Gå til innhold

Johannesurt og alvorlig depresjon.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå begynt med johannesurt. Det stod på pakningen at den kun brukes mot milde depresjoner og lett nedstemthet. Men jeg har en alvorlig depresjon, og tror kanskje den ikke hjelper meg. Men jeg kan kanskje prøve. Eller?

Har tatt den i to uker, og merker ingenting. Det står at det tar noen uker før den virker. Det er 30 kapsler i pakken. Hvis jeg har tatt alle de 30 kapslene og de ikke virker, skal jeg da begynne på en ny pakke med 30 kapsler da? Eller tar det flere enn fire uker før de eventuelt virker? Tar en kapsel hver dag.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En alvorlig depresjon krever som regel mer enn johannesurt - men tro kan jo flytte fjell.

Er du alvorlig deprimert er faktisk alvorlig og da synes jeg du skal følge din leges råd og ikke de svar du får her.

Uansett ønsker jeg deg god bedring :trøste:

Skrevet

Jeg er for alle naturlige hjelpemidler, jeg, men hvis du er diagnostisert med en alvorlig depresjon, kreves nok mer krutt enn som så.

Hvis du tar kontakt med Mental Helse, kan de nok hjelpe deg mer enn vi kan her inn. Klikk her

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Urt!

Dersom du har en alvorlig depresjon, så har du antagelig fått denne diagnosen av helsepersonale, og da går du kanskje allerede på medisiner?

Dersom du da allerede går på medisiner så synes jeg du skal undersøke med den personen som har skrevet ut medisiner OM det er fornuftig å ta johannesurt i tillegg.

Selv om naturmedisiner er "naturlige" så skal de brukes med fornuft, og særlig i kombinasjon med andre medisiner.

Med vennlig hilsen Ella

Skrevet

Jeg tar ingen andre medisiner. Bare johannesurt. Tok antidepressiva før, men de fikk jeg så mange bivirkninger av.

Skrevet

har du prøvd flere typer antidepressiva? ssri eller eldre typer?

johannesurt har også bivirkninger og påvirker effekten av andre medikamenter, og har desverre ingen dokumentert effekt på alvorlig depresjon.

det betyr ikke at det ikke kan hjelpe deg, men du bør nok ha moderate forventninger.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd flere typer antidepressvia.

Jeg fikk ikke så mye bivirkninger av johannesurt jeg. Fikk vondt i magen de første dagene, så gikk det over. Men har ikke merket noe virkning av de ennå. Selv om jeg har tatt de i to- tre uker. Men jeg må kanskje vente enda lengre før de virker?

Hvor lang tid tok det for dere før johannesurt evt. virket?

Gjest Anonymous
Skrevet

Johannesurt viser nok sin fulle effekt etter 4-6 uker, så du bør i tilfelle ta både esken du har begynt på og også begynne på en ny hvis du ønsker å se om de har effekt for deg.

Ellers må jeg nok si som andre over har sgat, at har du en alvorlig depresjon bør du ha andre medisiner enn denne.

Pass på hvis du velger å slutte igjen med Johannesurt, at du ogsp trapper denne ned over noen dager, på samme måte som andre antidepressiva.

Skrevet

Ja, da kan jeg kjøpe enda en ny pakning med johannesurt og vente å se hva som skjer.

Men det stod på pakningen at det tok to til tre uker før man merket bedring. Eller jeg vet ikke helt sikkert.??

Skrevet

Ja, da kan jeg kjøpe enda en ny pakning med johannesurt og vente å se hva som skjer.

Men det stod på pakningen at det tok to til tre uker før man merket bedring. Eller jeg vet ikke helt sikkert.??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...