AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har en i kollektivet mitt som mangler helt sosiale antenner. Det jeg synes er spesielt er at han ønsker å bli likt og han gjør de samme feilene hele tiden selv om vi sier ifra (både på hyggelig og mindre hyggelig måte) at visse ting er utrolig plagsomt. Stygt å si, men er jo flere i kollektivet som mener han må ha en diagnose. Men han mangler ikke sosiale antenner som i at nye sosiale situasjoner er vanskelig, han gjør bare akkurat de samme feilene hele tiden. Eksempel vil være at vi har en i kollektivet som sliter med noen komplekser, da må han kommentere kompleksene selv om alle har sagt at det ikke er greit. Vi kan si sånn som "Tror du det er morsomt for henne at du tuller med det?" Da sier han nei, men han kan fortsette dagen etter og le av vitsene han forteller på hennes bekostning. Vi har sagt ifra evig mange ganger, kjeftet på han, fortalt han at grunnen til han får mye kjeft og blir mislikt av jenta er fordi han kommer med kommentarene, spurt han om han selv hadde likt å fått slike kommentarer, om han synes det er gøy å bli kjeftet på hele tiden. Men det går ikke inn, det går en dag også er han på igjen. Det er som om han har gullfiskhukommelse selv om han sier han husker om jeg sier "husker du ikke hva vi snakket om i går?" Jeg tror ikke han er slem heller, virker ikke som om han mener noe vondt med oppførselen sin og han ser jo at det er han som får mest pes. Alle er jo alltid på motsatt lag av han. Anonymkode: 951f6...474
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Motsatt lag? Det er jo tydelig at denne fyren trenger støtte til og forstå at det er upassende i stedet for at folk blir sinte. Vil dere ha endring så sitt deg ned, forklar hvordan den andre føler det- og hva han hadde følt dersom.. få han til å gjenta det selv, slik pleier det og sitte. Anonymkode: 74ad6...11e 1
exictence Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Forstår at dere trenger at han viser forståelse for dere. Det virker som dere er klar over at han ikke klarer det. Derfor synes jeg dere bør akseptere han som han er. Bare tenke at han har selv et problem. Noen klarer ikke helt å ha sosiale antenner, rett og slett fordi de ikke er utstyrt til å kunne.
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 De jeg vet om som i størst grad mangler sosiale antenner kommer fra hjem som ikke er normale sammenlignet med hjemmene til de de prøver å sosialisere med. Det finnes de som er dritharry, men omgås fisefine folk. Også er det de som er vant med hjemmefra at hvis de bare puster litt tungt, så kommer mamma og tilbyr seg å gjøre hva enn det er personen vil.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Noen folks kan jo vite at hun jenta hele tiden tenker nedsettende om de da og da blir de jo aggressive og vil ta igjen. Hallo. Jeg tenker nedsettende om veldig mange som bare irriterer meg og opptar unødvendig plass og, da gjerne folk som jeg ikke egentlig liker eller finner ut jeg er for forskjellig fra til at jeg interesserer meg noe som helst å henge ut med de . Er jo ekstremt få folks man egentlig har så mye til felles med når alt kommer til alt. Og tro du meg jeg også merker når noen hater meg hele tiden og hva folk tenker og mentalt klima og slikt selvom ingen sier et ord, alle kan jo lese av energifelter og mentale feltet. Det kan også være sånne karma ting som spiller inn, hun eller han kan ha ødelagt hverandres liv i tidligere inkarnasjoner og tro du meg da klarer man bare ikke å starte med nye blanke ark og late som ingenting og bare glemme hele "situasjonen" feks du blir plassert på en skole hvor du skal være bestevenn med sjefen i gjengen som drepte deg som barn i et tidligere liv, eller du skal prøve å være samboer med din tidligere voldtektsmann etc. Det går ikke det. Det kan gå en viss tid men det vil være så mye uforløst karma som ligger der og bokstavelig talt tetner til luften at det blir uunngåelig at ikke den ene personen må rømme for å komme seg vekk fra alt sånt. Snakker av erfaring. Det er veldig kjedelig liv å late som om man liker noen og syns det er ok å henge med de når det ligger sånne rare ting imellom og ødelegger, og man føler at det strømmer ondskap fra de og sånt. Nei da er det bedre å komme seg vekk seriøst og prøve å komme seg et sted hvor folk ikke er like .F.EKS sjalu, dømmende, kritiske, eiesyke ,possessive, har forfølgelsesvanvidd eller andre hjernevirus som dominerer og ødelegger sosiale relasjoner. Dysfunksjonelle sosiale relasjoner er ekstremt nedbrytende om de pågår i åresvis eller bare over litt tid faktisk også. Feks da jeg bodde i kollektiv så stjal hun ene maten min hele tiden. Da jeg skulle jobbe fikk jeg skylda for at hun ene stjal fra kantina. Da jeg skulle jobbe på en anna jobb fikk jeg skylda for at hun ene stjal en cd på den "jobben". Nei folk er helt jævlige. Ja til å holde seg hjemme og full isolasjon. Anonymkode: 50fcd...8c2
Gjest Minesveiper Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 (endret) Han har nok en diagnose som du sier. Jeg har en kompis som sliter med noe av det samme, men han klarer til en hvis grad å observere hvordan folk rundt han reagerer. Når han ser bevis på det folk sier tar han det til seg. Problemet er bare at diagnosen hans gjør at han ikke helt klarer å styre impulsene sine, noe som gjør at han buser ut med ting. Jeg har fortalt han gang på gang at han må snakke med filter, og jeg "tar" han når han går for langt når vi for eksempel er på fest. Sier at han må oppføre seg og han hører på meg. Endret 17. mai 2016 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå