AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Hjemme hos oss har vi gått nakne til og fra badet o.l fra barna var små. Jeg har regna med at når barna ble større så ville de bli mer sjenerte. Men sønnen min på 15 viser ikke noe tegn til å unngå at jeg ser han naken eller at han ser meg naken. For meg er det helt greit. Men lurer på om det er vanlig. Anonymkode: fb29e...f05 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Jeg synes det er helt OK. I vårt hjem var det INGEN som så hverandre nakne. I hjemmene til noen venninner av meg, var hele familien sammen på badet (de dusjet (etter tur!), kledde på seg, stelte seg) hver morgen på et stort familiebad, og det var helt naturlig for dem, til venninnen min var langt over videregående-alder. Bare fint at ungdommen har et avslappet forhold til kroppen sin. Det virker til å være en sjeldenhet i disse dager. Anonymkode: 08f53...4e3 29
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Jeg må nesten se deg naken først for å kunne avgjøre om det er greit Anonymkode: 593c7...b92 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Ja det er helt greit. Jeg vokste opp i et hjem med et avslappet forhold til nakenhet, og det er bare flott. Anonymkode: e1ae9...1ff 13
Million Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 For meg er det overhodet ikke greit. Det kunne ikke falle meg inn å vise meg naken for store barn. Jeg tror ikke sønnen min så meg naken selv da han var liten. Er ikke komfortabel med å vise frem "alt". Ekkelt. Familien skal ikke se sånt. Det er bare kjæresten eller ektefellen som skal. 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Dette er helt og fulltstendig opp til dere og helt greit hvis alle synes det er ok. Det er ingen påviselig skade av å se barn, søsken eller foreldre nakne (snarere tvert i mot). Synet på nakenhet blir veldig lett påvirket av holdninger i samfunnet rundt oss. I dag er det en ganske negativ holdning til nakenhet i samfunnet og det er dermed lett for at barna bringer dette med seg utenfra og inn i hjemmet. Hvis barna ikke er påvirket av slike kulturelle regler så er det ingen grunn til at man skal innføre de hjemme. Anonymkode: d4eab...a24 17
Happy2hanne Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 6 minutter siden, Million skrev: For meg er det overhodet ikke greit. Det kunne ikke falle meg inn å vise meg naken for store barn. Jeg tror ikke sønnen min så meg naken selv da han var liten. Er ikke komfortabel med å vise frem "alt". Ekkelt. Familien skal ikke se sånt. Det er bare kjæresten eller ektefellen som skal. Helt greit at du ikke er komfortabel med å vise fram "alt". Men mener du at det er galt at familiemedlemmer ser hverandre nakne? 10
Million Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Happy2hanne skrev: Helt greit at du ikke er komfortabel med å vise fram "alt". Men mener du at det er galt at familiemedlemmer ser hverandre nakne? For meg eller oss føles det galt, ja. Jeg kan heller ikke helt skjønne hva som er greia med å gå og strutte rundt naken overfor sine egne barn og sånn. Det føles bare som en ekkel tanke for meg. Andre synes kanskje det er greit, men jeg er altså ikke en av de. Her hjemme har verken jeg eller far til barnet noen gang kommet på tanken å gå naken rundt i huset eller vise oss nakne overfor barnet. 4
Populært innlegg kisskissbangbang Skrevet 18. mai 2016 Populært innlegg #10 Skrevet 18. mai 2016 10 minutter siden, Million skrev: For meg er det overhodet ikke greit. Det kunne ikke falle meg inn å vise meg naken for store barn. Jeg tror ikke sønnen min så meg naken selv da han var liten. Er ikke komfortabel med å vise frem "alt". Ekkelt. Familien skal ikke se sånt. Det er bare kjæresten eller ektefellen som skal. Flott måte å lage unger som har et anstrengt forhold til kropp. Du har tydeligvis et forhold til nakenhet som noe som bare er seksuelt (siden bare en partner skal se deg naken), og det synes jeg er ugreit å føre videre. Å ikke kunne være naken foran små barn, faktisk til og med synes det er ekkelt, det er absurd. 64
MapleSirup Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, kisskissbangbang skrev: Flott måte å lage unger som har et anstrengt forhold til kropp. Du har tydeligvis et forhold til nakenhet som noe som bare er seksuelt (siden bare en partner skal se deg naken), og det synes jeg er ugreit å føre videre. Å ikke kunne være naken foran små barn, faktisk til og med synes det er ekkelt, det er absurd. Helt enig. Nakenhet i naturlige situasjoner hjemme skal være uanstrengt. 22
