himmeloghav Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Jeg vil redusere kaloriinntaket og gå ned i vekt. Har tenkt til å spise mye salat. Trenger tips til kalorifattig frokost og mellommåltider.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Skyr med bær Cottage Cheese med bær Egg Anonymkode: da6b8...5aa 1
Pringle Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Du får helt sikkert svar som svarer direkte på ditt spørsmål, vil derfor bare skyte inn at du ikke nødvendigvis trenger å spise bare kalorifattig mat og kalorifattige måltider, du må bare porsjonere ut kaloriene riktig så de holder til hele dagen. En del kaloritett mat er også veldig mettende for kaloriene de gir. En variert og balansert diett som tilfører tilstrekkelig av alle næringsstoffer, er mettende, og hvis du også velger mat du liker, er sjansen stor for at du vil holde deg til dietten, og dermed gå ned i vekt i et forutsigbart tempo. 2
Knaggrekke Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Jeg spiser mye havregrøt, cottage cheese, knekkebrød med fiskepålegg og egg. Og grønnsaker til.
Captcha Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Jeg blander lett drikkejoghurt med 4-korn og masse bær, veldig godt og mettende.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Merker det er veldig in med bær om dagen, men er det egentlig så mettende? Frukt "advares" det jo nesten mot av mange slangeeksperter, men nå skal det være bær i alt. Hvorfor er det så mye bedre? jeg ser det først og fremst som temmelig kostbar pynt på den skyren, vil gjerne høre hvorfor det er så gunstig! (vet om antioksidantene, men lurer på om det ikke likevel blir ganske unødvendige kalorier) Anonymkode: 642e4...0d4
Pringle Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 Kan være glykemisk indeks som er greia, men det er helt sikkert en motesak. Et oppslag på "frukt og bær, rå/fersk" i Matvaretabellen lister kaloriinnhold pr 100 gram spiselig vare i synkede rekkefølge slik: Kokosnøtt, rå Avocado, rå Kokebanan, melbanan, plantain, rå Tindved, havtorn, rå Banan, rå Granateple, rå Litchi, rå Drue, grønn, rå Cherimoya, rå Mango, rå Kumquat, rå Sharon, rå Physalis, rå Blokkebær, mikkelsbær, rå Drue, uspesifisert, rå Kiwi, rå Solbær, rå Nype, rå Rips, rå Drue, blå, rå Moreller, rå Aprikos, rå Blåbær, rå Aronia, svartsurbær, rå Eple, type Rød aroma, rå Kaktusfiken, rå Eple, importert, uspesifisert, rå Eple, uspesifisert, rå Eple, type Ingrid Marie, rå Eple, norsk, uspesifisert, rå Hyllebær, rå Molter, rå Ananas, rå Klementin, rå Plomme, rå Pære, importert, rå Pære, uspesifisert, rå Pasjonsfrukt, rå Tyttebær, rå Pære, norsk, rå Eple, type Granny Smith, Golden Delicious, rå Fersken, rå Nektarin, rå Kirsebær, rå Bjørnebær, rå Rognebær, rå Guava, rå Papaya, rå Melon, kantaloupe, rå Krekling, krøkebær, rå Melon, honning, rå Appelsin, rå Stikkelsbær, rå Carambola, stjernefrukt, rå Melon, vann, rå Jordbær, rå Grapefrukt, rå Pomelo, rå Paradisepler, rå Bringebær, rå Tranebær, rå Melon, galia, rå Sitron, rå Lime, rå 1
Captcha Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker det er veldig in med bær om dagen, men er det egentlig så mettende? Frukt "advares" det jo nesten mot av mange slangeeksperter, men nå skal det være bær i alt. Hvorfor er det så mye bedre? jeg ser det først og fremst som temmelig kostbar pynt på den skyren, vil gjerne høre hvorfor det er så gunstig! (vet om antioksidantene, men lurer på om det ikke likevel blir ganske unødvendige kalorier) Anonymkode: 642e4...0d4 Selv bruker jeg Lifesum kaloriteller, og veier alt jeg spiser. 50 gram jordbær og 80 gram eple monner godt oppi bollen, og jeg syns frokosten smaker friskt og godt. Lifesum vurderer dette til 58 kcal, og jeg ser disse som vel anvendte med gode næringsstoffer og sunne sukkerarter. Går ned i vekt så det suser.
BlendaSensitive Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Bær har lavere GI, en del fiber, metter og gir smak til "kjedeligere" mat som yoghurt naturell, chia pudding. Og en pakke frosen bringebær/jordbær er ikke så dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå