Gå til innhold

Hva er best, snop/potetgull eller kake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å planlegge en livsstilendring som skal vare livet ut. Jeg er drittlei av å være overvektig, har vært det hele livet mitt og nå er det faen meg over og ut. Jeg orker ikke mer av det her. Jeg er per nå "bare" 10 kg overvektig, noe som er et under med tanke på det svært elendige kostholdet mitt. Jeg har sjekket meg for vitaminmangel og lignende hos lege mange ganger, men har faktisk ikke mangler på noen næringsstoff, merkelig nok. Kan ikke forstå at jeg får i meg alt jeg trenger, men kan kanskje ha med at jeg for eksempel ikke kjøper ferdigpizza, men lager hjemmelaget og at jeg spiser salat bare at de er fetet opp med dressing og majones og masse fettholdige greier? I dunno. 

Uansett, det jeg tenker litt på er helgekosen. Jeg kommer så klart til å unne meg noe en dag i uken, ettersom jeg jobber turnus og noen ganger jobber lørdagen kan det hende jeg legger dagen til en onsdag jeg har fri for eksempel i stedet når det passer. Men dag har ikke noe å si, det jeg lurer på er hva som er best... Når jeg spiser sjokolade kveler jeg i meg mye på en gang. Er veldig glad i potetgull også. MEN, jeg liker jo kaker. Sara Bernard for eksempel eller eplekake med vaniljeis, det er sykt godt. Når jeg tenker meg om føler jeg kanskje det er mer økonomisk også å heller lage en kake som jeg kan fryse ned i stykker og tine opp i helgene til kos? Eller bør jeg holde meg til en skål potetgull og sjokolade? 

Hva tenker dere? Er det mer usunt med eplekake og vaniljeis eller et litt stort stykke Sara Bernard eller sjokoladekake, enn det er med halvt om halvt sjokolade og potetgull og kanskje litt is? :) Hva jeg liker best.. Liker jo egentlig alt av søte ting. Men jeg er veldig glad i kaker da.

Anonymkode: 73dcf...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har noe å si om du unner deg litt kake eller litt sjokolade og potetgull. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer du til å fryse ned kaken og bare spise ett stykke? Kommer du til å spise kakrerøren og glasur mens du holder på å lage? Kan være litt risikabelt med denne kakebakingen. Jeg synes også det høres veldig hyppig ut med kake en gang per uke. Jeg mener det hører hjemme i selskap og sammen med andre. Men det er kanskje bedre enn alternativet "en bolle med chips og sjokolade", som høres veldig mye ut det også. Kanskje du heller skal ta stilling til hvor mye hver av alternativene gir av kalorier? Og må det være så ofte som hver uke nå mens du skal ned i vekt? For meg høres det veldig mye ut. Synd hvis kaloriunderskuddet fra uken forsvinner av denne typen utskeielse hver uke. 

Anonymkode: bb9ac...b59

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er noen eksempler på hvor mye kake/is/sjokolade du får for 150 kcal. Veldig små kakestykker, som du ser, og langt fra en "skål" med sjokolade eller chips...! 

https://www.vektklubb.no/artikkel/saa-mye-kos-faar-du-for-150-kalorier-21606911

Men 150 kcal er jo veldig urealistisk. Men enig i at tynne mennesker greier å begrense seg. 

Anonymkode: 4a34f...8a2

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 150 kcal er jo veldig urealistisk. Men enig i at tynne mennesker greier å begrense seg. 

Anonymkode: 4a34f...8a2

Eventuelt; "mennesker som klarer å begrense seg, er tynne".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...