Million Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, kisskissbangbang skrev: Flott måte å lage unger som har et anstrengt forhold til kropp. Du har tydeligvis et forhold til nakenhet som noe som bare er seksuelt (siden bare en partner skal se deg naken), og det synes jeg er ugreit å føre videre. Å ikke kunne være naken foran små barn, faktisk til og med synes det er ekkelt, det er absurd. Nå får du rulle inn'a. Unger får da for svingende ikke noe feil syn på kropp selv om de ikke ser foreldrene sine nakne hver dag! Tusenvis av unger ser aldri sine foreldre nakne, og vokser opp med et helt greit syn på kropp. Så den får du dra lenger ut på landet med. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Moren min pleide å dusje sammen med meg iblant da jeg var barn. Det er jo praktisk med tanke på mindre bruk av vann og det å lære meg å vaske meg selv. Jeg har ikke tatt noen skade av det, ikke som jeg kan merke ihvertfall. Anonymkode: 19539...6e7 1
chouette Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Jeg vokste heldigvis opp med foreldre som tok seg bryet med å ta på seg truse før de forlot badet, og det samme har blitt en fast rutine hos meg. Ellers tenker jeg at en pupp på luftetur er helt greit, men sikkert noe jeg vil unngå selv. Ikke fordi kropp er flaut men rett og slett fordi jeg selv er mer komfortabel med tøy på i en slik setting. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 I min familie og venners familier sluttet foreldrene å vise seg nakne for barn av motsatt kjønn når barna nådde 12-årsalderen. Syns det er en bra ordning. Anonymkode: ed457...942 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 15 minutter siden, Million skrev: For meg er det overhodet ikke greit. Det kunne ikke falle meg inn å vise meg naken for store barn. Jeg tror ikke sønnen min så meg naken selv da han var liten. Er ikke komfortabel med å vise frem "alt". Ekkelt. Familien skal ikke se sånt. Det er bare kjæresten eller ektefellen som skal. Så det er ikke greit at familiemedlemmer av samme kjønn ser hverandre? Gjelder det heller ikke for yngre barn av samme kjønn? Hva med fetter og kusiner av samme kjønn og alder? Er det greit om barn ser andre barn av av samme kjønn nakne i dusj og garderobe på skolen så lenge de ikke er i familie? Du synes det er ekkelt å vise deg frem naken. Hvor lang tid etter at du hadde fått kjæreste var det før det sluttet å bli ekkelt å være naken sammen med kjæresten? Anonymkode: d4eab...a24 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 8 minutter siden, Million skrev: For meg eller oss føles det galt, ja. Jeg kan heller ikke helt skjønne hva som er greia med å gå og strutte rundt naken overfor sine egne barn og sånn. Det føles bare som en ekkel tanke for meg. Andre synes kanskje det er greit, men jeg er altså ikke en av de. Her hjemme har verken jeg eller far til barnet noen gang kommet på tanken å gå naken rundt i huset eller vise oss nakne overfor barnet. Det er ikke snakk om å "strutte rundt" eller vise seg fram på noen måte. Heller det å gå naken fra bad til soverom, uten at det skal være en stor greie. Ikke å gjøre det til et poeng at barna ser mor eller far naken hver dag. Anonymkode: e1ae9...1ff 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så det er ikke greit at familiemedlemmer av samme kjønn ser hverandre? Gjelder det heller ikke for yngre barn av samme kjønn? Hva med fetter og kusiner av samme kjønn og alder? Er det greit om barn ser andre barn av av samme kjønn nakne i dusj og garderobe på skolen så lenge de ikke er i familie? Du synes det er ekkelt å vise deg frem naken. Hvor lang tid etter at du hadde fått kjæreste var det før det sluttet å bli ekkelt å være naken sammen med kjæresten? Anonymkode: d4eab...a24 Det har med forholdet mellom foreldre og barn å gjøre, ikke nødvendigvis mellom andre barn. Hadde du som 15-18 år gammel jente vært komfortabel med å se faren din tusle rundt naken i hjemmet? Nettopp... Anonymkode: 593c7...b92 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Jeg synes du skal spør han om han har noe i mot det. Så får han selv avgjøre om han vil se deg naken heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå