Gå til innhold

Sommervin til hyggelig selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi får gjester 10 juni, og jeg trenger en meget god og ikke alt for dyr hvitvin å servere. Noen som har noen forslag?

Jeg har litt lyst til å teste ut denne, den kommer anbefalt fra noen venner. Den er visst bestselger i Danmark.

Endret av balsamforsjelen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, balsamforsjelen skrev:

Vi får gjester 10 juni, og jeg trenger en meget god og ikke alt for dyr hvitvin å servere. Noen som har noen forslag?

Jeg har litt lyst til å teste ut denne, den kommer anbefalt fra noen venner. Den er visst bestselger i Danmark.

Har ikke prøvd den du nevner, men Chill out er svært god :)

Anonymkode: 5c412...ce3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, balsamforsjelen skrev:

Hvilken mat skal dere ha vinen til?

Anonymkode: 5c412...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke glad i Chardonnay-viner, jeg synes de oftes smaker litt beskt/som druestein. En jeg liker godt, og som vi ofte har til sommerlige selskaper o.l. er J. Bäumer, en tysk riesling. Men det forutsetter selvsagt at man liker riesling'er 😊

Anonymkode: 50cb7...d2f

Gjest Marillia
Skrevet

Hva slags mat skal dere servere? Jeg hadde forklart betjeningen på Vinmonopolet hvilken mat og fått forslag ut fra det. Vin kan smake veldig forskjellig til mat og kun som ren drikkevin. Er det vin du er usikker på, så kjøp et par flasker som passer til maten, og heller annen vin som dere kan drikke etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...