AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Hvor lang tid bruker dere på å legge 9 og 12 åringene? I min verden så trenger ikke så store unger å bli fulgt på badet og i senga, men hos min samboer er det tydeligvis slik. Og det er greit det, men å bruke lenger tid på det enn jeg bruker på å legge en tre-åring?? Anonymkode: 13ca9...2ba
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Barn er jo veldig ulike, da. Når jeg var 3 år gikk visst leggingen som en drøm, når jeg var 9 tok det mye lenger tid. Da ville jeg helst ikke legge meg i det hele tatt, og benyttet enhver anledning til å drøye tiden. I tillegg var foreldrene mine nylig skilt, far hadde ny partner jeg ikke likte, og jeg hadde et større behov for nærhet generelt, men spesielt når jeg skulle legge meg. Har du spurt samboeren din hvorfor han gjør det på den måten? Gjør mor det samme, eller et det andre regler der? Anonymkode: 6c280...8d5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Har 2 søstre på 12, og de har gått å lagt seg selv siden de var rundt 8-9. Har vel stort sett pleid å ta maks 15 min å gå på do, pusse tenner, gi alle nattaklem og gå opp og legge seg. Anonymkode: 6e5b4...60b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Jeg pusser tennene på min 9 åring, det skal man ifølge tannlegen Ellers så ordner han seg selv. Men innimellom så må vi diskutere leggingen for han prøver å utsette det hele tiden. Han var en drøm å legge frem til han ble ca 7 år, da begynte han å prøve seg på alt. Alt i alt tar det ca 15 min før han er i seng som regel. Anonymkode: d75a1...019 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 En av oss følger med på tannpuss, og vi synger alltid nattasang sammen. Og så koser vi masse. De får stort sett alltid lese på senga. Tipper vi bruker mellom 10 og 30 minutter. Kunne ikke falle meg inn og bare si god natt og la dem tusle i seng selv, jeg elsker å pakke dem inn i dyna, dytte inn noen kosedyr, høre noen siste ord om dagen som har gått eller kommer og se dem ligge der så fine i sengene sine ♡ Anonymkode: 4c666...5dc 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Jeg spekulerer ikke i grunnen, bare så der er sagt. Bare hva som praktiseres rundt om kring i det ganske land. Jeg og samboeren har hatt veldig forskjellige rammer rundt oppvekstene våre og det synes i måten vi oppdrar våre respektive barn på. Spent på hvordan det blir med første felles barn 😊 Ts Anonymkode: 13ca9...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 I en travel hverdag er det fint å avslutte dagen med å snakke sammen, lese, synge, ha en rolig stund sammen. Hvis han ønsker å bruke lengre tid på denne stunden enn deg, så må han da få gjøre det. Skal du høre hva vi synes er normalt, og kreve at han justerer ned liggetiden så han kan bruke mer tid på deg? Anonymkode: 447bb...e9d 2
Mammabamma Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Vi leser bok til kveldsmaten og følger opp tannpuss og kommer innom for klem og nattakos når ungene er i seng og det tar ikke lange stunden.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid bruker dere på å legge 9 og 12 åringene? I min verden så trenger ikke så store unger å bli fulgt på badet og i senga, men hos min samboer er det tydeligvis slik. Og det er greit det, men å bruke lenger tid på det enn jeg bruker på å legge en tre-åring?? Anonymkode: 13ca9...2ba Det må da far få gjøre som han vil med! At ikke stemødre lærer seg å holde igjen... Anonymkode: 73ff9...f20 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #11 Skrevet 17. mai 2016 Skjønte vel at dette kom til å bli til et angrep på meg som stemor😂 Men uansett, la meg forklare vår situasjon. Jeg bruker selv god tid på legging av mitt barn. Hjelper henne på badet, leser bok, hun forteller om dagen sin, synger nattasang og koser. Min samboer hverken synger eller lesse bok for sine to. Det at det tar så mye tid går på at de ikke har lyst til å legge seg og drar ut tiden. Det jeg lurte på var om dette er helt vanlig rundt om det ganske land. Men neida, her blir jeg stemplet som den onde stemoren som ønsker å bestemme over far og barn. Orginalt Kg! Hva med å prøve å ikke hakke på stemødre for en gangs skyld? Jeg morer meg med tanken over at det kan faktisk skje hvem som helst, det å bli stemor. Så pass dere så dere ikke blir deres egen hakkekylling! Anonymkode: 13ca9...2ba 1
Xanadus Skrevet 17. mai 2016 #12 Skrevet 17. mai 2016 Ja, TS, enkelte er for snare til å stemple andre. Ignorer dem. Jeg tror..når det gjelder å få eldre barn i seng så er alt like normalt. Noen går og legger seg selv uten noe om og men. Andre må nesten overtales, mases på, jages i seng, da de helst være oppe lenger. Mine barn er voksne nå, og jeg husker ikke helt hvordan det var for meg/oss. Men unger er unger, og foreldre er forskjellige. Jeg vil også tro at det spiller inn om foreldrene bor sammen eller ikke, hvordan legginga blir for barna. Så i mitt hode er alt like vanlig når det gjelde de større barna. Min erfaring sier også at det som regel er enklere å få et lite barn (les: 3 åring) i seng en et større barn (les: 9-12 åring) Det har med alder å gjøre, rett og slett. En ting husker jeg godt, og det var at sammenlignet med tenåringstida ,var småbarnstida bare barnematen.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønte vel at dette kom til å bli til et angrep på meg som stemor😂 Men uansett, la meg forklare vår situasjon. Jeg bruker selv god tid på legging av mitt barn. Hjelper henne på badet, leser bok, hun forteller om dagen sin, synger nattasang og koser. Min samboer hverken synger eller lesse bok for sine to. Det at det tar så mye tid går på at de ikke har lyst til å legge seg og drar ut tiden. Det jeg lurte på var om dette er helt vanlig rundt om det ganske land. Men neida, her blir jeg stemplet som den onde stemoren som ønsker å bestemme over far og barn. Orginalt Kg! Hva med å prøve å ikke hakke på stemødre for en gangs skyld? Jeg morer meg med tanken over at det kan faktisk skje hvem som helst, det å bli stemor. Så pass dere så dere ikke blir deres egen hakkekylling! Anonymkode: 13ca9...2ba Du skrev ingenting at leggetiden bestod av at de dro ut tiden pga at de ikke ville legge seg. Vi trodde jo at han brukte tiden på lesing/snakking osv. Hvis han bruker en time på å løpe etter ungene og true de i seng, så skjønner jeg jo at noe må gjøres. Ikke fordi at det tar lang tid, men for at legging skal være noe greit som ungene gjør frivillig. Anonymkode: 447bb...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå