Gå til innhold

Jeg føler meg litt for ydmyk! (Mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som ung så ble jeg litt mobba av noen eldre gutter på ungdomsskolen, litt hånlig/latter mot meg, men bestemte mer for at det aldri skulle gå inn på meg. Klart det gikk inn på meg, men skjønte tidlig at det var de som hadde problem -ikke meg. 

Jeg tror at etter dette så har jeg gradvis utviklet meg til å bli empatisk og en veldig ydmyk mann! Er følsom, og jeg feller lett tårer om jeg leser om andre som har blitt mobbet, feks Odin som valgte å avslutte livet som 13 åring. 

Jeg er en veldig ydmyk mann, og har fått høre det av andre og.

jeg begynner å tvile litt på om dette er en god egenskap. Altså, de aller fleste er jo ydmyk til en viss grad, eller ?

Jeg er jo litt usikker på meg selv, derfor jeg tar det opp her!

Hilsen Mann 22år!

Anonymkode: 32627...cd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som ung så ble jeg litt mobba av noen eldre gutter på ungdomsskolen, litt hånlig/latter mot meg, men bestemte mer for at det aldri skulle gå inn på meg. Klart det gikk inn på meg, men skjønte tidlig at det var de som hadde problem -ikke meg. 

Jeg tror at etter dette så har jeg gradvis utviklet meg til å bli empatisk og en veldig ydmyk mann! Er følsom, og jeg feller lett tårer om jeg leser om andre som har blitt mobbet, feks Odin som valgte å avslutte livet som 13 åring. 

Jeg er en veldig ydmyk mann, og har fått høre det av andre og.

jeg begynner å tvile litt på om dette er en god egenskap. Altså, de aller fleste er jo ydmyk til en viss grad, eller ?

Jeg er jo litt usikker på meg selv, derfor jeg tar det opp her!

Hilsen Mann 22år!

Du får nok en god del problemer med å skaffe deg jenter eller dame iaffal ja.

Anonymkode: 548a8...37c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok en god del problemer med å skaffe deg jenter eller dame iaffal ja.

Det er det jeg ønsker å diskutere, om jeg må endre meg. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg å sette opp en tøff front der du ikke bryr deg så mye på overflaten, så kan du heller vise den ekte deg etterhvert, når de først er på kroken, ellers vil du aldri komme langt nok til at de kan sette pris på den siden av deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må lære deg å sette opp en tøff front der du ikke bryr deg så mye på overflaten, så kan du heller vise den ekte deg etterhvert, når de først er på kroken, ellers vil du aldri komme langt nok til at de kan sette pris på den siden av deg.

Jeg vet ikke helt om det er det som er veien å gå.

TS

Skrevet

Det tror ikke nødvendigvis jeg heller, uten  å kjenne deg godt. Jeg tror du, for din egen del, bør lære deg å sette deg selv først. Hvis du er blitt så ydmyk og empatisk at du setter andres ønsker og behov foran dine egne (slik jeg tolker det), så er det viktig å arbeide med dette. Empati og ydmykhet er viktige og gode egenskaper, men blir de for dominerende kan det få negativ innvirkning.

På hvilken måte og i hvilke sammenhenger påvirker det deg? Kan du komme med noen eksempler på episoder du har oppført deg for ydmyk eller empatisk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Empati og ydmykhet er ikke dårlige egenskaper, nei. Hvis en mann hadde begynt å hylgrine etter å ha lest noe, ville jeg nok blitt litt satt ut, men jeg hadde fortsatt å date ham allikevel. Noen tårer hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. Prøv å tenke på hva slags mennesker du selv vil omgås. Hvis du vil at dine venner/kjærester skal være ydmyke og empatiske, så er det ingenting i veien for at du fortsetter å vise disse sidene selv. 

Anonymkode: 8008b...8ec

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet du bør stille det selv er ikke hvorvidt du vil tiltrekke deg nok kvinnfolk med en hardere fasade, men om det er de damene du egentlig da vil ha. Hva er du ute etter? Ingen myke menn, med unntak av Casanova-versjonen, drar spesielt mye damer. Men, det å "dra damer" hjelper deg jo ikke med å finne kjærligheten. Det er også nok av kvinner der ute som pent kan plasseres på dynga. De eier hverken moral eller etikk i dating, de er ikke en centimeter bedre enn sine mannlige motstykker. Er det disse du vil ha? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal være akkurat som du er,du skal ikke behøve spille skuespill for å tekkes andre. Vær deg selv fullt og helt,sålenge du ikke går på akkord med egne grenser.😊Jeg tenker du er en person med masse empati,noe som jo er en prisverdig egenskap sålenge du evner å ivareta sunne grenser for deg selv😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

På hvilken måte og i hvilke sammenhenger påvirker det deg? Kan du komme med noen eksempler på episoder du har oppført deg for ydmyk eller empatisk?

Det er ikke slik at jeg setter andres behov foran min egne. Jeg har blitt flink til å gjøre det jeg selv vil, og det som føles rett for meg. 

Det går mest på personligheten min, at når jeg snakker med folk så er jeg en veldig jordnær person, tar meg tid til å prate med folk som vil prate med meg, er oppriktig interessert i personen jeg snakker med. Har respekt for andres meninger..

Dette jeg kom på nå som jeg føler beskriver meg selv. 

- TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Arcturus skrev:

Spørsmålet du bør stille det selv er ikke hvorvidt du vil tiltrekke deg nok kvinnfolk med en hardere fasade, men om det er de damene du egentlig da vil ha. Hva er du ute etter? Ingen myke menn, med unntak av Casanova-versjonen, drar spesielt mye damer. Men, det å "dra damer" hjelper deg jo ikke med å finne kjærligheten. Det er også nok av kvinner der ute som pent kan plasseres på dynga. De eier hverken moral eller etikk i dating, de er ikke en centimeter bedre enn sine mannlige motstykker. Er det disse du vil ha? 

Nop, ønsker ei som er lik meg selv.. blir vel kanskje feil å si? 

Gjest summesumbi
Skrevet

Det er en god egenskap. Punktum;)

Skrevet

Du høres simpelthen ut som en steike flott person!😊

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at jeg setter andres behov foran min egne. Jeg har blitt flink til å gjøre det jeg selv vil, og det som føles rett for meg. 

Det går mest på personligheten min, at når jeg snakker med folk så er jeg en veldig jordnær person, tar meg tid til å prate med folk som vil prate med meg, er oppriktig interessert i personen jeg snakker med. Har respekt for andres meninger..

Dette jeg kom på nå som jeg føler beskriver meg selv. 

- TS

Det høres jo ikke ut som å være altfor ydmyk og empatisk, men å være et godt menneske. Ikke bli for opptatt av dette med å dra damer, tenk kvalitet ikke kvantitet. Hvis du setter opp en hard fasade, når dette ikke er naturlig for deg, så vil du mest sannsynlig bli gjennomskuet. Dette er etter min mening heller ikke attraktive egenskaper hos menn. Om du tyr lett til tårene, og dette plager deg, så forsøk å lære deg noen teknikker som kan hjelpe deg med dette. Vær deg selv, vær ærlig og fortsatt å være et godt menneske.

Masse lykke til 😊

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når jeg snakker med folk så er jeg en veldig jordnær person, tar meg tid til å prate med folk som vil prate med meg, er oppriktig interessert i personen jeg snakker med. Har respekt for andres meninger..

Dette er jo bare positive egenskaper, og det vet du jo selv. Hvis du sliter på kvinnefronten, er det ikke her det ligger. 

Vær heller brutalt ærlig med deg selv, ikke som i en jobbintervju jeg-er-litt-for-bra-versjon. 

• Liker 1
Skrevet

Flott kvalitet. Vi trenger flere folk som deg i verden. Vær deg selv, vær stolt av deg selv og finn gjerne teknikker som hjelper deg å få mer kontroll på følelsene dine. Vet åssen slik kan være. Blir lett rørt av ting selv, spesielt av andres tragedier og smerter. Hender jeg må bite tenna sammen for å holde tilbake tårer. Men helt ærlig om jeg kjente eller datet en grei og ordentlig fyr som ble rørt til tårer av andres smerte så hadde jeg nærmest falt pladask tror jeg. Synes det er utrolig fint og sjarmerende. Det er bare meg da. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye hyggelige tilbakemeldinger! Det skal jeg ta til meg!

Har aldri vært stolt av meg selv, hvem jeg er (personligheten min), føler jeg er så totalt forskjellig i forhold til mange av mine studievenner. Har noe å jobbe med!

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du høres flott ut, og jeg synes du burde omfavne disse egenskapene, ikke prøve å viske dem ut eller skjule dem.

De som eventuelt ikke skulle like dem er jo kanskje ikke noen du ønsker å ha i livet ditt uansett? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger en maskulin motvekt til denne siden du beskriver. Greia er at kvinner digger slike ting på papiret, men blir våte av maskuline menn. 

Anonymkode: bb62c...389

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16. mai 2016 at 0.15, AnonymBruker skrev:

Du trenger en maskulin motvekt til denne siden du beskriver. Greia er at kvinner digger slike ting på papiret, men blir våte av maskuline menn. 

Anonymkode: bb62c...389

Trenger jeg virkelig maskulin motvekt, når jeg blir oppfattet som tillitsfull, trygg, stabilt og betroende venn?

(Det er slik mine venner oppfatter meg, hater å sitte anonymt å beskrive meg selv slikt, oppfattes sikkert som skryting blant enkelte her..)

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...