Gå til innhold

Hvordan stagnere sultfølese?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Er 160cm og veier 60 kg, idealvekten er 52 - 54kg.

Spiser mat med lavtkarbohydrat innhold og masse proteiner. Teller også kalorier, men sliter sånn med å senke kaloriinntaket mitt så ender ofte opp på 1500 - 1700 uten noen spesiell aktivitet,, men det verste med hele greia er den enorme sultfølelsen jeg går rundt med:P Tips rundt dette? Har jeg utvidet magesekken min så mye? Og hvordan kan man eventuelt stagnere sultfølelsen? Det hindrer jo hele vektnedgangen :P

Anonymkode: 1c222...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du faktisk spiser lavkarbo så er det jo rart, mye proteiner bør jo senke sultfølelsen.

Kan du gi eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? Kanskje du spiser mindre enn du tror og mer kh enn du tror? Og hvor aktiv er du?

Veier du maten, legger inn i en eller annen for av matvaretabell? (myfitnesspal, lifesum, etc)

Og hvor lenge har du holdt på?

Endret av BlendaSensitive
Skrevet

Drikke mer vann, kanskje? Te?

Gjest Lite nytt
Skrevet (endret)

Spiser du nok fett da?

Jeg spiser selv lavkarbo og sliter heller med å i meg nok pga metthetsfølelsen. Hos meg er det fett som gir metthetsfølelse, ikke proteinene.

Endret av Lite nytt
Skrevet

Jeg vil gjerne si at mange opplever mindre sult på lavkarbo, men ikke alle. Dessverre.

Jeg gikk ned bra på lavkarbo, målte med ketostick, var i ketose... og var styggsulten hele tiden. Derfor storåt jeg også egg, bacon, grønn salat, fisk, ruller av pålegg i salatblad, fettkaffe (eggeplomme og meierismør i kaffe). Sulten som faen. Selv om jeg gikk ned i vekt, så ble jeg så skremt av matbudskjettet at jeg gikk over fra lavkarbo etter at jeg hadde gått ned 16 kilo. Jeg gikk i 6 måneder og håpet at det skulle snu, at jeg opplevde det magiske øyeblikket når jeg fikk metthetsfølelsen. Alle sa at den kom før eller senere.

Siden jeg ikke hadde krympet magesekken eller fått senket sultfølelsen, så gikk jeg naturligvis opp 20 kilo når jeg begynte å spise annet enn lavkarbo.

Jeg har ikke annet råd til deg enn at du får fortsette. Du bør låne eller kjøpe Ketolyse og lavkarbobøker, les om forholdet protein/fett/karbohydrater, kjøp ketosticks og prøv å komme i ketose. Flertallet av de som spiser lavkarbo opplever metthetsfølelse til slutt. Hold ut. Min triste historie med lavkarbo trenger ikke bli din.

Det finnes et lavkarboforum, Karbojunkie: http://forum.lavkarbo.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...