Thomasine Skrevet 30. oktober 2004 #1 Skrevet 30. oktober 2004 Da skal jeg lage Hallooween-desserten. I år blir det "Hjer"!!! I den trenger jeg bla gele, og da måtte jeg ha Boysenbær ( pga. fargen!) Har nettopp kokt vannet og leser at den må stå i 4-6 timer for å stivne... :o :o De siste årene har jeg brukt hurtig-gelen med markjordbærsmak rett og slett fordi smaken er best - og den bruker bare 1 time på å stivne! Skjønner ikke hvorfor ikke alle gelene er av hurtig-typen?! Smaker disse andre bedre?! Har som sagt ikke brukt den gamle typen iallefall på 5 år... :-? Ja, forresten står det at man kan halvere tiden om man bruker knust is i - men blir ikke det klumper da... :klø:
Dru Skrevet 30. oktober 2004 #2 Skrevet 30. oktober 2004 Nei, de smelter jo, siden resten av geleen er så varm. Og det har selvfølgelig den effekten at resten av geleen kjøles ned.
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2004 #3 Skrevet 30. oktober 2004 Nei, nei, nei - hurtig-geleen er ikke noe god i det hele tatt.
Thomasine Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2004 Nei, de smelter jo, siden resten av geleen er så varm. Og det har selvfølgelig den effekten at resten av geleen kjøles ned. :oops: :oops: selvfølgelig... :oops: :oops: Mie, mener du seriøst at vanlig gele smaker anderledes enn hurtig-geleen?!
Lady Lovelylocks Skrevet 30. oktober 2004 #5 Skrevet 30. oktober 2004 Mie, mener du seriøst at vanlig gele smaker anderledes enn hurtig-geleen?! Jeg synes iallefall at de vanlige er myyyyyyye bedre. Nå fikk jeg lyst på gelè. Mmmmm det er jo så godt.
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2004 #6 Skrevet 1. november 2004 Hurtig-gele smaker blærk! Isbiter, eller halvparten kaldt vann, fungerer ypperlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå