Gå til innhold

Hvilken bunad dominerer hjemstedet ditt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvilke bunader som dominerer ditt hjemsted? Skriv gjerne omtrent hvor du bor (fylke, by) Er bare interessant å vite. Jeg bor i Tromsø, men nordlandsbunaden dominerer her. Er nesten ingen med tromsbunad. Det er rart..

Anonymkode: b58b0...69b

AnonymBruker
Skrevet

Rogalandsbunad bor i rogaland. 

Anonymkode: 16ae9...aee

AnonymBruker
Skrevet

Nordlandsbunad (siden den oprinnelig var en bunad for hele nord-Norge), Finnmarksbunad og kofter i ulike varianter 

Anonymkode: 1be8d...a93

AnonymBruker
Skrevet

Lundebydrakta og Solør-Odal dominerer her. Bor sør i Hedmark.

Anonymkode: d9b02...bed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Follo området. Her var det ingen bunad som dominerte, men en god blanding fra hele landet. Syns det er veldig fint når det er så mange forskjellige. Der jeg er vokst opp er det nesten kun den ene bunaden som tilhører stedet og det syns jeg fort blir veldig kjedelig.

Anonymkode: e9f58...e4d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Follo området. Her var det ingen bunad som dominerte, men en god blanding fra hele landet. Syns det er veldig fint når det er så mange forskjellige. Der jeg er vokst opp er det nesten kun den ene bunaden som tilhører stedet og det syns jeg fort blir veldig kjedelig.

Hvor i follebor du om det ikke er follo, romeriks, nordland og telemarksbunadene som dominerer?

Anonymkode: cd78d...351

AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det er trønderbunaden. Det er ekstremt mange nord-trønderbunader også selvfølgelig, men jeg tror det er flere som har trønderbunaden. Det er også den vi i familien vår har. 

Bor i nord-trøndelag en plass. 

Anonymkode: 1bfe6...b29

AnonymBruker
Skrevet

Rogalandsbunaden, jeg bor i Stavanger

Anonymkode: 66046...16f

Skrevet

Vet ikke. Mulig det er Telemark? Bor i Oslo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i follebor du om det ikke er follo, romeriks, nordland og telemarksbunadene som dominerer?

Bor i overgangen mellom Follo og Romerike. 

Skrevet

Bor i Trøndelag. Her i regionen er det altså i stor grad Trønder-bunaden som dominerer, etterfulgt av Nord-Trønderbunaden(Floanbunad) som også er populær.

Finnes såklart noen utskudd her og der, selv eier jeg en blå Grafferdrakt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor i overgangen mellom Follo og Romerike. 

Ok, for i alle søndre-follokommunene jeg har feiret 17 mai er disse tydelige dominerende

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske sikker på at det er trønderbunaden. Det er ekstremt mange nord-trønderbunader også selvfølgelig, men jeg tror det er flere som har trønderbunaden. Det er også den vi i familien vår har. 

Bor i nord-trøndelag en plass. 

Kan legge til at det likevel er mange flere forskjellige bunader å se her :)

AnonymBruker
Skrevet

Follo. Mye trønderbunad og Follo-bunad her. Og mange mange andre veldig fine bunader.

Anonymkode: d8116...1c2

Skrevet

Her dominerer telemark, løken og østfold. Bor i østfold. Ellers er det også en god blanding av hardanger, sunnmøre, nordland og trøndelag

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, for i alle søndre-follokommunene jeg har feiret 17 mai er disse tydelige dominerende

Jeg feiret 17.mai her for første gang i fjor og da var det veldig mange som hadde romeriksbunaden. Mulig jeg la ekstra merke til det da fordi jeg ikke hadde sett den tidligere. Men nå var det en god blanding. Jeg syns den fra Follo er veldig fin.

Gjest marizz
Skrevet

Rogalandsbunad, bor i Rogaland. Hardanger er også noe man ser en del av her.

AnonymBruker
Skrevet

Romeriksbunad, bor på Romerike :fnise: 

Anonymkode: 23d9f...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Svart sunnmørs(ørskog)bunad.

Ålesund.

Anonymkode: 643b4...f62

AnonymBruker
Skrevet

Åmlibunaden dominerer her i Aust-Agder :)

Anonymkode: 2dad8...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...