Andrej Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har lån ca på 3 000 000, - kr i Sparebankensør, boliglånsrente ca 3.5%. Boligverdi er enn 4 500 000,- kr. Hele året jeg prøver kontakte min finansiell rådgiver, og få lavere rente, men bank ignorerer meg! De har bare ett argument - jeg har inkasso saker totalt ca på 200 000, - kr. Gjelden jeg delt, og jeg betaler det hver måned! Min boliglån jeg betaler hver måned!Det skam å betale så mye når hele bankene i Norge lavere rente opp til 2,5% ...Hva kan jeg gjøre?
ajarRun Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Hvorfor i allverden refinansierer du ikke bare inkassogjelden med boliglånet? Det er jo forståelig at de ikke vil gi deg bedre tilbud når du er en stor risiko. Du kan selvsagt bytte bank, men da må du vel betale inkassoen først. 2
ArtyFarty Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Du kan prøve å høre med andre banker, men med betalingsanmerkninger så er du ikke en attraktiv kunde. 1
Leo Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Hvis du har betalingsanmerkninger er det ikke så mye du kan gjøre. Ingen andre banker vil ta i deg med ildtang og banken du allerede har lån i anser deg sannsynligvis som en kunde med sterkt forhøyet risiko for mislighold. Du har jo bevist at du ikke alltid har vært like opptatt av å gjøre opp for deg. Det du bør gjøre er å betale inkassokravene så fort som mulig slik at betalingsanmerkningene forsvinner. Da er du i posisjon til å begynne å forhandle med banken om rente evt. be om tilbud fra andre banker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå