Gå til innhold

Hvilken bunad dominerer hjemstedet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Østfoldbunaden dominerer. Bor i Indre-Østfold.

AnonymBruker
Skrevet

Os bunad, så Bergensbunad og Hardangerbunad. Bor i Os kommune.

Anonymkode: 5f254...fc9

AnonymBruker
Skrevet

Hedmarksbunad, særlig 1955-utgaven. Bor i Ringsaker i Hedmark. 

Anonymkode: af4d0...532

Skrevet

Rogalandsbunad, og bor i Rogaland, Stavanger. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Drammen, og synes jeg ser mest Telemark stakk, synes den blir bare mer og mer vanlig. Ellers er det vel mye forskjellig, en del i Lier bunad og. Ellers er jeg jevnlig i Elverum og, der er det flest i Sør Østerdalsbunaden. Og den ser jeg nesten aldri noen andre steder. Så skal jeg ha bunad, så er det denne jeg skal ha. Har selv bodd der i til sammen 15 år, og min far og hele hans familie, kommer fra Elverum.

Anonymkode: 834c3...606

AnonymBruker
Skrevet

Trønderbunad og Nordlandsbunad. Bor i Sør-Trøndelag. I nabokommunen er det en veldig fin lokal bunad, Meldalsbunaden. Den er mye brukt! Bor i Sør-Trøndelag.

Anonymkode: c13ff...613

Gjest Linaria
Skrevet

Er fra Lillestrøm, og der er det Romeriksbunad som dominerer. Her i Edinburgh er det alt mulig rart :P 

Skrevet

Her er det mest hedmarksbunader, bor i Hedmark så ikke alt for rart. Men er og flust med Gubrandsdalsdrakten, Lundeby og Marie Aaen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Østfoldbunad og Løkendrakten. Bor i Østfold, men kommer fra trøndelag. Selv har jeg Lundebydrakt.

Anonymkode: 3518e...b18

AnonymBruker
Skrevet

Vestfoldbunad, bor i Vestfold. 

Anonymkode: 6a7b3...0cf

• Liker 1
Gjest Bergtekjen
Skrevet

I Vest-Telemark er det mest Vest-Telemarksbunadar merkeleg nok... I Oslo såg eg også ein del fleire Vest-Telemarks-, Aust-Telemarksbunadar og beltestakkar enn eg ville ha gjetta.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Bæum. Jeg så mange forskjellige bunader i går, mange Nordlands- og trønderbunader her. En familie med ulike varianter av romeriksbunden,  men ingen  som dominerte, et bredt utvalg av alt her, det er jo mest innflyttere her. 

Anonymkode: dd9d2...b1b

Skrevet

Bergensbunad og Fanabunad. Bergen.

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Romerike, men i en bygd som grenser til Oppland. Dermed er det ganske blanda her.. men er mye romeriksbunad og nok en del fra Oppland (er ikke så kjent med hvordan de enkelte ser ut, dermed vanskelig å si). Er nok en del fra Hedmark også. 

Anonymkode: 05b7b...c66

Skrevet

Begynner å bli noen år siden jeg var i Norge på 17. mai, men så vidt jeg husker så var det en salig blanding, med overvekt av trønderbunad. Her i sørlige Europa derimot er det ikke veldig mange med bunad. Tror jeg telte 1 person i år. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Bærum. Her er det veldig mange beltestakker fra Øst-Telemark, flere og flere hvert år. Er svært sjeldent de faktisk har røtter derfra. Var til og med en som sa at han valgte den fordi det var den dyreste bunaden han fant :rolleyes: 

Anonymkode: d9112...128

• Liker 3
Skrevet

Vil si vest agder bunaden dominerer i min hjemby. Bor i vest agder :)

Skrevet

Bor i Bodø og her er det naturlig nok mange grønne og blå Nordlandsbunader, men også en del Lofotbunader. Den har jeg selv siden jeg er derifra. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bærum. Her er det veldig mange beltestakker fra Øst-Telemark, flere og flere hvert år. Er svært sjeldent de faktisk har røtter derfra. Var til og med en som sa at han valgte den fordi det var den dyreste bunaden han fant :rolleyes: 

Anonymkode: d9112...128

Hvor i Bærum var dette? :intrisert:

Anonymkode: dd9d2...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...