Gundel Gaukeley Skrevet 18. mai 2016 #21 Skrevet 18. mai 2016 Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #22 Skrevet 18. mai 2016 Skjønner faktisk ts litt, altså når den eldste dør da, ikke avlive begge som friske. Men kaniner har det veldig mye bedre med andre kaniner enn alene, så den som er igjen kommer nok til å bli veldig deprimert... Om man da ikke ønsker å skaffe seg flere kaniner er det best å omplassere den som er igjen, men kaniner kan være ganske vanskelig å bonde med nye kaniner også, så da er der viktig å adoptere bort til noen som kan kaniner. (Altså ikke de tullingene som har kaniner stående i de små kaninburene som blir solgt i butikkene) Anonymkode: 86a15...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #23 Skrevet 18. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En Rescue org.skulle kommet på døren hennes og anmeldt for RÆVA dyrehold. Da måtte TS møtt I retten HAHAHA! Anonymkode: 5541e...c4e Si meg, har det klikka helt for deg eller? Hva vet du om dyreholdet de ti årene hun (trådstarter) har hatt kaninene? Det vet ingen her i tråden noenting om. Får helt mark av alle som elsker ordet "anmeld". Anonymkode: 2575e...ef8 1
Gjest Coolaid Skrevet 18. mai 2016 #24 Skrevet 18. mai 2016 Ts har vært ærlig og skrevet hva hun tenker om situasjonen. Så har hun spurt oss til råds. Hun har altså spurt om RÅD, ikke om HETS. Det er helt greit at dyrevelferd får følelsene i sving hos noen men det er da lov å oppføre seg fornuftig. Det holder med at man deler sin mening på en grei måte. Begynner man med dårlig stil så forsvinner argumentene dine i kjipe kommentarer. Igjen, ts, anbefaler at du prøver å omplassere dyrene dine. Best for dem, best for deg.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #25 Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, Gundel Gaukeley skrev: Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. Selvfølgelig er det ikke "helt greit" å avlive dyr med mindre man har gode grunner for det. Håper for Guds skyld du ikke har kjæledyr. Anonymkode: 2030e...886 8
Kittykat Skrevet 18. mai 2016 #26 Skrevet 18. mai 2016 (endret) 1 time siden, Gundel Gaukeley skrev: Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. Det er helt greit å avlive dyr hvis de er såpass syke/skadet at veterinæren ikke kan redde livet ja, men når en person vurderer å avlive friske dyr, ja da er man faktisk ikke annet enn sadistisk, i mine øyne. En hvilken som helst oppegående person ser at dette er fullstendig feil. Jeg vil faktisk dra det så langt og si at sånne folk ikke burde hatt dyr. Man bør være 110% sikker på at man vil ha dyret hele dets liv og ikke endre mening underveis. Det er et levende vesen og man kan ikke bare kvitte seg med det når moroen er over... Ts kan heller ta kontakt med en bondegård eller gi kaninene til noen som vil ta vare på de, enn å ta livet av dem. Det finnes mange løsninger for denne situasjonen. Endret 18. mai 2016 av Kittykat 6
Kattugla Skrevet 18. mai 2016 #27 Skrevet 18. mai 2016 Prøv Den store kaninbokas omplasseringsgruppe på Facebook: https://m.facebook.com/groups/298031913707609
Jerry Lee Skrevet 18. mai 2016 #28 Skrevet 18. mai 2016 18 timer siden, Fjaselina skrev: Ja. Det er direkte dumt å avlive to friske dyr fordi kanskje muligens hvis dersom... Men...de er jo gamle, såvidt jeg forstår?! Men generelt enig med deg. 1
lille_fiol Skrevet 18. mai 2016 #29 Skrevet 18. mai 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to kaniner som er bestevenner. En på 6 og en på 10 år. Men jeg begynner å bli nervøs for at den på 10 år skal dø snart. Og orker ikke få meg en ny kanin da. Ønsker ikke at kaninen som blir igjen skal være alene heller, da den alltid har hatt en venn. Så jeg vurderer rett og sett og avlive begge etter sommeren. Hva synes dere? Anonymkode: 26d05...771 Jeg hadde samme problemet når jeg hadde mine to kaniner og den ene døde. Forskjellen på meg og deg , er jo at jeg aldri ville avlivet den andre. Den andre kaninen min ble inne kanin da fikk den mer oppmerksomhet og kos enn hvis den var ute (hadde den jo ute og avogtil). Som de andre sier, du kan jo omplassere dem til noen som ønsker en kaninvenn til sin kanin. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #30 Skrevet 18. mai 2016 6 timer siden, Gundel Gaukeley skrev: Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. Helt greit å avlive dyr...Ja, hvis de er syke eller gamle! wtf...man avslutter ikke bare et liv som kunne vart i flere gode år sånn uten videre fordi det ikke passet så bra lengre. Avliver ikke enker fordi de mister partneren sin liksom, ja dyr går igjennom sorg og savn de og, men de kommer over det akkurat som oss. Anonymkode: cf5b8...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #31 Skrevet 18. mai 2016 8 timer siden, Gundel Gaukeley skrev: Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. Det er det ABSOLUTT ikke! Ingen vettugt menneske som iskaldt dreper dyr kun for egen egoistiske grunn. Det er avskyelig ! Anonymkode: 5541e...c4e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #32 Skrevet 18. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Si meg, har det klikka helt for deg eller? Hva vet du om dyreholdet de ti årene hun (trådstarter) har hatt kaninene? Det vet ingen her i tråden noenting om. Får helt mark av alle som elsker ordet "anmeld". Anonymkode: 2575e...ef8 Så bra! For folk som har sadistiske tendenser burde sky dyrevernere og politi som pesten-:)! Anonymkode: 5541e...c4e 1
Snigen Skrevet 18. mai 2016 #33 Skrevet 18. mai 2016 8 timer siden, Gundel Gaukeley skrev: Ikke hør på disse galningene, TS, de har tydeligvis mistet enhver kontakt med den virkelige verden og naturen. Det er helt greit å avlive dyr, men gjør det på en ordentlig og forsvarlig måte. Selvfølgelig er det ikke greit å ta livet til et uskyldig dyr som vil leve bare fordi du ikke vil eller kan ha det lengre - da omplasserer man det heller. Vi er ikke galninger fordi vi mener friske dyr ikke skal drepes bare fordi du ikke vil ta deg bryet til å omplassere. 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Men...de er jo gamle, såvidt jeg forstår?! Men generelt enig med deg. Nei. Den ene er litt gammel, så TS er bekymret den vil dø - men utifra det hun sier så viser ingen av dem tegn til sykdom. Man avliver dessuten ikke dyr pga alderdom, med mindre det bringer dem smerte man ikke kan fikse. 2
Snigen Skrevet 18. mai 2016 #34 Skrevet 18. mai 2016 Når du skaffer deg ett dyr må du være klar til å ha ansvaret for den til den dør. Den vil være avhengig av deg. Blir den syk, skal du ha økonomi til å kunne ta den til veterinæren. Blir den ensom, skal du ha tiden til å gi den oppmerksomhet. Du skal være 100% sikker på at dette er noe du vil - fordi det er et liv du har i hendene. Ikke en leke du kan kaste bort når du går lei. At folk finner fornuften i å avlive to friske kaniner fordi du er redd den ene skal dø og den andre skal bli ensom er absurd og idiotisk. 2
Monky Skrevet 18. mai 2016 #35 Skrevet 18. mai 2016 Det hovedinnlegget fikk meg te å grine😳 Ikke gjør noe dumt, ts! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #36 Skrevet 18. mai 2016 TS her. Kaninene mine har hatt et supert liv. De bor ikke i bur og har masse plass både ute og inne. De får masse grønt og god mat/friskt høy hver dag. Det er en grunn til at den ene har blitt ti år, det hadde den nok ikke blitt hvis den ikke hadde det fint her. Nettopp derfor er jeg skeptisk til omplassering. Jeg ønsker ikke at de skal bo i et bur, eller lever på gnagerblanding fra dyrebutikken. Forøvrig er det vanskelig å se på kaniner at de er syke, da de er byttedyr og vil gjøre alt de kan for å ikke vise det. Blir nok avliving etter sommeren ja. Heller det enn at de skal ha det vondt psykisk eller fysisk. Anonymkode: 26d05...771
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #37 Skrevet 18. mai 2016 Kan du ikke vente til jul så kan du lage syltelabber Anonymkode: a90dc...612 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #38 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke vente til jul så kan du lage syltelabber Anonymkode: a90dc...612 ops nei det er svin Anonymkode: a90dc...612
Snigen Skrevet 18. mai 2016 #39 Skrevet 18. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Kaninene mine har hatt et supert liv. De bor ikke i bur og har masse plass både ute og inne. De får masse grønt og god mat/friskt høy hver dag. Det er en grunn til at den ene har blitt ti år, det hadde den nok ikke blitt hvis den ikke hadde det fint her. Nettopp derfor er jeg skeptisk til omplassering. Jeg ønsker ikke at de skal bo i et bur, eller lever på gnagerblanding fra dyrebutikken. Forøvrig er det vanskelig å se på kaniner at de er syke, da de er byttedyr og vil gjøre alt de kan for å ikke vise det. Blir nok avliving etter sommeren ja. Heller det enn at de skal ha det vondt psykisk eller fysisk. Anonymkode: 26d05...771 Om du er usikker på om de har det vondt drar du til veterinæren, du avliver ikke fordi de KANSKJE har det vondt. Dessuten er ikke det grunn til å avlive den yngre kaninen. Godt å høre at de har hatt et fint liv inntil videre, men blir sint når jeg ser at du rett og slett gir opp. Kall det hva du vil, men det er det du gjør i mine øyne. Det er ikke vanskelig å finne fine folk å omplassere til, om du prøver. Omplasserte en kanin for et par år siden selv til en jente som hadde mange kaniner fra før av. Jeg krevde i annonsen å få komme hjem til dem å sjekke hvordan de andre kaninene har det, og jeg passet på at personene ville gi den et fint liv og at de var til å stole på, i tillegg til at jeg ba dem holde meg oppdatert i noen uker, til kaninen hadde fått roet seg og blitt vandt med sitt nye hjem. Kan være stress og ta tid å finne nytt hjem, men heller det enn å avlive den. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #40 Skrevet 18. mai 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Kaninene mine har hatt et supert liv. De bor ikke i bur og har masse plass både ute og inne. De får masse grønt og god mat/friskt høy hver dag. Det er en grunn til at den ene har blitt ti år, det hadde den nok ikke blitt hvis den ikke hadde det fint her. Nettopp derfor er jeg skeptisk til omplassering. Jeg ønsker ikke at de skal bo i et bur, eller lever på gnagerblanding fra dyrebutikken. Forøvrig er det vanskelig å se på kaniner at de er syke, da de er byttedyr og vil gjøre alt de kan for å ikke vise det. Blir nok avliving etter sommeren ja. Heller det enn at de skal ha det vondt psykisk eller fysisk. Anonymkode: 26d05...771 Alle vet da inderlig godt at dyr skjuler smerte! det er derfor VETERINÆRER er de som vurderer og ikke en ego eier som forsøker rettferdiggjøre drap av dyr. Hardt å tro kjempeinnsats er gjort for disse kaninene, det er nemlig motsetning til å inneha tanken om" "jaja, nå passer det MEG å ta repern åå de begge ".! Anonymkode: 5541e...c4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå