AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Flyttet fra bygda og til Trheim for å studere på gløs for snart 1 år siden. Har merket meg at det er sinnsykt mange pene folk omkring i byen, og spesielt på Gløshaugen. Hjemme føler jeg det ikke er like mange pene, mye mer overvekt og langt flere som er uheldige med gener hva angår utseende. Gløshaugen spesielt er preget av svært mange østlendinger, og mange av dem Oslo Vest, Bærum og Asker, så mulig det er litt forskjøvet mot den penere siden? Føler likevel at enhver tur i byen så møter jeg prosentvis flere med "godt" utseende enn hjemme på bygda og de mindre byene i området. Er det generelt høyere utdanning som har mange pene folk? Folk fra høyt utdannede familier som gjerne har stilt sterkere i valg av seksualpartner og derav fått finere unger som igjen tar like høy eller høyere utdanning? Har større byer flere pene mennesker? Tanker om tema? Vet at dette er tabu tema, men er genuint nysgjerrig. Anonymkode: 1abff...938 3
stan Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Tror rett og slett det er flere mennesker. Med flere mennesker er det flere pene folk, som du legger merke til. Det er jo også flere "ikke pene" men de legger du ikke merke til. I tillegg vil det på et sted som NTNU være en viss siling av mennesker. Mennesker som har gode karakterer på skolen har også oftere orden på andre sider av tilværelsen. Slik som klær, sminke, hygiene og det å holde seg i form. En tilleggs faktor er jo at når man er ny et sted, vil man jo gjerne framstå som så bra som mulig. 10
herzeleid Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Kan nok fort være sånn at det er en viss sammenheng ved at kvinner liker rike, mektige og ambisiøse menn, menn liker pene kvinner, og dermed en viss opphoping av bedre gener i de rikere områdene enn i de mindre rike. Kanskje finnes det en tilsvarende prosess ved at de peneste jentene på bygda finner seg menn i byene, der det er flere av nevnte menn. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Er nok bare flere folk ja. Pluss at når man kommer fra hjem med grei økonomi, så har man også lettere tilgang til ting som fikser på utseende. Fin sminke, trening, sunn mat osv. Bare det å gå fra overvektig med null sminke til slank med litt fin sminke kan gjøre folk penere (ref div artikler jeg har lest om vektnedgang med før/etterbilde av personen. Stor forskjell på hvordan jeg oppfatter vedkommendes utseende). Tror ikke det har så mye med gener å gjøre. Har sett attraktive par som har fått mindre attraktive unger og omvendt, pene foreldre gir ikke automatisk pene barn. Noen av disse jentene som ser veldig vakre ut, er gjerne mer ordinære uten sminke og fine klær. Anonymkode: ed00d...315 3
NydeligMann Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Selvsagt er det flere pene damer der hvor pengene er. Rike menn får finere damer og fine damer får penere unger, og karusellen er i gang. Kjør en tur rundt i Bærum eller Oslo vest, og senere en tur rundt Tveita, Vålerenga eller noe lignende, så ser man at forskjellen er abnorm. Og folkemengden er omtrent lik. Men heldigvis finnes det alltid noen unntak fra regelen. De to fineste damene i Norge bor i Rygge! 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har bodd i Oslo mesteparten av livet, og har alltid fått greit med oppmerksomhet der. Men så flyttet jeg til en liten by i Hedmark, og det sto jo nesten køer med menn som skulle sjekke meg opp. Og jeg anser meg selv, som bare middels pen. Jeg er ikke hun peneste, men pen nok. I Oslo hadde jeg noen få venninner, som var penere. I den lille byen, ingen penere. Så jeg tror det bor litt flere penere mennesker i Oslo, enn i småbyer. Må jo og si jeg var mer opptatt av utseende, da jeg bodde i Oslo, trente mer, brukte mer sminke og finere klær. I den lille byen, ble jeg jo sett rart på i starten, med fine klær, høyhælte sko og sminke. Og kvinnene likte meg ikke, for jeg skulle ikke komme der, og ta deres menn. Anonymkode: ad3f9...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Er vokst opp i en middels stor by, men husker når jeg gikk på videregående på slutten av 90-tallet og det kom ungdom tilflyttende fra bygdene i rundt byen. Disse "bønderne", både guttene og jentene var ekstremt pene. Samtlige var slanke, sterke hadde god selvtillit og var veldig naturlig pene. Så min erfaring stemmer ikke med at byfolk er så pene, ingenting slår naturlig skjønnhet og en kropp bygd på fysisk aktivitet i frisk luft langt unna et treningstudio. Anonymkode: fb6b0...bda 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Ja det er flere pene i studentmiljøene større byer, men dette har ingenting med gener å gjøre. Det er som du selv påpeker fler overvektige på landsbygda, enn det er blandt den utdannede middelklasse, samt at de har mer penger å bruke på eget utseende og tilgangen på fler klesbutikker/skjønnhetsprodukter etc. Genetisk er set nok ikke stor forskjell på by og land... Anonymkode: 2c249...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Allværsjakke (gløsuniformen) er kjempesexy! Anonymkode: d33f8...fab
Clarity Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Jeg innbiller meg at man generelt er mer opptatt av å se bra ut dersom man er fra byen enn dersom man er fra landet. Dersom man fjerner faktorer som klær, stil, sminke og styling er det ikke sikkert at jentene fra de store byene ville vært særlig penere enn jentene fra landet, men de fremstår slik nettopp pga dette. 6
KaDust Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Det tror jeg nok ikke. Det er vel heller det at det er flere folk i byene og derfor vil man se flere pene folk. Enkel matematikk altså. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Mer innavl på bøgda, vøtt. Anonymkode: 54e27...614 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Ts her. Interessant at dere skriver om at det sannsynligvis bare er flere folk. Har tenkt tanken om dette også, men tar meg selv i å forsøke å legge merke til "mindre pene" mennesker når jeg går rundt på skolen, føler meg nesten litt bra når jeg ser at ikke alle er fine. Jeg teller dog svært mye færre av disse mindre pene. Jeg tenker at en sammenheng dere ikke har nevnt kan være at de som er penere, gjerne liker i større grad å vise seg frem, eksempelvis ved å gå rundt i vennegjengene sine alle sammen med relativt bra selvtillit til eget utseende, mens mange som er vant med å få mindre oppmerksomhet og ikke er like heldige, gjerne ikke viser seg frem like mye og kanskje sitter hjemme og leser i stedet? Men ja, det er en del siling av mennesker på NTNU, som jeg nevnte med demografien fra Østlandet som er overrepresentert. Tror også mitt inntrykk kan være ekstra forskjøvet i den forstand at hjemme så er det utrolig få som tar utdanning, og de passer ikke inn i den stereotypien jeg i større eller mindre grad er på utkikk etter hva eksempelvis angår seksualpartner. Og lol, allværsjakken tror jeg nesten er på vei ut, fortsatt en del som går i den, men virker ut som det er i hovedsak datalinjene som tviholder på den. Diskuterte nettopp den jakka for noen dager siden, flere som var enige i at gløs var blitt mer motebevisst Anonymkode: 1abff...938
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Ja, men det er fordi de peneste fra bygdene har en større tendens til å flytte til storbyene. Noe som øker snittet for pene i de store byene. Anonymkode: cb09e...17d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har tenkt nøye på dette, har bodd i to store byer i Norge og bodd på to småsteder. På landet eller "Oslo øst" er ikke menneskene mindre pene, det hele kommer an på stylingen. Ta bort styling og menneskene vil være ganske likestilte. Noen er pene, andre ikke. Klær, sminke og styling har utrolig mye å si. Her om dagen så jeg et bilde veldig fort og tenkte pen jente, men så studerte jeg henne nøyere og da så jeg at hun faktisk ikke var så pen. Det var bare måten hun hadde stylet seg på som utgjorde førsteinntrykket om at hun var pen. Anonymkode: 974c9...6ba
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Den 18. mai 2016 at 15.30, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i Oslo mesteparten av livet, og har alltid fått greit med oppmerksomhet der. Men så flyttet jeg til en liten by i Hedmark, og det sto jo nesten køer med menn som skulle sjekke meg opp. Og jeg anser meg selv, som bare middels pen. Jeg er ikke hun peneste, men pen nok. I Oslo hadde jeg noen få venninner, som var penere. I den lille byen, ingen penere. Så jeg tror det bor litt flere penere mennesker i Oslo, enn i småbyer. Må jo og si jeg var mer opptatt av utseende, da jeg bodde i Oslo, trente mer, brukte mer sminke og finere klær. I den lille byen, ble jeg jo sett rart på i starten, med fine klær, høyhælte sko og sminke. Og kvinnene likte meg ikke, for jeg skulle ikke komme der, og ta deres menn. Anonymkode: ad3f9...fb5 Hehe.. Kjenner meg igjen! Jeg bodde i Oslo før jeg flyttet til et tettsted med bare noen få tusen. Da jeg bodde i Oslo var jeg bare en i mengden. På den lille plassen fikk jeg plutselig masse oppmerksomhet. Ble sånn at jeg sminket meg mindre og droppet hælene etter hvert, fordi jeg følte at jeg skilte meg ut.. Tror det har mye med at man bruker bilen mer på landet, mens i byen går man overalt. Altså holder man seg som regel tynnere. Man har tilgang til finere klær m.m. i byen. Man blir påvirket av motebildet når man bor i byen. På landet finnes det sjelden mote.. Kanskje du ser noen med en Michael Kors-veske til Vero Moda-jakka si.. Man har også høyere utdanning i byen, som regel. Folk med høyere utdanning har også høyere sosial kapital, mer penger som regel, osv.. Så det er nok mer forskjell på by og land, enn kun at det er flere folk i byen... Anonymkode: 71313...931
Gjest Tom/Loki Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 Jeg flyttet fra storby til liten by og ble plutselig mer populær..........
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #19 Skrevet 18. desember 2017 Jo folk er penere i byene enn på bygda! Hilsen Oslojente Anonymkode: 76e5b...735
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #20 Skrevet 18. desember 2017 Det er helt definitivt penere kvinner i byene, og aller mest de velstående delene av byene, enn på bygda. Ingen tvil om det. Akkurat det samme ser du jo i andre land. Det har mer med velstand og elite å gjøre enn folkemengde. Anonymkode: 11c39...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå