AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Dette er sikkert et helt fjernt spørsmål, men jeg har aldri vært i bryllup før, så jeg spør allikevel. Vi skal i bryllup i sommer, og brudeparet spesifiserte i innbydelsen at de ikke ønsket seg ting, kun penger til bryllupsreisen. Og dette er helt greit for oss, men hvordan gjør man dette i praksis? Skal vi bare legge en tusenlapp inne i kortet vi har kjøpt? (Og er forresten 1000 kr i gave en "akseptert sum" når jeg er forholdsvis god venninne med bruden?) Anonymkode: 99523...80c
Tonio Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Det finnes mange kort med lomme for penger, hvis du ikke vil gi en liten ting ved siden av (noe du ikke må, men mange liker å gi noe mer enn "bare" ett kort) ville jeg tatt ett slikt kort. Når det kommer til pengesummen ville jeg vært utrolig takknemlig for så mye, men dette varierer i forskjellige grupper og du kan nok få flere svar her. Det jeg gjorde da jeg var i bryllup var at jeg hørte med andre venner som også skulle, hvor mye de skulle gi. Slik ga alle omtrent det samme, og ingen følte seg gjerrige.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 3 timer siden, Tonio skrev: Det finnes mange kort med lomme for penger, hvis du ikke vil gi en liten ting ved siden av (noe du ikke må, men mange liker å gi noe mer enn "bare" ett kort) ville jeg tatt ett slikt kort. Når det kommer til pengesummen ville jeg vært utrolig takknemlig for så mye, men dette varierer i forskjellige grupper og du kan nok få flere svar her. Det jeg gjorde da jeg var i bryllup var at jeg hørte med andre venner som også skulle, hvor mye de skulle gi. Slik ga alle omtrent det samme, og ingen følte seg gjerrige. Takk for svar Vi kjenner dessverre ingen andre av brudeparets venner, så vi har ingen vi kan spørre om hva de skal gi. Men satser på at 1000 kr må være greit Anonymkode: 99523...80c
Blosa Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Hvis du har lyst å gjøre noe ut av det, kan du lage ett pengetre. Finn ett fint lite tre i en fin vase/potte så kan du rulle sammen sedler og feste de til grenene 👍🏻 jeg hadde blitt kjempefornøyd med 1000 kr 😉
Ny Bruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Selv fikk vi pengegaver fra de fleste gjester. Alle ga 500 kr hver (altså, 1000 kr hvis de var par). Bare foreldre ga mer. Et par satt inn lappen i en sparebøsse de ga oss. Et par ga oss et lite smykkkeskrinet med penger inni. Alle de andre ga penger i en signert liter konvolutt med kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå