AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har invitert en mamma og ungen hennes hjem på playdate. Barna er 1 år. Hva kan jeg servere? De kommer like etter frokost, så de er sikkert ikke sultne. Er det ok med bare drikke eller bør jeg servere noe snacks/frukt/kaffemat? Jeg er helt amatør på dette her Anonymkode: 23d5d...687
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Jeg ville satt fram noe oppskåret frukt. Kjekt å ha noe (barnevennlig) å tygge på. Anonymkode: 32f80...1d5 2
Gjest Sly Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Playdate? Ettåringer som skal ha date? Hva faen er dette?
Britt Banditt Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Hadde sannsynligvis gjort det enkelt. Satt fram noe oppskjært frukt/litt snacks. Ev. kunne du bakt noe, hvis du er god på det.
Outlander Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, Sly skrev: Playdate? Ettåringer som skal ha date? Hva faen er dette? Amerikansk ord for barseltreff Jeg ville ha bare servert frukt og drikke - trenger ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Kaffe pluss kjeks/kake eller lignende. Digestive med hvitost og brunost er feks enkel snacks som er veldig godt. Du har vel uansett hatt besøk før? Playdate er jo akkurat som et vanlig besøk. Anonymkode: 93ccc...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Spørs hvor godt kjent dere er. Jeg hadde nok safet med frukt. fikk en venninne gjennom barselgruppen min, nå er barna straks 2 år og datteren får ikke hverken kjeks, kake, bakst eller noe søtt. Knapt nok frukt. Anonymkode: 8497a...f9c 1
Gjest M.A.D.D.E Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Jeg pleier å bare sette frem saft, frukt, kjeks eller boller. Trenger ikke å gjøre allverdens ut av det
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Playdate eller leketreff er en avtale mellom to foreldre med den hensikt at barna skal leke sammen. Dette er gjerne nye bekjentskaper eller mer perifere bekjente som har barn rundt samme alder. Det er ikke vennetreff med barn, ei heller barseltreff eller kaffebesøk. Det er et treff som er ment å ha barna i folus - med de minste barna vil det gjerne si at også foreldrene tilbringer en del tid på gulvet i lek. Gå for frukt du, siden det er like etter frokost og det er ungene som skal være i fokus. By dem gjerne lunsj etter en stund hvis de blir lenge nok til det Anonymkode: 32f80...1d5 1
Avalon Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Ryddet for avsporinger, samt svar til dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Takk for svar Jeg kjenner ikke hun som kommer så veldig godt, vi har møtt hverandre gjennom barselgruppa. Når vi har snakket om kosthold og barna virker hun veldig bevisst. Hadde jeg kjent henne godt hadde jeg ikke grublet så på hva jeg skulle servere. Synes det blir rart å diske opp med mye på et slik besøk, hovedformålet er jo at barna skal leke sammen og vi mødrene kan være litt sosiale. Tenkte ikke at ordet "playdate" var så fremmed, er et vanlig uttrykk for meg. Da blir det frukt, te og farris TS Anonymkode: 23d5d...687 1
Gjest Juanita Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har invitert en mamma og ungen hennes hjem på playdate. Barna er 1 år. Hva kan jeg servere? De kommer like etter frokost, så de er sikkert ikke sultne. Er det ok med bare drikke eller bør jeg servere noe snacks/frukt/kaffemat? Jeg er helt amatør på dette her Anonymkode: 23d5d...687 BESØK. Du har invitert dem på besøk. Hva pleier du å servere når du har besøk....?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da blir det frukt, te og farris TS Anonymkode: 23d5d...687 Det høres veldig perfekt og PK ut for folk som går på playdate. Anonymkode: 3835e...e81 3
FantasDick Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 Playdate er et vanlig ord for meg. Frukt, farris og te høres veldig bra ut siden de kommer rett etter frokost.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 Jeg hadde ikke servert noe annet enn et glass vann. Som du sier er det besøk rett etter frokost og da har man jo spist. Jeg kjenner ingen som spiser dessert (her nevnes både kake, kjeks, boller og saft) rett etter frokost. Anonymkode: 0cfef...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 Brennevin, men siden det er før 12.00 bør det være brunt. Anonymkode: 381c3...4ed
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg kjenner ikke hun som kommer så veldig godt, vi har møtt hverandre gjennom barselgruppa. Når vi har snakket om kosthold og barna virker hun veldig bevisst. Hadde jeg kjent henne godt hadde jeg ikke grublet så på hva jeg skulle servere. Synes det blir rart å diske opp med mye på et slik besøk, hovedformålet er jo at barna skal leke sammen og vi mødrene kan være litt sosiale. Tenkte ikke at ordet "playdate" var så fremmed, er et vanlig uttrykk for meg. Da blir det frukt, te og farris TS Anonymkode: 23d5d...687 Jeg er også blant dem som ikke vet hva playdate er. (Tror vi er mange!). Da jeg leste overskriften, trodde jeg det hadde med sex å gjøre, og ble overrasket over at det lå under "barn og familie"... Må visst oppdatere meg på nye ord og uttrykk. Men tilbake til saken: Frukt, grove kjeks og vann/Farris høres veldig bra ut for meg. Anonymkode: 1c8da...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå