Gå til innhold

Hvilke favorittvekster har dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eier ikke grønne fingre i det hele tatt så de som klarer seg selv foretrekker jeg. Altså Yukkapalmer og morog de tusen barn og slike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syriner! For de dufter så utrolig deilig om våren! Og tuja. For de er så myke og gode selv om de er bartrær. Nesten så man kan klemme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkideer jeg også.. også liker jeg kjempegodt min hvite novemberkaktus!

Husker at jeg engang kom over en blå lyng-type som jeg falt helt for..men jeg klare å ta livet av den da jeg skulle lufte den... :roll:

Har en annen blomst som jeg ikke husker navnet på, grønn plante som bærer blomster i "klaser"..blomstene er utrolig yndige, hvite, nesten glassaktige med rosa detaljer! Den oppfører seg som en slyngplante..vokser i laaaange stilker som snor seg opp overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Porselensblomst var det... jeg turte ikke skrive det siden det også er en orkide-type...var usikker på om jeg husker riktig!

Fant en hoya på nettet i går...men den var ikke helt lik den heller..men som du sier det er mange varianter!!

Takk skal du ha Tispa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føye til hortensia. Var på Azorene, og der vokste de vilt i kjempestore busker, helt nydelig. Investerte i en stueplanteversjon her hjemme, og den er bare vakker. Knallgrønn med enorme, blå blomster. Trives i vårt klima gjør den også, så til våren skal jeg plante den ut i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...