Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde for noen år et selvmordsforsøk og ble funnet av politi og ambulansetjenesten.

En politimann jeg kjenner har klart å finne ut dette, og det er så utrolig ubehagelig! Er det lov å sjekke folk på denne måten!?

Anonymkode: d882b...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få innsyn i politiets lagrede opplysninger om hendelsen.

Du kan også få utlevert opplysninger om hvem som har fått innsyn i informasjonen.

Politimannen kan ikke slå opp opplysninger om deg med mindre det er nødvendig for å utføre tjenesten. Hvis du ikke har hvert i kontakt med politiet etter denne hendelsen, er sjansen stor for at han har brutt både interne regler og lover som skal beskytte personvernet.

I såfall kan du anmelde han.

Anonymkode: df0d5...4af

• Liker 9
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde for noen år et selvmordsforsøk og ble funnet av politi og ambulansetjenesten.

En politimann jeg kjenner har klart å finne ut dette, og det er så utrolig ubehagelig! Er det lov å sjekke folk på denne måten!?

Nei, ikke med mindre det har vært til tjenesteformål. Hvis han har funnet det ut av ren nysgjerrighet har han brutt loven.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å anmelde hvis person er så dum å forteller/konfronterer deg om noe som står i registrene.

rota me en kar i politiet som konfronterte meg for noe som skjedde for 12 år siden, men han var så lur å skrev om dette til meg på nettet. 

advokaten min ringte politiet som tok meg inn til avhør, saken ble skjermet for andre politifolk å det som kommer frem er at personen hadde vært inne å sjekket meg 70 ganger siste halvåret. Spesialenheten for politisaker ga han bot og han ble suspendert👍

Anonymkode: bd4cc...db2

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke til tjenesteformål og jeg synes det er så utrolig ubehagelig. 

Vil ikke en sånn anmeldelse bare bli henlagt? Kanskje jeg skal ringe en advokat og høre, dette gikk skikkelig inn på meg. Enkelte ting vil man helst ikke at andre skal vite med mindre det er helt nødvendig..

Gjest drumpf
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke lov. Det er faktisk strengt forbudt. 

Likevel ser man en tendens til at politiet i Norge gjør som de selv vil, og går ustraffet ved overtramp. Norge er i ferd med å bli en politistat - noe er som direkte skremmende mtp. hvilke mennesketyper politiyrket tiltrekker seg.

Anmeld det.

Endret av drumpf
AnonymBruker
Skrevet

:ohmy: Hvordan kom dette fram? Hvorfor/hvordan sa han det til deg? 

Anonymkode: 143fb...aed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kranglet så brukte han det mot meg. For min del så var han så blåst at han skrev til meg på inbox på fb om det som sto om meg,  Å  jeg tok kopi av samtalen å tok saken vidre. Å jeg vet politidistriktet der han jobbet fikk trøbbel for dette, alså etter spesialenheten kom inn i bildet, har papirene på det! 

Anmeld det! Det er er uting at dem går å sniker på folk i hytt å pine. 

Anonymkode: bd4cc...db2

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, drumpf skrev:

Likevel ser man en tendens til at politiet i Norge gjør som de selv vil, og går ustraffet ved overtramp. Norge er i ferd med å bli en politistat - noe er som direkte skremmende mtp. hvilke mennesketyper politiyrket tiltrekker seg.

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Det er faktisk stikk motsatt: Norsk politi har aldri vært strengere regulert.

Hvilke mennesketyper tiltrekker politiyrket seg? Det er jo egentlig irrelevant siden alle som skal gjennom studiet blir vurdert fortløpende i forhold til om de er egnet til yrket. De fleste uønskede elementer blir altså luket ut tidlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Hvilke mennesketyper tiltrekker politiyrket seg? Det er jo egentlig irrelevant siden alle som skal gjennom studiet blir vurdert fortløpende i forhold til om de er egnet til yrket. De fleste uønskede elementer blir altså luket ut tidlig.

Nå som det støtt er bevæpning? Trigger-happy mannfolk. Den typen menn man IKKE vil ha i en sånn stilling. 

Anonymkode: a0c82...16b

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som det støtt er bevæpning? Trigger-happy mannfolk. Den typen menn man IKKE vil ha i en sånn stilling. 

Anonymkode: a0c82...16b

Den midlertidige bevæpningen varte i litt over ett år. Nå er våpenet flyttet tilbake til bilen. Hva var det du sa igjen?

Hvis man er trigger-happy så er vel forsvaret riktig sted å være, da norsk politi nesten aldri skyter (faktisk brukte de våpenet sjeldnere under den midlertidige bevæpningen). Trigger-happy folk vil altså kjede seg veldig i politiet.

Med andre ord feiler du fullstendig. Vrangforestillinger kalles det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Den Tuesday, May 17, 2016 at 22.02, AnonymBruker skrev:

Så lenge de ikke skal inn på deg i forbindelse med sak om deg, så kaller jeg det snoking. Anmeld

Anonymkode: 78ed0...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til det så bruk en erfaren advokat. Hvis du må for all del ikke anmelde han ved stasjonen han er ansatt. Er det et lite distrikt bør du heller ikke anmelde ved distriktet. Kollegaer beskytter hverandre og risikerer at bevis blir slettet eller forhindret på annen måte.

Overlat til advokaten, og hør om muligheten for erstatning. Jeg vet at noen har fått tilkjent erstating for annet enn økonomisk tap i lignende saker.

Anonymkode: 0b6ed...98c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mulighet til det så bruk en erfaren advokat. Hvis du må for all del ikke anmelde han ved stasjonen han er ansatt. Er det et lite distrikt bør du heller ikke anmelde ved distriktet. Kollegaer beskytter hverandre og risikerer at bevis blir slettet eller forhindret på annen måte.

Overlat til advokaten, og hør om muligheten for erstatning. Jeg vet at noen har fått tilkjent erstating for annet enn økonomisk tap i lignende saker.

Man anmelder til SIFO - Avdelingen for internsaker.

De er ikke korrupte! Ærlig talt!

Han får de konsekvensene han skal ha!

Anonymkode: 014f5...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man anmelder til SIFO - Avdelingen for internsaker.

De er ikke korrupte! Ærlig talt!

Han får de konsekvensene han skal ha!

Anonymkode: 014f5...dd0

Sifo har jeg aldri hørt om.

En anmeldelse av dette forholdet er en straffesak, ikke en internsak.

At du ikke ser det problematiske ved at ansatte ved en politistasjon selv skal etterforske sin kollega får være ditt problem.

Det er nettopp hensynet til at han ska få de konsekvensene han skal ha som gjør det viktig at saken holdes utenfor hans arbeidsplass.

Gjest drumpf
Skrevet (endret)
49 minutter siden, jabx skrev:

Nei, politiet har ved flere anledningen reddet liv med våpen de siste par årene.

Det har jeg lyst til å se dokumentasjon på. Jeg har bare hørt om skuddulykker, og om situasjoner hvor spenningsnivået har eskalert fordi politiet bar våpen.

Politiet bør ikke ha våpen. Mitt inntrykk er at politifolk er for dumme til å bære våpen. Gi de en vannpistol. 

Endret av drumpf
Gjest drumpf
Skrevet (endret)

Til TS: ANMELD HAN. Ta vare på facebook-samtalen, og sørg for at han blir dømt. Situasjonen du beskriver er et eksempel en grov krenkelse. Ideelt sett burde han bli permittert for evig og alltid, men det kommer han ikke til å bli nettopp fordi han er politi. Hvorfor? Fordi politiet granskes av spesialenheten for politiet som består av politifolk. Haha.

Endret av drumpf
Skrevet
24 minutter siden, drumpf skrev:

Det har jeg lyst til å se dokumentasjon på. Jeg har bare hørt om skuddulykker, og om situasjoner hvor spenningsnivået har eskalert fordi politiet bar våpen.

Politiet bør ikke ha våpen. Mitt inntrykk er at politifolk er for dumme til å bære våpen. Gi de en vannpistol. 

Når du begynner å be om dokumentasjon på dette så viser det at du enten er fullstendig frakoblet virkeligheten, eller at du prøver å tåkelegge. Jeg har allerede gitt deg flere eksempler som du må ha fått med deg, med mindre du har bodd under en stein de siste årene.

Men NRK har også en liste:

http://www.nrk.no/norge/her-er-hendingane-der-pistolen-kan-ha-hjelpt-politiet-1.12635534

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, drumpf skrev:

Til TS: ANMELD HAN. Ta vare på facebook-samtalen, og sørg for at han blir dømt. Situasjonen du beskriver er et eksempel en grov krenkelse. Ideelt sett burde han bli permittert for evig og alltid, men det kommer han ikke til å bli nettopp fordi han er politi. Hvorfor? Fordi politiet granskes av spesialenheten for politiet som består av politifolk. Haha.

Spesialenheten består i hovedsak av jurister, ikke politifolk. Igjen viser kunnskapsløsheten din seg.

Det faktum at sjefen for Spesialenheten har gått ut i media og sagt at han mener altfor få politifolk blir dømt har du vel heller ikke fått med deg. Eller den råtne behandlingen poltimannen Erik Jensen har fått av Spesialenheten.

Si meg, får du lønn for å benekte virkeligheten så aktivt?

Endret av jabx
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har sett for mye på TV-serier. 

Anonymkode: 28dba...d4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...