Gå til innhold

Hvordan gi penger i bryllupsgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et helt fjernt spørsmål, men jeg har aldri vært i bryllup før, så jeg spør allikevel. Vi skal i bryllup i sommer, og brudeparet spesifiserte i innbydelsen at de ikke ønsket seg ting, kun penger til bryllupsreisen. Og dette er helt greit for oss, men hvordan gjør man dette i praksis? Skal vi bare legge en tusenlapp inne i kortet vi har kjøpt? (Og er forresten 1000 kr i gave en "akseptert sum" når jeg er forholdsvis god venninne med bruden?)

Anonymkode: 99523...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange kort med lomme for penger, hvis du ikke vil gi en liten ting ved siden av (noe du ikke må, men mange liker å gi noe mer enn "bare" ett kort) ville jeg tatt ett slikt kort.

Når det kommer til pengesummen ville jeg vært utrolig takknemlig for så mye, men dette varierer i forskjellige grupper og du kan nok få flere svar her. Det jeg gjorde da jeg var i bryllup var at jeg hørte med andre venner som også skulle, hvor mye de skulle gi. Slik ga alle omtrent det samme, og ingen følte seg gjerrige.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tonio skrev:

Det finnes mange kort med lomme for penger, hvis du ikke vil gi en liten ting ved siden av (noe du ikke må, men mange liker å gi noe mer enn "bare" ett kort) ville jeg tatt ett slikt kort.

Når det kommer til pengesummen ville jeg vært utrolig takknemlig for så mye, men dette varierer i forskjellige grupper og du kan nok få flere svar her. Det jeg gjorde da jeg var i bryllup var at jeg hørte med andre venner som også skulle, hvor mye de skulle gi. Slik ga alle omtrent det samme, og ingen følte seg gjerrige.

Takk for svar :) 

Vi kjenner dessverre ingen andre av brudeparets venner, så vi har ingen vi kan spørre om hva de skal gi. Men satser på at 1000 kr må være greit :) 

Anonymkode: 99523...80c

Skrevet

1000 kr er en veldig fin sum :) 

Skrevet

Hvis du har lyst å gjøre noe ut av det, kan du lage ett pengetre. Finn ett fint lite tre i en fin vase/potte så kan du rulle sammen sedler og feste de til grenene 👍🏻 

jeg hadde blitt kjempefornøyd med 1000 kr 😉

Skrevet

Selv fikk vi pengegaver fra de fleste gjester. Alle ga 500 kr hver (altså, 1000 kr hvis de var par). Bare foreldre ga mer.

Et par satt inn lappen i en sparebøsse de ga oss. Et par ga oss et lite smykkkeskrinet med penger inni. Alle de andre ga penger i en signert liter konvolutt med kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...