Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her... :oops:

Jeg trenger VELDIG hjelp til å finne mønster på julekalendere, spiller ingen rolle om det er broderte, sydde, eller bare sånn for å lime sammen.

Kan noen hjelpe meg med dette??

Stor hilsen. Lille Bø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og velkommen.

Forstår ikke helt hva du er på jakt etter, men selv lager jeg julekalender nå i disse dager, og jeg lager den etter eget hode: bakgrunnen er strie. Der skal jeg sy fast et stort, grønt juletre i filt. Under treet skal det ligge tre pakker (påsydd altså). Så skal jeg sy fast ringer på treet, samt en ring i hver påsydde pakke (hos oss blir det bare 22 ringer siden vi feirer vintersolhverv og ikke kristusmesse). Det er jo bare å ta fantasien til bruk?

Skrevet

Jeg fant ingenting om julekalendere på sidene til Panduro, men nå har jeg bestilt katalogen, så vi får se. Spørs om jeg må bruke fantasien, og der kommer til kort gitt... :-x

Det sies at venstrehendte skal være så kreative, jeg må da være unntaket som bekrefter regelen... :evil:

Uansett, tusen takk for svar! :enig_animasjon:

Skrevet

Vil bare fortelle at jeg har vært vill og gæærn, og gått hen og kjøpt en kalender som, av alle ting, skal broderes!! Jeg kan vel ikke brodere vel! Men, learning by doing. Det er foreløpig VELDIG VELDIG moro!! :P

Skrevet
Vil bare fortelle at jeg har vært vill og gæærn' date=' og gått hen og kjøpt en kalender som, av alle ting, skal broderes!! Jeg kan vel ikke brodere vel! Men, learning by doing. Det er foreløpig VELDIG VELDIG moro!! :P[/quote']

jeg har holdt på med min i to år nå :ler: gleder meg til den er ferdig, me stresser ikke, for er nok ca to år til til jeg får barn så :wink:

Skrevet

jeg har holdt på med min i to år nå :ler: gleder meg til den er ferdig, me stresser ikke, for er nok ca to år til til jeg får barn så :wink:

Skrevet

Joda ;) , håper bare ikke du kjøpte den samme som meg - for den tar virkelig tid! Den med det grønne toget. Den desidert største de hadde da jeg var på Panduro - selvfølgelig :ler:

Skrevet

Hehe. Jeg er ikke noe god på dette, men for min del viser det seg at 80x127 er M E R enn stort nok. Ganske overveldende faktisk... :o

Skrevet

Kjøpte 4 små kommoder på IKEA med 6 skuffer, sånn liten, ubehandlet. Malte den rød og med hvite tall. Supert å putte pakker oppi.

Skrevet
Her er det masse fint. Gå til nettbutikk og jul.....

http://www.margaretha.no/butik/default.asp

Åh, der var det jaggu mye moro ja! Men, jeg har ti tommeltotter og SKYLDER tålmodighet når det gjelder håndarbeid (også), så jeg skal fullføre denne kalenderen før jeg eventuelt tar fatt på noe nytt... :hår:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp småting/godis som du pakker inn til småpakker i julepapir (større på den 24). Tape/lime på små lapper med tall fra 1-24 på. Disse pakkene kan du endte legge i en kurv , eller du kan ta julebånd (gjerne i forskjellige pakker) og lengder og henge dem på feks. en klehenger eller noe annet du måtte ha.

Sønnen min lagde en sånn julekalender med bånd på hver pakke i bursdagsgave til stefaren sin. Brukte ikke mer enn rundt 100 kr. på godis. Og papir hadde vi fra i fjord.

Gjett om stepappa ble glad. Kalenderen er allerede hengt opp og han gleder seg til å begynne på den...

Skrevet

Jeg takker så meget for alle gode tips! Nå er jeg igang (godt faktisk) med den store kalenderen som skal broderes, men det er alltid godt med tips og råd! Det kommer jo flere juler, og bursdager og.... :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Kjøpte 4 små kommoder på IKEA med 6 skuffer' date=' sånn liten, ubehandlet. Malte den rød og med hvite tall. Supert å putte pakker oppi.[/quote']

Det var smart!!! Det å male en mini-trekommode rød er akkurat passe avansert for meg :wink:

Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...