AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #41 Skrevet 18. mai 2016 Trønder og nordtrønder, men det er maaange andre også. Anonymkode: 1743a...d88
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #42 Skrevet 18. mai 2016 Gudbrandsdalens festbunad dominerer ganske så kraftig. Med rutaliv og råndastakk på andre, tror jeg. Jeg bor, ikke så overraskende, i en bygd i Gudbrandsdalen. Anonymkode: 19141...e19
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #43 Skrevet 18. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Bærum var dette? :intrisert: Anonymkode: dd9d2...b1b Jeg bor på Jar, men har sett det flere steder i Bærum. Anonymkode: d9112...128
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #44 Skrevet 18. mai 2016 Bor i Bergen her dominerer Bergensbunad, Fanabunad og Hardangerbunaden, minst annenhver person jeg så hadde en av disse tre Anonymkode: 731d4...a62
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #45 Skrevet 18. mai 2016 Lundeby, Vest-Oppland og Gudbrandsdalens festdrakt dominerer her. Bor på Hadeland i Oppland. Anonymkode: a5d8e...a1d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #46 Skrevet 18. mai 2016 Sunnmørsbunad, bor på Sunnmøre. Anonymkode: d5d21...02d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #47 Skrevet 18. mai 2016 Bondebunad eller fk-dress som det også kalles Anonymkode: c989d...5f3
Puny Skrevet 18. mai 2016 #48 Skrevet 18. mai 2016 Den 17. mai 2016 at 19.33, Kanutte skrev: Vet ikke. Mulig det er Telemark? Bor i Oslo. helt enig. Utrolig mange beltestakker fra Telemerk i Oslo... Ellers så er det jo nordlandsbunaden som er den vanligste bunaden i landet, så det er jo også mange av den i Oslo....
Clarity Skrevet 18. mai 2016 #49 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Bor i Oslo. I går så jeg absolutt mest av hardangerbunad, sunnmørsbunad og ulike beltestakker fra Telemark. Oslobunaden og jubileumsdrakta er et sjeldent syn her i Oslo, så det er nok utvilsomt slik at mange velger smak fremfor tilhørighet når det gjelder bunader her omkring. Endret 18. mai 2016 av Clarity 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #50 Skrevet 18. mai 2016 Er fra Porsgrunn, mest Telemarksbunad, og beltestakk. Har selv beltestakk. Anonymkode: 53cef...10f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #51 Skrevet 18. mai 2016 Narvik i Nordland. Nordlandsbunaden er vanligst, men det er en del ofotbunader, tromsbunader og annet. Det er mer variasjon her enn andre steder jeg har bodd i fylket. Anonymkode: 2de74...4ac
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #52 Skrevet 18. mai 2016 4 minutter siden, Clarity skrev: Bor i Oslo. I går så jeg absolutt mest av hardangerbunad, sunnmørsbunad og ulike beltestakker fra Telemark. Oslobunaden og jubileumsdrakta er et sjeldent syn her i Oslo, så det nok utvilsomt slik at mange velger smak fremfor tilhørighet når det gjelder bunader her omkring. Ble overrasket over hvor få som hadde Oslobunad her i Oslo. Så mange nordlandsbunader, så trodde først det var oslobunaden 🙈 Anonymkode: 53cef...10f 1
Clarity Skrevet 18. mai 2016 #53 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ble overrasket over hvor få som hadde Oslobunad her i Oslo. Så mange nordlandsbunader, så trodde først det var oslobunaden 🙈 Anonymkode: 53cef...10f Nå skal det sies at den lyseblå oslobunaden er rimelig fæl, så jeg kan forstå at folk velger noe annet enn akkurat den Men likevel mener jeg at de da burde velge en bunad fra en plass de har tilhørighet, ikke en beltestakk fra Telemark bare fordi den er fin (eller fordi onkelen til pappas oldefar var derfra). Forøvrig er jubileumsdrakta et nydelig alternativ til oslobunaden! 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #54 Skrevet 18. mai 2016 3 minutter siden, Clarity skrev: Nå skal det sies at den lyseblå oslobunaden er rimelig fæl, så jeg kan forstå at folk velger noe annet enn akkurat den Men likevel mener jeg at de da burde velge en bunad fra en plass de har tilhørighet, ikke en beltestakk fra Telemark bare fordi den er fin (eller fordi onkelen til pappas oldefar var derfra). Forøvrig er jubileumsdrakta et nydelig alternativ til oslobunaden! Veldig enig! Siden jeg er fra Telemark selv og har beltestakk, syns jeg det er kjedelig at "alle" har den, spesielt når de ikke er fra området engang. Har en venninne fra Oslo som har beltestakk, og hun visste ikke den var fra Telemark engang 🙄 Faktisk ganske teit. Jeg syns Oslobunaden er fin jeg! Kunne ønske flere brukte den. Anonymkode: 53cef...10f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #55 Skrevet 18. mai 2016 Her i Bergen er det vel en klar overvekt av Fana og Bergensbunaden. Noe jeg finner utrolig facinerende er at ALLE jeg kjenner fra Sunnmøre, og bare med tilknytning til Sunnmøre (og det begynner å bli mange) har akkurat den samme svarte sunnmørsbunaden. Blandt bergenserne er det mye større variasjon. Den er nydelig, den svarte sunnmørsbunaden da. Anonymkode: cd54c...a4a
Clarity Skrevet 18. mai 2016 #56 Skrevet 18. mai 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig! Siden jeg er fra Telemark selv og har beltestakk, syns jeg det er kjedelig at "alle" har den, spesielt når de ikke er fra området engang. Har en venninne fra Oslo som har beltestakk, og hun visste ikke den var fra Telemark engang 🙄 Faktisk ganske teit. Jeg syns Oslobunaden er fin jeg! Kunne ønske flere brukte den. Anonymkode: 53cef...10f Hadde omtrent samme opplevelse i fjor. Var på champagnefrokost hvor hun ene hadde lik bunad som meg (gudbrandsdals festdrakt). Jeg ble såklart veldig interessert. Lurte på om hun var derfra eller eventuelt hvor i Gudbrandsdalen hun hadde slekt fra. Dessverre kunne hun ikke svare på dette. Hun visste hverken hva bunaden het eller hvorfor hun hadde den. Det blir jo bare så vanvittig dumt, jeg hadde virkelig vært flau dersom det var meg. Halve poenget med å bære bunad blir jo liksom borte. Endret 18. mai 2016 av Clarity 4
Nuttery Skrevet 18. mai 2016 #57 Skrevet 18. mai 2016 Østfold. Syntes løkenbunaden dominerer klart, med Østfoldbunaden på andreplass
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #58 Skrevet 18. mai 2016 2 minutter siden, Clarity skrev: Hadde omtrent samme opplevelse i fjor. Var på champagnefrokost hvor hun ene hadde lik bunad som meg (gudbrandsdals festdrakt). Jeg ble såklart veldig interessert. Lurte på om hun var derfra eller eventuelt hvor i Gudbrandsdalen hun hadde slekt fra. Dessverre kunne hun ikke svare på dette. Hun visste hverken hva bunaden het eller hvorfor hun hadde den. Det blir jo bare så vanvittig dumt, jeg hadde virkelig vært flau dersom det var meg. Halve poenget med å bære bunad blir jo liksom borte. Wow. Det blir for dumt! Da kan de bare gå uten nesten. Anonymkode: 53cef...10f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #59 Skrevet 18. mai 2016 Der jeg kommer ifra dominerer vossabunaden, med hardangerbunad på en sterk andreplass. Anonymkode: acbdd...01e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #60 Skrevet 18. mai 2016 Den 17. mai 2016 at 19.34, AnonymBruker skrev: Bor i overgangen mellom Follo og Romerike. Anonymkode: e9f58...e4d Enebakk altså?😏 Ytre eller? Anonymkode: 209a4...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå