waco Skrevet 18. juli 2002 #1 Del Skrevet 18. juli 2002 Seksualmakt… Stadig oftere når jeg diskuterer med damevesener så bruker de uforståelige begreper som ”makt” når dem argumenterer mot voldtekt og prostitusjon. I helsenytts ”myter og fakta” om voldtekt står følgende påstand; ” Voldtekt skjer fordi menn har fysisk behov for sex og svaret; ” Galt. Voldtekt har lite med sex å gjøre. Det er snarere et uttrykk for seksualisert vold, trang til makt og dominans. ”, Ottar hevder at all prostitusjon bunner i ønske om makt som til og med vil kriminalisere horekunden fordi det handler om makt. Makt? Hvordan kan det ha seg? Jeg personlig ser sex og makt som to motpoler, hvor sex er den høyeste form et menneske er fri for makt, det er sjeldent man kan blotte sitt sinn i den grad som å ligge naken inntil et annet menneske. Hvordan kan man knytte sex mot maktbehov, dette hørtes rart ut, og jeg satte i gang ett hjernespinn uten like, jeg måtte komme til bunns i denne saken. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg at en mann er villig til å BETALE for sex, er med at han er svært kåt. Faktisk så kåt at det nesten grenser til sinnssykdom. Betale for sex? Lære damer at dem kan tjene penger på kroppen sin? Være så til de grader i femi-facistenes tjeneste? Hallo, den eneste grunn til at en mann vil betale for sex, er at han er så klar for å pule, at damer til og med beriker seg på den slags hormonkjøp. Snakk om å være sleip på andres kjønns naturgitte biologiske drifter. Voldtekt er maktdemonstrasjon. En påstand jeg ikke skjønte bæret av. Selv hater jeg voldtekt og prøver etter beste evne å forstå hvorfor noen idiotmenn gidder å være så på steinaldernivå. At vi ikke hever oss littegrann? Derfor forsøkte jeg å sette meg inn i en voldtektsmanns sinn. Hvordan er det han tenker? Jeg kom på at han må ha vært svært kåt. Nittifrem prosent av alle voldtekter er ifølge ”krisesenteret for voldtatte kvinner” mellom bekjente. Altså mannen og det såkalte ”offeret” kjente hverandre. Hvordan kan ektemenn voldta sine koner, hvordan kan gutten voldta naboen og hvordan kan en mann voldta en venninne? Det er for meg så sykt og perverst at jeg ikke kan forstå at noen vil gjøre noe slikt. Hva kan ha igangsatt dette vannvidd? Da må vi gå over tid…. Jeg vet at dette kan være vanskelig å forstå for noen….. men skal vi forsøke å bevege oss inn i en voldtektsmanns psyke er det viktig å være brutal. Sannheten er ofte fæl, men vi må kunne snakke om den allikevel. For at en mann skal kunne voldta må vi også dessverre fastlå at mannen var svært så opphisset av lyst. Men slike lysttanker må da komme fra et sted? Det er her kvinnen kommer inn. Mange jenter ser det som sport å kåte opp gutter for sitt eget selvbildes skyld, det bevises på sminkebruk, andelen treningsnarkomane kvinner og den ulykke kvinner har når dem føler seg ”stygge” og ”lubne”. Hvorfor er kvinner så utseede fiksert? Med falske negler, falskt hår, falske pupper og falske tenner. Hvorfor er fasaden så viktig for kvinner, hva er det som skjuler seg dypt der inne i hennes sinn? Jeg fremlegger spørsmålet for at dere kan motskrive et svar, (ikke persontrakassere, vi holder oss over det nivået i denne omgang, ok?) Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 18. juli 2002 #2 Del Skrevet 18. juli 2002 Kan jeg få lov å komme med en digresjon?... Har lest en del Ayla-bøker fra livet i steinalderen, og der var det hos noen stammer sånn at mennene ga et signal når de hadde lyst på et knull, og kvinnene måtte bare slippe det de hadde i hendene og legge seg til rette. Uansett om de likte mannen eller ei. Synes det ligner litt på voldtekt jeg. Men da var det liksom kulturen. Jeg synes det er sykt med menn som skal ha sex for enhver pris. Det blir noe så taper-desperat over det at jeg må le. Makt-aspektet tror jeg kanskje har noe for seg. Du vet, det er kanskje en nytelse for noen menn å se en kvinne som hater ham i en så nedverdigende situasjon, og det gir ham et kick. Litt sånn "jeg når ikke inn med terror psykisk, så..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 18. juli 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juli 2002 Vinga det henger sammen med følgende påstand; "dersom en mann kan få kvinnen når han vil, er hun samtidig mindre interessant". Det er sånn det er. Hvis vi gjeninnførte steinaldertradisjon slik at alle menn kunne knulle hvem som helst dame, tror jeg faktisk at færre ville hatt sex. Mao, kvinner ville fått færre samleier og vært littegranne mer takknemlige. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 18. juli 2002 #4 Del Skrevet 18. juli 2002 Dette er et vanskelig tema. Skal prøve å svare forståelig, men jeg har ikke sortert tankene rundt dette... Voldtekt har for meg helt klart noe med makt å gjøre. Hvis det hadde hatt bare med ren sexlyst å gjøre, hadde voldtakeren sannsynligvis gått og kjøpt seg en hore, eller iallfall gjort noe mindre drastisk enn å voldta. Det blir allikevel for enkelt å påstå at makt er den eneste faktoren som spiller inn her. Selvfølgelig har det også noe med sexlyst å gjøre, hvis man skal voldta noen er det en nødvendighet at man er kåt. Dessuten er det noe mer, det må være noe mer. Voldtektsmenn og -kvinner mangler en viktig sperre oppe i hodene sine. Det er vanskelig, umulig tror jeg, å sette seg inn i en voldtakers sinn. Jeg klarer heller ikke å fatte eller begripe hvordan det er mulig å nyte sex uten at begge parter er villige til det. Jeg har forresten snakket med et par gutter som er av den oppfatning at jenter t e n n e r på å bli voldtatt. Ikke vet jeg hvor de har fått det fra, men skremmende er det jo like fullt. Hvis folk flest har misforstått såpass, er det jo ikke rart ting går som de går, mener jeg. Skremmende. For deg og meg og de fleste andre er sex motpolen til makt, helt klart. Men det er ikke til å skyve under en stol at det også er mange mennesker som tenner på makt. Og da blir voldtekt kjapt lettere å forstå, men ikke mindre akseptabelt av den grunn. Har man en drink eller to for mye innabords, dama har lokka og pirra deg hele kvelden og du i tillegg tenner på det å ha makt... Da er det kanskje lett å falle for fristelsen. For noen. Voldtekt er så mye. Noen voldtekter kan på et vis forstås (men ikke aksepteres). Mens voldtekter av for eksempel små barn er for meg umulig å skjønne. Uansett tror jeg det hele dreier seg om en altfor sterk seksuell tiltrekning, en ukontrollerbar kraft. De fleste voldtakere vet nok at det de gjør er veldig feil, men kraften inne i dem selv tar overhånd. I beruset tilstand er det desto lettere å la følelsene spille fritt. At prostitusjon har med makt å gjøre klarer jeg ikke helt å se. Jeg klarer ikke å se noen annen grunn til å kjøpe seg sex, enn at man er sinnssykt kåt. Sinnsykt, vannvittig, skremmende kåt. Og jada, jeg synes det er ekkelt, jeg synes det er fryktelig ekkelt--- Og Waco; jeg tror ikke kvinner heller synes det er så fryktelig festlig å måtte gå på gata og selge kroppen sin. Fasaden er viktig for kvinner. Jeg må tenke litt mer på det. Skal komme med noen glupe tanker om det senere, så får vi se... godt spørsmål--- Kid-a (sliten og lei) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 18. juli 2002 #5 Del Skrevet 18. juli 2002 Det jeg har oppfattet er at ,mennesker som votar har somregel stengt inne masse av følelser og har ikke kontroll over seg selv... Det voltar / krenker et menneske for å få utløp for sine følelser,for å føle at de har kontroll og tar kontroll.... Sier ikke at det er riktig det de gjør ,langt der i fra.... Menn som slår og voltar sin kone /kjæreste/sammboer "tar" kontroll i hjemmet for han føler ikke at han har kontroll på jobbeb ol.... Så da tar han kontroll hemme og letter på fustrasjonen på den måten.... Tror ikke at det har så mye med makt å gjøre,men å ha og ta kontroll og føle at man har kontroll på omgivelsene rundt seg.... Når det kommer til mennesker som betaler for sex og ligger med prostutuerte som man vet har lagt med en hel hau fremmede mennesker,det kommer jeg aldrig til å forstå.... Det er sykt spør du meg..... Hvorfor Kvinner er så fiksert på utseende kan jeg ikke gi et teoretisk korekt svar på..... det sies at det er reklame og sammfunnets påvirkning og til en hvis grad kan det stemme... Kvinner måler andre kvinner og sammenligner seg selv med andre kvinner... Føler oss minndreverdig hvist det er noen som ser bedre ut enn oss selv og slenger med leppa.... Slik er det og det kommer ikke til å endre seg med det første... Vi liker at menn reagerer på utseende vårt og tenner på kroppen vår og manger bryr seg ikke om det er enn fremmed eller en bekjennt... Selvtiliten vokser når menn tar kontakt og forteller hvor flotte vi er og at de har lyst på oss.... Spiller på utseende og fikser det vi ikke er fornøyd med.... Mange kvinner er det man kan kalle lokkemus,og jeg kan fårstå at det er fustrende for menn og få inntrykk av at de skal få sex ,men i site liten så trekker kvinnen seg vekk.... Denne fustrasjonen blandet med dårlig selv bilde og følelsen av mangel på kontroll kan gi en reaksjon som fører til at menn voldtar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 18. juli 2002 #6 Del Skrevet 18. juli 2002 Lottemor... Alle vet at de fleste kvinner liker å ta seg godt ut, liker å fikse på fasaden... det waco lurer på, er hvorfor vi streber så til de grader etter å se ut som alle andre... det har ingen klart å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 18. juli 2002 #7 Del Skrevet 18. juli 2002 Lurer veldig på hvorfor kvinner er så opptatt av utseendet sitt. Det gjelder vel også hos menn, men i mindre grad. Kvinner konkurrerer. Kvinner baksnakker og sladrer. De fleste menn har nok en litt mer driter-i-alt-holdning. Og det er helt sikkert sunt. Kvinner er svake. Kvinner er det lett å tjene penger på, lett påvirkelige som vi er. Reklameprodusenter liker å få oss til å tro at vi må ha rett sminke, rett klær og rett kropp for å være vellykkede. Det samme ser vi på film og tv. Det samme lærer vi også i kvinnebladene. Jeg tror mye bunner der. Lottemor, du skrev at dette stemmer til en viss grad. Kan du forklare det på en annen måte? Kvinnen er svak. Kvinnen er årsaken til kvinnens skjønnhetsjakt. Vi konkurrerer om å være penest. Vi lar oss lure, selv om vi vet bedre. For det er det indre som teller, er det ikke jenter og gutter? Jeg tror det bunner i usikkerhet, Waco... Kid-a (fortsatt litt diffus i sine forklaringer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2002 #8 Del Skrevet 19. juli 2002 waco, jeg forstår at du er et svært så tenkende vesen, men nå skal jeg fortelle deg noe. Det går ikke an å skylde på damen! ingen kan helt forstå hvorfor en mann voldtar en kvinne, da hadde det blitt oppfunnet en medisin for lenge siden mot det! de mennene som voldtar har en eller annen plass en skrue løs, og det er ikke så lett å forklare hvorfor, kanskje noe skjedde med ham i barndommen? Og i tillegg er mannen utstyrt med så mye testosteron, at jeg vil påstå at mannfolk flest har veldig stor sexlyst. Dette i kombinasjon med at de har en skrue løs, kan være forklaringen på hvorfor de voldtar. Og de er syke folk, og trenger behandling, derfor blir det feil å skylde på oss kvinner. Du sier at kvinner utnytter menn fordi de er sleipe nok til å ta betalt for at mannen skal få sex. Vet du, det viser seg faktisk at der det er lettvint å få tak i horer, der er det også mindre voldtekt av kvinner...! Da snakker jeg om andre land enn Norge . Jeg tror faktisk mange menn trenger en plass der de vet de garantert får sex( med prostituerte) , da slipper de å la sin sexlyst gå utover andre kanskje ufrivillige partnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå