AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Snakk om voksne folk. Er tre ganger årlig så ofte at det tolkes som oppmerksomhetssykt? Anonymkode: 3252f...c1b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Personlig synes jeg ikke at tre tre ganger årlig er unaturlig mye. Noen skifter så ofte som tre ganger i måneden, og til og med tre ganger i uka! Jeg tenker at hver 3-4 måned er innafor (jeg er tidlig i 20-årene dersom det betyr noe). Anonymkode: ab669...df6 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Det kommer an på hva man bytter til. Hvis man hele tiden bytter til nye selfies med litt forskjellig utrykk og vinkel kan det nok oppfattes som oppmerksomhetssyk. Hvis man bytter mellom for eksempel bilder av steder man har vært, dyrene sine, eller bilde av seg selv i en spesiel anledning, osv... Tror jeg ikke folk tenker mye over det. Hvis man derimot blir veldig fornærmet over å ikke få mye likes på det nye profilbildet, blir det vel litt for oppmerksomhetens skyld. Anonymkode: a8860...900 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Så mye du vil. Det er din profil. Anonymkode: d4108...737 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva man bytter til. Hvis man hele tiden bytter til nye selfies med litt forskjellig utrykk og vinkel kan det nok oppfattes som oppmerksomhetssyk. Hvis man bytter mellom for eksempel bilder av steder man har vært, dyrene sine, eller bilde av seg selv i en spesiel anledning, osv... Tror jeg ikke folk tenker mye over det. Hvis man derimot blir veldig fornærmet over å ikke få mye likes på det nye profilbildet, blir det vel litt for oppmerksomhetens skyld. Anonymkode: a8860...900 Til det siste: nei da, likes er ikke saken her. Vil bare for en hver pris unngå å virke oppmerksomhetssyk. Vil legge til at jeg ikke poster selfier, men bilder fra ulike reisemål, selskaper Etc når jeg først bytter. Driver heller ikke og veksler mellom forskjellige gamle for at det skal havne i feeden på nytt, eller tagger meg selv eller svarer på kommentarer på strategiske tidspunkter etter feks en dag for at det skal presses opp i feeden. Anonymkode: 3252f...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til det siste: nei da, likes er ikke saken her. Vil bare for en hver pris unngå å virke oppmerksomhetssyk. Vil legge til at jeg ikke poster selfier, men bilder fra ulike reisemål, selskaper Etc når jeg først bytter. Driver heller ikke og veksler mellom forskjellige gamle for at det skal havne i feeden på nytt, eller tagger meg selv eller svarer på kommentarer på strategiske tidspunkter etter feks en dag for at det skal presses opp i feeden. Anonymkode: 3252f...c1b Nei da synes jeg ikke 3 ganger i året virker som oppmerksomhetssyk i det hele tatt Det finnes mennesker som vil dømme deg uansett hva du gjør da. Om man bytter for ofter er man oppmerksomhetssyk, om man aldri bytter prøver man å fremstå som yngre en man er pga. gammelt bilde, om man kommenterer er det kun for oppmerksomhet, om man ikke kommenterer er man en dårlig venn, osv. Man kan uansett ikke vinne hos alle. Anonymkode: a8860...900 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 Jeg vil tro hver 3 måned eller hver andre måned kan være ok. Anonymkode: 1327f...df5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #9 Skrevet 17. mai 2016 3 ganger i året er helt greit. Jeg synes det blir mye når det er rundt hver måned eller rundt hver andre måned. Selv bytter jeg rundt 1 gang per 1-2 år, men det er fordi jeg ikke er så aktiv med å legge ut bilder/innlegg og bytter når jeg føler jeg "må". Anonymkode: 64d02...be6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #10 Skrevet 17. mai 2016 Hver 3. måned, tenker jeg. Kjenner ei som bytter ofte, 3-4 ganger i måneden, som selv har sagt at det er for oppmerksomhetens skyld. Men jeg ser jo at hun ikke får mange likes. Når jeg akkurat var blitt fb-venn med henne trykket jeg like et par ganger på nye profilbilder av henne, men da jeg merket at det kom hver uke gadd jeg ikke trykke like mer. Utrolig at hun ikke selv skjønner at stadig nye bilder virker mot sin hensikt. Hun er i 40-årene. Da virker det vel ekstra desperat. Anonymkode: 0494e...95d 2
Wenda Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva man bytter til. Hvis man hele tiden bytter til nye selfies med litt forskjellig utrykk og vinkel kan det nok oppfattes som oppmerksomhetssyk. Hvis man bytter mellom for eksempel bilder av steder man har vært, dyrene sine, eller bilde av seg selv i en spesiel anledning, osv... Tror jeg ikke folk tenker mye over det. Hvis man derimot blir veldig fornærmet over å ikke få mye likes på det nye profilbildet, blir det vel litt for oppmerksomhetens skyld. Anonymkode: a8860...900 Dette Jeg har noen på min liste som bytter OFTE, men de bytter bilde når de har vært på en tur, en konsert eller andre happenings hvor de har tatt en selfie i forbindelse med det. Det syns jeg er bare spennende å følge med på Men om man tar samme type selfie hver gang, alle foran speilet på baderommet, med trutmunn osv....da blir det bare latterlig. Nesten uansett hvor sjeldent det er 5
Raven Emerald Skrevet 17. mai 2016 #12 Skrevet 17. mai 2016 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
Teriyaki Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 Jeg bytter for 2,5 uker siden, også byttet jeg i dag. Før jeg byttet det for 2,5 uker siden var det derimot 2-3 år siden sist, så tror ikke det er så ille hos meg egentlig. Byttet i dag fordi jeg ikke var fornøyd med det forrige rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Jeg er ikke på facebook. Men er på instagram. Jeg har hatt samme bilde der siden jeg opprettet bruker for over 3 år siden. Legger ikke alltid merke til når folk skifter bilde. At noen synes det er patetisk å skifte ofte/sjelden bryr jeg meg lite om... Synes det er litt snodig med masse selfies da. Jeg følger ingen som bare legger ut det, men følger et par damer på snart 40 som legger ut selfie ca en gang i uka. Med litt trutmunn, eller på treningssenter tatt ved speil, for å vise rompa. Rart å tenke på at det har blitt helt ok å vende linsa mot seg selv, og strø om seg i sosiale medier med disse bildene.... Anonymkode: e5523...16e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 3 ganger i uken, men maks 2 ganger på torsdager! Nei, helt ærlig, ingen bryr seg. Anonymkode: 279f3...9bd 1
Gjest Sobril Skrevet 29. mai 2016 #16 Skrevet 29. mai 2016 Æsj. Jeg byttet på fredag. Var et år siden sist. Et slikt snap-bilde med filter på, så jeg ser litt annerledes ut. Skriver som tekst "hurra for photoshop", men jeg har aldri fått så mange likes på et profilbilde før. Nå synes jeg det er flaut, og har lyst til å bytte tilbake til det opprinnelige. Men så tør jeg ikke dét heller fordi det er flaut å bytte bilde i seg selv Uansett. Moralen må vel være at man (tydeligvis) aldri er så pen som når man er photoshoppet, og at det er slik folk foretrekker å se deg?
-Missi- Skrevet 29. mai 2016 #17 Skrevet 29. mai 2016 Jeg bytter ca 1-2 ganger i året, er i slutten av 20 årene. Jeg syns de som bytter flere ganger i uken er irriterende, er og litt sært med de som bytter til gamle, yngre bilder av seg selv og later som de er nye
Marthe75 Skrevet 29. mai 2016 #18 Skrevet 29. mai 2016 Profilbildet på face, det er helt utrolig hvor mye definisjon vi legger i det bildet. Vennene mine må gjerne bytte profilbildet sitt hver dag, men ikke regn med at jeg trykker liker hver gang. Det samme gjelder for de som legger ut sju bilder etter hverandre på Instagram, gjerne av alle ungene på samme sted med samme bakgrunn. På face går det fint ann å publisere bilder uten å legge de som profilbilde Verstingen blandt mine venner er ei dame på 40+, fin kropp, ok utseende og et stort behov for oppmerksomhet. Det er bikinibildet, liten kjole bilder, bilde av bilde på veggen bilder osv. Det hele er temmelig flaut på hennes vegne
Gjest Mattis Skrevet 29. mai 2016 #19 Skrevet 29. mai 2016 2 timer siden, Sobril skrev: Æsj. Jeg byttet på fredag. Var et år siden sist. Et slikt snap-bilde med filter på, så jeg ser litt annerledes ut. Skriver som tekst "hurra for photoshop", men jeg har aldri fått så mange likes på et profilbilde før. Nå synes jeg det er flaut, og har lyst til å bytte tilbake til det opprinnelige. Men så tør jeg ikke dét heller fordi det er flaut å bytte bilde i seg selv Uansett. Moralen må vel være at man (tydeligvis) aldri er så pen som når man er photoshoppet, og at det er slik folk foretrekker å se deg? Det er faktisk en ganske reell sannhet. Trist, men sant. Men du kan få til bra bilder uten korrigering ved å tenke over hvordan du bruker lyset i bildet.
Gjest Sobril Skrevet 29. mai 2016 #20 Skrevet 29. mai 2016 17 minutter siden, Mattis skrev: Det er faktisk en ganske reell sannhet. Trist, men sant. Men du kan få til bra bilder uten korrigering ved å tenke over hvordan du bruker lyset i bildet. Skjønner ikke hvordan diverse bloggere og modeller tør vise seg i butikken, jeg, når det er så åpenbar forskjell på bilder og virkelighet. Men nå har De vel sikkert en helt annen tilnærming til dette enn vanlige meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå