AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Er det sånn at man må signere på at megler og meglerhus kan bruke resultater fra kjøp i fremtidig markedsføring? Sambo og jeg har nylig kjøpt leilighet, og i et vedlegg til kontrakten står det at resultater fra vårt kjøp vil brukes senere. Vi synes dette er veldig ubehagelig da kjøpet ikke har foregått på en veldig real måte, og vil gjerne slippe å forholde oss til noe sånt. Er dette noe vi kan be megler fjerne fra kontrakten, slik at vi slipper å signere for dette? Anonymkode: 75278...293
stan Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Er det informasjon om at dette er et av vilkårene dere aksepterer når dere la inn bud? Finn budskjema og finles det. Det er gjerne et avsnitt i salgsoppgaven som heter avtalebetingelser eller lignende. Det er vanlig at det står der at megler kan bruke info. Noe utover det som står der er dere ikke forpliktet til.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 kjøpesum skal velalltid tinglyses og synes for allmennheten. er det dette du tenker på? Anonymkode: db240...e2f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 17 minutter siden, stan skrev: Er det informasjon om at dette er et av vilkårene dere aksepterer når dere la inn bud? Finn budskjema og finles det. Det er gjerne et avsnitt i salgsoppgaven som heter avtalebetingelser eller lignende. Det er vanlig at det står der at megler kan bruke info. Noe utover det som står der er dere ikke forpliktet til. Det står ingen informasjon om dette verken i salgsoppgave eller budskjema i selve salgsoppgaven (vi gav bud gjennom bugiver.no). Det står ingenting om at megler kan bruke informasjonen noe sted jeg kan finne det, i alle fall. Det eneste jeg kan finne er informasjon angående meglers provisjon, o.l. Jeg regner med de vil ha oss til å signere for å få det svart på hvitt at de også kan markedsføre seg med dette etter overtakelsen, hvor boligen ikke lenger faller under selgers avtale. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjøpesum skal velalltid tinglyses og synes for allmennheten. er det dette du tenker på? Anonymkode: db240...e2f Nei, det er vi fullstendig klar over. Vi tenker på at meglerfirma kan bruke våre salgsresultater i sin markedsføring fremover, f.eks. ved hjelp av reklame i postkasser, o.l., med bilder av boligen og solgtpris. "Vi har solgt naboleiligheten deres til sånn-og-slik! Velg oss"-propaganda. Takk for svar, begge to! Anonymkode: 75278...293
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at man må signere på at megler og meglerhus kan bruke resultater fra kjøp i fremtidig markedsføring? Sambo og jeg har nylig kjøpt leilighet, og i et vedlegg til kontrakten står det at resultater fra vårt kjøp vil brukes senere. Vi synes dette er veldig ubehagelig da kjøpet ikke har foregått på en veldig real måte, og vil gjerne slippe å forholde oss til noe sånt. Er dette noe vi kan be megler fjerne fra kontrakten, slik at vi slipper å signere for dette? Anonymkode: 75278...293 Enten du signerer elle rikke så "eier" megler og dels finn.no bilder og annen info og kan bruke den senere. Det har vært noe avisskriverier om dette for en tid siden. Anonymkode: 5f380...a2e
stan Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står ingen informasjon om dette verken i salgsoppgave eller budskjema i selve salgsoppgaven (vi gav bud gjennom bugiver.no). Det står ingenting om at megler kan bruke informasjonen noe sted jeg kan finne det, i alle fall. Det eneste jeg kan finne er informasjon angående meglers provisjon, o.l. Jeg regner med de vil ha oss til å signere for å få det svart på hvitt at de også kan markedsføre seg med dette etter overtakelsen, hvor boligen ikke lenger faller under selgers avtale. Nei, det er vi fullstendig klar over. Vi tenker på at meglerfirma kan bruke våre salgsresultater i sin markedsføring fremover, f.eks. ved hjelp av reklame i postkasser, o.l., med bilder av boligen og solgtpris. "Vi har solgt naboleiligheten deres til sånn-og-slik! Velg oss"-propaganda. Takk for svar, begge to! Anonymkode: 75278...293 Da ville jeg bare informert megler om at dere ikke er interessert i at de kan bruke annen informasjon enn det som allikevel er offentlig kjent. Så får det være meglers oppgave å dokumentere hva annet dere er forpliktet til. Spør etter hjemmel, det virker alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå