Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skulle åpne skole-mailen min isted, og plutselig dukket en veldig veldig rar melding opp. Noe sier meg at denne mld bare er bull, men.

Står følgende:

"Denne informasjonen sendes til deg fordi en Mail du har sendt er satt i karantene ifølge sikkerhetspolicy.

Ta kontakt med It-avd hvis du mener dette er feil.

To: [email protected]
From: [email protected]

Subject: Per E-Mail senden: SVC00081414"

Og over navnet mitt står det "IMSVA Security settings violatio, OFK Mail vasker <[email protected]>

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med skolen og spørre dem? Har du sendt noen rare mailer fra skolemailen, har du virus på pcen din?

Anonymkode: 69a33...d75

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta kontakt med skolen og spørre dem? Har du sendt noen rare mailer fra skolemailen, har du virus på pcen din?

Joda, men er fri nå. Og nei, jeg har ikke sendt noen mailer vidt meg bekjent. Men det står jo fra  [email protected] til  [email protected]..

Anonymkode: 4d1e6...a01

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, noen fler? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med skolen. :) 

Anonymkode: a912d...ef6

• Liker 2
Skrevet

Virker mest som det er noe du ikke bør bry deg om, men ta likevel kontakt med skolen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men er fri nå. Og nei, jeg har ikke sendt noen mailer vidt meg bekjent. Men det står jo fra  [email protected] til  [email protected]..

Du kan jo ta kontakt med skolen i morgen, så fælt haster det jo ikke akkurat. Ellers kan vel grunnen til at samme person står som både mottaker og avsender være at det er en mail som er sendt automatisk av systemet, og at det dermed er sendt en kopi.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, leo2 skrev:

Hei! Skulle åpne skole-mailen min isted, og plutselig dukket en veldig veldig rar melding opp. Noe sier meg at denne mld bare er bull, men.

Står følgende:

"Denne informasjonen sendes til deg fordi en Mail du har sendt er satt i karantene ifølge sikkerhetspolicy.

Ta kontakt med It-avd hvis du mener dette er feil.

To: [email protected]
From: [email protected]

Subject: Per E-Mail senden: SVC00081414"

Og over navnet mitt står det "IMSVA Security settings violatio, OFK Mail vasker <[email protected]>

Har du hørt om svindelmail? Det er hva dette er. Du skulle ikke åpnet den, men slettet den. 

Anonymkode: 1b2ea...554

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om svindelmail? Det er hva dette er. Du skulle ikke åpnet den, men slettet den. 

Anonymkode: 1b2ea...554

Ok. Så du tror den mailen er svindel greier?

Skrevet (endret)

Det ser ut som en blanding av noen forskjellige språk, og det er jo mistenkelig i seg selv. I tillegg er mail skrevet med stor forbokstav midt i en setning.

Hvor kommer mailen fra? Ser det står "From: [email protected]", men står det som tekst i selve mailen eller står [email protected] som avsender?

Hvis det ikke står at mailen er sendt til deg, men til noen andre, så kan det bety at du står på blindkopi blant en haug av andre personer. Det kan brukes når avsenderen ikke ønsker at mottakerne skal se hvem mailen egentlig er sendt til.

Endret av penny_
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, penny_ skrev:

Det ser ut som en blanding av noen forskjellige språk, og det er jo mistenkelig i seg selv. I tillegg er mail skrevet med stor forbokstav midt i en setning.

Hvor kommer mailen fra? Ser det står "From: [email protected]", men står det som tekst i selve mailen eller står [email protected] som avsender?

Hvis det ikke står at mailen er sendt til deg, men til noen andre, så kan det bety at du står på blindkopi blant en haug av andre personer. Det kan brukes når avsenderen ikke ønsker at mottakerne skal se hvem mailen egentlig er sendt til.

Hei!  Ja, den kommer fra [email protected], og avsenderen står skrevet under selve teksten. Står først "to", under der står det "from", og under der igjen så står det "subject"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...