Lilia Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 (endret) Kjæresten min sa jeg kun trenger ta med klærne mine når jeg skal flytte til ham. Jeg eier møbler og ting og hvis jeg skal selge møblene mine så eier jeg jo ingenting selv. Jeg tror jo vi skal holde sammen forevig, men alikevel hadde det jo vært fint å eie egne ting i tilfelle noe skulle gå skeis. Han sa det var greit hvis jeg ville ha med et par møbler. Men foruten disse to møblene eier jeg da ingenting hvis noe skulle skje. Igjen, ikke at jeg tror noe skal skje. Siden jeg skal flytte til et annet land, er det rimelig at jeg skal selge mesteparten av det jeg har og eie ingenting selv? Jeg har jo tiltro til ham, men ble litt paff at jeg bare skulle trenge ta med klærne mine. Endret 17. mai 2016 av Lilia
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Jeg hadde kun tatt med meg klær. Deilig å slippe å stresse med å transportere masse møbler osv. Anonymkode: fb921...6b1 2
Gjest Sly Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Lei deg et minilager og plasser møblene dine der til du har bodd der nede en stund.
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2016 Jeg er jo enig at det er stress med å transportere møbler. Jeg kommer til å savne det hvite fine glassbordet mitt spesielt. Det er kanskje en god ide ja å leie et minilager. Det ville jo vært forferdelig om jeg skulle stå uten noenting en dag og måtte begynne helt på nytt med å kjøpe nye møbler og hvitevarer. Jeg mener å leie et minilager er jo en løsning, men det er jo ingen løsning som kan vare 10-20 år. Ting kan jo gå skeis etter mange år, da er det jo ikke kjekt å stå på bar bakke. Ikke at jeg tror det skjer men alikevel. Er det vanlig at en part skal måtte selge alt hun eier? er det ikke mer vanlig at begge parter har sine eiendeler i samme hus?
blæddi Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Det er jo ikke sikkert det er plass til møblene hos ham. Hvor mange møbel-gjenstander har du? Kan foreldrene eller besteforeldrene eller barna dine ta noen møbler, kanskje? PS: Er misunnelig, skulle ønske det var meg, lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Bare selg møblene. Men putt pengen i en norsk bankkonto som du ikke rører mens du er i Tyskland. Skulle det gå skeis kommer du tilbake og har litt nødpenger. (Fyll gjerne på denne nødkontoen mens du er i Tyskland også) Og fortell han for all del ikke om denne hemmilige kontoen, han vil bare prøve å fa kloa i pengene selv. Anonymkode: 0fad1...e39 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 5 minutter siden, blæddi skrev: Det er jo ikke sikkert det er plass til møblene hos ham. Hvor mange møbel-gjenstander har du? Kan foreldrene eller besteforeldrene eller barna dine ta noen møbler, kanskje? PS: Er misunnelig, skulle ønske det var meg, lykke til! Hvorfor vil du bo der? Anonymkode: 34e61...0dc
Cambria Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 13 minutter siden, Lilia skrev: Jeg er jo enig at det er stress med å transportere møbler. Jeg kommer til å savne det hvite fine glassbordet mitt spesielt. Det er kanskje en god ide ja å leie et minilager. Det ville jo vært forferdelig om jeg skulle stå uten noenting en dag og måtte begynne helt på nytt med å kjøpe nye møbler og hvitevarer. Jeg mener å leie et minilager er jo en løsning, men det er jo ingen løsning som kan vare 10-20 år. Ting kan jo gå skeis etter mange år, da er det jo ikke kjekt å stå på bar bakke. Ikke at jeg tror det skjer men alikevel. Er det vanlig at en part skal måtte selge alt hun eier? er det ikke mer vanlig at begge parter har sine eiendeler i samme hus? Jeg tenker at siden det er snakk om å flytte til et annet land, er det enklere å slippe å ta med møbler når det allerede er møblert der. Jeg forstår behovet ditt for å eie noe også, men etter noen år vil jo det komme gradvis, spesielt hvis du kjøper deg inn hos han. Ellers er det ikke værre enn å leie dette minilageret. Og han sa at du kunne ta med noen møbler, så hvorfor ikke ta med det bordet du vil savne så fælt? Lykke til!
blæddi Skrevet 17. mai 2016 #9 Skrevet 17. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du bo der? Anonymkode: 34e61...0dc Mye bedre vær, mindre mørketid, lei av å bo i Norge, flotte folk, bedre utvalg av mat synes jeg, kan jobbe der siden norske EØS-borgere kan det uten spesiell tillatelse, kjenner flere som bor der, os.v. 1
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #10 Skrevet 17. mai 2016 Ja en bank konto der jeg kan spare opp penger her i Norge ville jo vært en grei ide. Jeg sparer jo faktisk husleie når jeg bor hos ham og kan beholde inntekten jeg har her hjemme da jeg ikke jobber. Vil jo bo hos ham fordi jeg elsker ham og ham meg. Hadde ikke flyttet ellers. Han har plass til noen møbler til, men ikke altfor mye. Jeg tenker jeg vil jo trives i stuen jeg også, men det kan jo orden seg senere. Jeg vil savne møblene mine. Jeg har ikke mye familie her og har ikke barn. Jeg er utrolig heldig og glad for å kunne være sammen med ham da jeg traff ham første gang da jeg var 15 år, og han 20. Han var min første så han er spesiell for meg. Spoiler
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 2 minutter siden, blæddi skrev: Mye bedre vær, mindre mørketid, lei av å bo i Norge, flotte folk, bedre utvalg av mat synes jeg, kan jobbe der siden norske EØS-borgere kan det uten spesiell tillatelse, kjenner flere som bor der, os.v. Hva er du lei av i Norge og hvorfor er tyske folk bedre? mer utadvendt? Anonymkode: 34e61...0dc
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2016 8 minutter siden, Cambria skrev: Jeg tenker at siden det er snakk om å flytte til et annet land, er det enklere å slippe å ta med møbler når det allerede er møblert der. Jeg forstår behovet ditt for å eie noe også, men etter noen år vil jo det komme gradvis, spesielt hvis du kjøper deg inn hos han. Ellers er det ikke værre enn å leie dette minilageret. Og han sa at du kunne ta med noen møbler, så hvorfor ikke ta med det bordet du vil savne så fælt? Lykke til! Jo det er så sant så sant jeg kan iallefall ta med det hvite glassbordet og spare opp penger på konto her i Norge som ble foreslått her. Det virker ikke som jeg trenger kjøpe meg inn hos ham, vi har ikke snakket noe om det. Jeg vet ikke engang om han har gjeld på leiligheten/huset eller ikke. Skal bare flytte inn med klærne mine liksom
Gjest Klopp Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 (endret) 14 minutter siden, blæddi skrev: Mye bedre vær, mindre mørketid, lei av å bo i Norge, flotte folk, bedre utvalg av mat synes jeg, kan jobbe der siden norske EØS-borgere kan det uten spesiell tillatelse, kjenner flere som bor der, os.v. Enig. Kommer til å flytte selv en gang og håper å få ta barnet mitt med. Er ofte der for å besøke slektninger. Jeg er også født der. Folk er mye høfligere der enn i Norge. Både voksne og barn. Her eier ikke barna respekt for de voksne. Tyskland er et bra land å bo i. Endret 17. mai 2016 av Klopp
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er du lei av i Norge og hvorfor er tyske folk bedre? mer utadvendt? Anonymkode: 34e61...0dc Han er ikke tysker, men fra Sri Lanka 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er du lei av i Norge og hvorfor er tyske folk bedre? mer utadvendt? Anonymkode: 34e61...0dc Jeg flytter kun pga ham fordi jeg ønsker av hele min sjel å være med ham. Tenk at vi skulle treffes igjen etter 28 år. Det er helt utrolig. Jeg er så lykkelig da han var min første. Jeg var hans første også visst. Nå kan vi leve sammen uten at andre blander seg inn. Jeg kan ikke tro det er sant vi er sammen igjen og fikk treffes igjen. Han er fra Sri Lanka. Han er så spesiell for meg.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Har du ikke noe familie/venner som du kan lagre en del ting hos? Møbler er èn ting. Hadde ikke vært så kjipt å kvitte seg med det, for meg. Verre med alt annet som har affeksjonsverdi. Ville hatt det lagret, og så tatt med litt mer og mer til Tyskland, hvis jeg så for meg å bli der. Anonymkode: 55b3c...8c3
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #16 Skrevet 17. mai 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke noe familie/venner som du kan lagre en del ting hos? Møbler er èn ting. Hadde ikke vært så kjipt å kvitte seg med det, for meg. Verre med alt annet som har affeksjonsverdi. Ville hatt det lagret, og så tatt med litt mer og mer til Tyskland, hvis jeg så for meg å bli der. Anonymkode: 55b3c...8c3 Jeg har ikke noe særlig familie igjen, eller noen som kan hjelpe eller lagre noe. Jeg vil iallefall ha det hvite glassbordet mitt. Resten kan jeg vel klare meg uten selv om det er litt kjipt å selge det andre. Hvitevarer bryr jeg meg ikke om selvfølgelig da hvitevarer er hvitevarer. Tenker mest på at jeg vil trives i stuen slik som han sikkert gjør og hadde vært fint å ha noen egne møbler som jeg liker. Jeg skal besøke ham i slutten av denne måneden så da får jeg en litt peil på hva han evnt har plass til i stua. Endret 17. mai 2016 av Lilia
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #19 Skrevet 17. mai 2016 Så heldig nærme Danmark også! Skal du jobbe? Anonymkode: 34e61...0dc
Lilia Skrevet 17. mai 2016 Forfatter #20 Skrevet 17. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så heldig nærme Danmark også! Skal du jobbe? Anonymkode: 34e61...0dc ja det er ikke langt til Danmark. Nei ikke i egen jobb, men jeg kommer antagelig til å hjelpe ham i butikken hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå