AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Jeg vil få å vite hva norge tenker om muslimer? Anonymkode: 624c0...bcf
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er du muslim? Anonymkode: dc697...336 Nei, men ser Nordmenn liker ikke dem men når sier du det, du er rasist...Interessant for meg, jeg bare får å vite Anonymkode: 624c0...bcf
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Mitt inntrykk av muslimer er at de er en gruppe som ikke først og fresmt ser på sin religion som noe åndelig. Det er først og fremst et system av forbud/påbud, straff/belønning, rettigheter/plikter, moral/umoral, hore/madonna. Alt dette er det ikke mulig for en muslim å holde personlig. Hans omgivelser må formes for at alle reglene skal være mulig å overholdes. Derfor pådyttes dette i offentlige rom. Mitt inntrykk er også at muslimer er svært religiøse. Alle aspekter av livet skal ha et religiøst tilsnitt. Enten det gjelder hvordan undervisning i skolen skal foregå. hvordan arbeidsplasser skal utformes, hvilke saker media kan og ikke kan publisere osv. I tillegg fører de fleste vennskap med muslimer før eller siden til at de religiøse sidene kommer frem sterke og sterkere. Derfor har jeg faktisk mer respekt for de åpne fundamentalistene, som f.eks islam.net. Du trenger ikke å lure på hvor du har de. De farlige er de som tilsynelatende er sekulære og vesltige utad, men som blir mer og mer religiøse etterhvert som man blir fanget i deres nett. Anonymkode: cfff0...aee 9
Gjest Hapi Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Jeg tenker at jeg lurer på hva de tenker om nordmenn? F.ex. det at veldig mange nordmenn har hunder som ligger i sofaen, og sover i senga deres og som de plukker opp bæsjen etter når de går på tur. Og at kvinnene kler seg så "utfordrende", drikker og fester og ligger og soler seg halvnakne i fellesarealene. Ser de på nordmenn som primitive? Ønsker de å integreres i dette samfunnet? Eller vil de helst holde seg unna nordmenn fordi de er redd for at barna deres kan komme til å ta etter dem? Jeg tenker at muslimer og nordmenn/vestlige er så forskjellige at jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av all denne innvandringen, og så lurer jeg på hvem som er mest intolerante, nordmenn eller muslimer?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Vet ihvertfall hva endel muslimer tenker om ikke-troende nordmenn. Jeg har en venninne som er etnisk norsk og studerer arabisk. Er litt av hvert hun hører kommer ut av munnen på de når de kommenterer jenter på gata. Og dette er muslimer som virker helt normale og straighte... Anonymkode: b14c6...cd5 6
udir Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 Jeg tenker at de er ulike som alle oss andre. Ellers tenker jeg ikke så mye hverken om dem, eller andre som tilhører en religion. 11
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 4 minutter siden, Hapi skrev: Jeg tenker at jeg lurer på hva de tenker om nordmenn? F.ex. det at veldig mange nordmenn har hunder som ligger i sofaen, og sover i senga deres og som de plukker opp bæsjen etter når de går på tur. Og at kvinnene kler seg så "utfordrende", drikker og fester og ligger og soler seg halvnakne i fellesarealene. Ser de på nordmenn som primitive? Ønsker de å integreres i dette samfunnet? Eller vil de helst holde seg unna nordmenn fordi de er redd for at barna deres kan komme til å ta etter dem? Jeg tenker at muslimer og nordmenn/vestlige er så forskjellige at jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av all denne innvandringen, og så lurer jeg på hvem som er mest intolerante, nordmenn eller muslimer? Jeg har vært i Tyrkia for 6 måneder og så asylsøkere syrere og afghanere, jeg er ikke nordmenn, jeg er fransk det er også mange muslim folk i Frankrike og jeg hadde mange mulighet å se sitt livet.Jeg kan fortelle at de tenker alt de har blitt fortalt alt riktig i Islam og annen er uriktig, ikke kommunikasjon med annen religion, de er også utakknemlig har ingen respekt til annen religiøn.I tyrkia er det mange personer som kaller seg muslim men den meste er svindel, drikker alkohol og ha sex uten ekteskap men de spiser ikke svinnekjøtt for det er forbudt.Jeg tror de er ikke muslim bare lever sine kulture.Nordmenn er tolerant tror jeg og respekt. Anonymkode: 624c0...bcf 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #9 Skrevet 17. mai 2016 De er folk, akkurat som oss nordmenn. Jeg har respekt for hver og en, akkurat som for nordmenn. Anonymkode: 475e0...550 4
Gjest Tromso47 Skrevet 17. mai 2016 #10 Skrevet 17. mai 2016 (endret) ... Endret 6. juli 2019 av Tromso47
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk av muslimer er at de er en gruppe som ikke først og fresmt ser på sin religion som noe åndelig. Det er først og fremst et system av forbud/påbud, straff/belønning, rettigheter/plikter, moral/umoral, hore/madonna. Alt dette er det ikke mulig for en muslim å holde personlig. Hans omgivelser må formes for at alle reglene skal være mulig å overholdes. Derfor pådyttes dette i offentlige rom. Mitt inntrykk er også at muslimer er svært religiøse. Alle aspekter av livet skal ha et religiøst tilsnitt. Enten det gjelder hvordan undervisning i skolen skal foregå. hvordan arbeidsplasser skal utformes, hvilke saker media kan og ikke kan publisere osv. I tillegg fører de fleste vennskap med muslimer før eller siden til at de religiøse sidene kommer frem sterke og sterkere. Derfor har jeg faktisk mer respekt for de åpne fundamentalistene, som f.eks islam.net. Du trenger ikke å lure på hvor du har de. De farlige er de som tilsynelatende er sekulære og vesltige utad, men som blir mer og mer religiøse etterhvert som man blir fanget i deres nett. Anonymkode: cfff0...aee Dette er like nyansert som å basere sitt syn på feminister ut fra å ha sett ottar. Anonymkode: 99ba5...cd4 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #12 Skrevet 17. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er like nyansert som å basere sitt syn på feminister ut fra å ha sett ottar. Anonymkode: 99ba5...cd4 Dette er et ganske unyansert syn på ottar. I ottar er det like mange forskjellige meninger som det er folk. Anonymkode: cfff0...aee 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 Det jeg tenker om muslimer er at mange muslimer er ganske hyggelige egentlig. Mange muslimer blir stempla som terrorister, hvorfor? Jo, fordi IS går rundt og bomber forskjellige steder under Islams navn. Islam og Terror har ikke noe til felles eller noe sammenheng. Man kan ikke dra alle under samme kam. Det hadde vært det samme som om Anders Breivik er Norsk og er en terrorist så er alle norske terrorister. Høres det greit ut? Selvfølgelig ikke.. Jeg syntes at muslimer er ganske hyggelige folk! Men det finnes ''slemme'' folk også i religionen men det gjør det i alle religioner. Anonymkode: 4b8fc...576 2
stan Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Muslimer er vel minst like varierte og mangfoldige som andre. Utfordringen er vel at noen få har ødelagt for alle de andre muslimene. Selv om det er urettferdig, betyr det at alle muslimer har en jobb å gjøre for å rette opp inntrykket. 1
peppermyntete Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Tenker ingen verdens ting om muslimer egentlig. 1
Raven Emerald Skrevet 17. mai 2016 #16 Skrevet 17. mai 2016 Ryddet for hatefulle utsagn, avsporinger og spekulasjoner. Raven Emerald, mod. Tråden flyttes til Skråblikk og generaliseringer.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er født i en muslimsk familie men aldri sett på meg som religiøs, så kan nok svare på noe av hva Hapi lurte på uten mye religiøs bias, men kan ikke si at dette gjelder alle muslimer fordi dette er bare fra de jeg kjenner og erfaringen jeg har med dem. Men sett fra en kulturel vinkel (jeg ser på islam som en kultur/levemåte enn en religion.) kan dette gjelde ganske mange. Den 17.5.2016 at 13.02, Hapi skrev: Jeg tenker at jeg lurer på hva de tenker om nordmenn? F.ex. det at veldig mange nordmenn har hunder som ligger i sofaen, og sover i senga deres og som de plukker opp bæsjen etter når de går på tur. De tenker på nordmenn som skitne og uhygienisk med det at hunder ligger is sofa/ sover i senga(spiser gris etc.), det med å plukke opp bæsjen er ifølge de jeg kjenner bra og de tenker ikke noe negativt om det og vil si ting som "jævla nordmenn plukker ikke opp dritten til hundene sine" hvis de ikke plukker opp bæsjen. men samtidig så bryr de seg heller ikke så mye om dette. Sitat Og at kvinnene kler seg så "utfordrende", drikker og fester og ligger og soler seg halvnakne i fellesarealene. Ser de på nordmenn som primitive? Dette er simpelt de vil kalle dem horer, de har ikke selv respekt, ber om å bli voldtatt etc. Har aldri møtt på noen som ser på nordmenn som primitive. Sitat Ønsker de å integreres i dette samfunnet? Eller vil de helst holde seg unna nordmenn fordi de er redd for at barna deres kan komme til å ta etter dem? Noen vil integreres og andre vil ikke, de er ikke redd for at nordmenn skal ta barna, men hørte et par si at nordmenn er dårlige forbilder. Sitat Jeg tenker at muslimer og nordmenn/vestlige er så forskjellige at jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av all denne innvandringen, og så lurer jeg på hvem som er mest intolerante, nordmenn eller muslimer? Jeg vil si muslimer er mer intolerante enn nordmenn eller "hvite folk", vel de som tar med seg BS som sharia og vil ha det som lov for landet de har flyttet til er iallefall mer intolerante. Et eksempel på dette er UK hvor de prøver å få sharia loven in i rettsystemet, og de patruljere et område (husker desverre ikke navnet på byen) og angriper for eksempel homoseksuelle fordi det er i mot islam. Men som alle andre er muslimer individer og burde bli sett på som individer ikke alle muslimer faller under dette. Anonymkode: dc5d7...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #18 Skrevet 21. mai 2016 Den 17. mai 2016 at 13.02, Hapi skrev: Jeg tenker at jeg lurer på hva de tenker om nordmenn? F.ex. det at veldig mange nordmenn har hunder som ligger i sofaen, og sover i senga deres og som de plukker opp bæsjen etter når de går på tur. Og at kvinnene kler seg så "utfordrende", drikker og fester og ligger og soler seg halvnakne i fellesarealene. Ser de på nordmenn som primitive? Ønsker de å integreres i dette samfunnet? Eller vil de helst holde seg unna nordmenn fordi de er redd for at barna deres kan komme til å ta etter dem? Jeg tenker at muslimer og nordmenn/vestlige er så forskjellige at jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av all denne innvandringen, og så lurer jeg på hvem som er mest intolerante, nordmenn eller muslimer? De tenker dumme blonde norske horer. (Iallefall det min muslimske eks kalte meg da han var sinna) De tenker at norske kvinner har en horete holdning og tankegang og er miljøskada. Samtidig kan (noen) tenke at det finnes unntak her også. At kvinnene er horete kledd og uverdige, de fester og drikker og har ingen kontroll. Kvinner har ingenting å gjøre utenfor døra etter klokka ni. Enkle å få til sengs. Har du sett noen som ønsker å bli integrert i samfunnet? Jeg har. Men de er ytterst få. Har også sett nordafrikanere sitte og deppe foran TV-skjermen, kun tittende på sitt lands kanaler, røyke og klage over hvor elendig alt i Norge er, og hvor mye de angrer på at de flytta hit. Hvor rasistiske folk her er, og hvor sykt samfunnet her er. F eks at vi må betale så mye skatt osv. Kurdere/tyrkere holder seg med sine, og kun sine. I en klasse er det kun tre norske elever, og de blir holdt utenfor, fordi de holder seg med "sine", og vil ikke omgås norske. Dette er barn. Trist å se. Det ER store kulturforskjeller. Noe som kan være berikende, men også veldig utfordrende. Men alt i alt, så har nordmenn vært veldig tolerante, og åpne. Mens muslimer er mer stengte. Det er på en måte kun deres religion som gjelder. De respekterer ikke at andre har en annen religion enn dem. Har selv opplevd å forsøkt blitt konvertert pga det ikke var "bra nok" at jeg var kristen. Og om andre folk spurte familien til min eks hva slags type kristen jeg var, så svarte de katolikk, fordi det anses som hakket "bedre" enn protestantisk. Helt klart at muslimene generelt er de mest intolerante. Men det er liksom mer "lov", enn at vi norske er intolerante mot deres syn og krav. En av mine beste venninner er muslim. Det finnes så store forskjeller på hvordan folk er. Men samtidig, snakker hun alltid om hva som er haram, og hun spiser helst ikke kjøtt som ikke er halal. Det må være fryktelig gledesdrepende å ha i bakhodet hva alt du gjør, om det er haram (galt) eller ikke. Dessuten er det fullt av dobbeltmoral. De spiser ikke svin, men tygger vingummigodteri som bare det. Bare et eksempel. Ber fem ganger om dagen, og alle rutinene rundt bønn, alt det der tar så mye tid at det ikke ville ha latt seg gjøre i en normal norsk hverdag. Kravene de stiller om hijab i yrker som Politiet er hinsides, da det i muslimske land er et krav at om kvinner tar seg jobb i Politiet, så må de ta jobben som den er, og dermed bruke arbeidsuniformen sin, altså uten hiab men med uniformen slik den er. Da er det merkelig at de stiller andre krav her i Norge og utnytter nordmenss uvitenhet. Folk er forskjellige, ikke alle tenker at norske kvinner er sånn, ikke alle skyr å jobbe eller å intregrere seg i samfunnet. Ikke alle tenker at kvinnens plass kun er på kjøkkenet og kun en fødemaskin. Muslimske er samtidig noen av de hyggeligste menneskene jeg har kjent. Varme, åpne og inkluderende. Ikke alle, men noen er det. Jeg tror det er viktig å huske at folk er forskjellige, og å bli kjent med folk før man dømmer. Anonymkode: 00181...375 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #19 Skrevet 21. mai 2016 Tenker at religioner - og følgelig deres tilhengere - gjør seg best godt skilt fra hverandre. Anonymkode: 6a021...cdb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå