Foreldrene mine betaler 5000 kr på lånet, og det er høyt. For de kjøpte for 4 mill etter å ha solgt hus (men måtte fortsatt ta opp lån, hvor mye er en privatsak).  
Mens leie alene ligger på 8000 kr - 9000 kr. Selv de på 7000 har strøm utenom og blir like dyrt til slutt. 

Men det er ikke ditt problem, men mitt. Mitt liv, min økonomi. :):):)

Planlegger du å kjøpe leilighet til 2.4 mill med 180 000 i årsinntekt?  Jeg tjener ca 500 000 i året,  og fikk maks lån på 1 550 000. Men har da 4 barn å forsørge,  så hadde nok fått mer hvis jeg var barnløs. Betaler forresten 6400 pr mnd. 

Lykke til med lånesøknaden, håper du får nok til å kjøpe egen bolig :)

Anonymkode: a6af7...466

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planlegger du å kjøpe leilighet til 2.4 mill med 180 000 i årsinntekt?  Jeg tjener ca 500 000 i året,  og fikk maks lån på 1 550 000. Men har da 4 barn å forsørge,  så hadde nok fått mer hvis jeg var barnløs. Betaler forresten 6400 pr mnd. 

Lykke til med lånesøknaden, håper du får nok til å kjøpe egen bolig :)

Anonymkode: a6af7...466

Som sagt; mer bak.

arbeidsavklaringspenger er min nåværende inntekt, og må opplyses i søknaden. Punktum. 
Penger er ikke problemet her, matte er. 
Jeg er ikke dum og søker ikke om lån og tror jeg får 2.4 mill på aap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...