Stinejenta Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Hei , vil gjerne ha tips til norske sanger man kan ha i kirken under en vielse ?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Mener du (kristelige) salmer? Eller annen musikk? Skal sangene synges av alle i kirken? Eller av innleide sangere/musikere? Hvis det er salmer som passer til en vielse, finner du massevis hvis du googler! Anonymkode: 3e783...e7c
Stinejenta Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2016 Ser nå at jeg formulerte meg litt feil , jeg mener sanger som en solist skal synge . Mener ikke salmer , men gjerne sanger med romantisk tekst /innhold
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Må det være norsk? Vi hadde to svenske sanger sunget av solist, fantastisk fornøyd med det! Anonymkode: 39bca...bc5
skruf Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Har dere noen sanger som er deres sanger på en måte? Velg en sang som er av betydning for dere. Vi hadde songbird og fields of gold av Eva Cassidy sunget av en solist i kirka De sangene hørte vi mye på da vi ble sammen, jeg er Eva Cassidy-fan og spilte mye av hennes musikk, og da ble de to sangene liksom våres sanger. Ellers er sanger som jeg har hørt i vielser: "Å kunne æ skrive" av Lars Bremnes, "Det finast eg veit" av Hellbillies, "Det vackraste jag vet" av Cecilia Vennersten, "Fell te ro" av Lynni Treekrem,
Stinejenta Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2016 Ja ønsker norsk , vi skal ha bryllupet i Sverige så da ønsker vi minst en norsk sang i kirken sammen med noen svenske sanger... Da representerer det oss begge to mange fine svenske sanger men finner ingen norske som jeg liker !
Stinejenta Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2016 4 minutter siden, skruf skrev: Har dere noen sanger som er deres sanger på en måte? Velg en sang som er av betydning for dere. Vi hadde songbird og fields of gold av Eva Cassidy sunget av en solist i kirka De sangene hørte vi mye på da vi ble sammen, jeg er Eva Cassidy-fan og spilte mye av hennes musikk, og da ble de to sangene liksom våres sanger. Ellers er sanger som jeg har hørt i vielser: "Å kunne æ skrive" av Lars Bremnes, "Det finast eg veit" av Hellbillies, "Det vackraste jag vet" av Cecilia Vennersten, "Fell te ro" av Lynni Treekrem, 1 minutt siden, Stinejenta skrev: Ja ønsker norsk , vi skal ha bryllupet i Sverige så da ønsker vi minst en norsk sang i kirken sammen med noen svenske sanger... Da representerer det oss begge to mange fine svenske sanger men finner ingen norske som jeg liker ! 5 minutter siden, skruf skrev: Har dere noen sanger som er deres sanger på en måte? Velg en sang som er av betydning for dere. Vi hadde songbird og fields of gold av Eva Cassidy sunget av en solist i kirka De sangene hørte vi mye på da vi ble sammen, jeg er Eva Cassidy-fan og spilte mye av hennes musikk, og da ble de to sangene liksom våres sanger. Ellers er sanger som jeg har hørt i vielser: "Å kunne æ skrive" av Lars Bremnes, "Det finast eg veit" av Hellbillies, "Det vackraste jag vet" av Cecilia Vennersten, "Fell te ro" av Lynni Treekrem, Det er faktisk Cecilia vennersten som skal synge i vielsen, og en av dem blir " det vakraste jag vet "..:) takk for tips !
skruf Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 2 minutter siden, Stinejenta skrev: Det er faktisk Cecilia vennersten som skal synge i vielsen, og en av dem blir " det vakraste jag vet "..:) takk for tips ! Seriøst, skal hun synge i vielsen deres? Åh, hun er kjempeflink! Du er griseheldig! Men; den Hellbillies sin er fin synes jeg Personlig så er en av mine norske favoritter "Å kunne æ skrive". Teksten er nydelig!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 8 minutter siden, skruf skrev: Har dere noen sanger som er deres sanger på en måte? Velg en sang som er av betydning for dere. Vi hadde songbird og fields of gold av Eva Cassidy sunget av en solist i kirka De sangene hørte vi mye på da vi ble sammen, jeg er Eva Cassidy-fan og spilte mye av hennes musikk, og da ble de to sangene liksom våres sanger. Ellers er sanger som jeg har hørt i vielser: "Å kunne æ skrive" av Lars Bremnes, "Det finast eg veit" av Hellbillies, "Det vackraste jag vet" av Cecilia Vennersten, "Fell te ro" av Lynni Treekrem, Som gammel Sting-fan vil jeg legge inn protest! Eva Cassidys versjon er nydelig, men det er ikke hun som har skrevet verken melodi eller tekst. Anonymkode: d8efc...f97
skruf Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som gammel Sting-fan vil jeg legge inn protest! Eva Cassidys versjon er nydelig, men det er ikke hun som har skrevet verken melodi eller tekst. Anonymkode: d8efc...f97 Jeg formulerte meg klønete! Jeg mente at songbird og fields of gold fra Eva Cassidy sine plater var de vi hørte på i datingfasen, og at det var de to sangene vi valgte i kirka. Kvinnelig solist, og hun sang Eva Cassidy-versjonen Hilsen også Sting-fan som elsker hans Fields of Gold!
snusmumriken Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Vi skal ha denne når vi gifter oss i sommer
Stinejenta Skrevet 16. mai 2016 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2016 47 minutter siden, skruf skrev: Seriøst, skal hun synge i vielsen deres? Åh, hun er kjempeflink! Du er griseheldig! Men; den Hellbillies sin er fin synes jeg Personlig så er en av mine norske favoritter "Å kunne æ skrive". Teksten er nydelig! Ja vi er heldige ,men det koster også 😜 Skal sjekke ut den sangen !:)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 3 timer siden, skruf skrev: Jeg formulerte meg klønete! Jeg mente at songbird og fields of gold fra Eva Cassidy sine plater var de vi hørte på i datingfasen, og at det var de to sangene vi valgte i kirka. Kvinnelig solist, og hun sang Eva Cassidy-versjonen Hilsen også Sting-fan som elsker hans Fields of Gold! Å ja men da så! Det høres forresten ut som det må ha vært utrolig flott. Anonymkode: d8efc...f97 1
agg Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 Jeg synes Ingebjørg Bratlands Dylan-cover "Fordi eg elskar deg" er utrolig fin! "Nerven i min sang" av Jonas Fjeld/Ole Paus synes jeg også passer veldig fint til vielse, men usikker på hvor bra den blir med kvinnelig vokalist.
skruf Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 (endret) 2 minutter siden, agg skrev: Jeg synes Ingebjørg Bratlands Dylan-cover "Fordi eg elskar deg" er utrolig fin! "Nerven i min sang" av Jonas Fjeld/Ole Paus synes jeg også passer veldig fint til vielse, men usikker på hvor bra den blir med kvinnelig vokalist. Fordi eg elskar deg er nydelig!!!! Ts: hør på den, jeg tror du vil like den veldig godt Og passer bra til kvinnelig solist. Ah, Bob Dylan i mitt Endret 16. mai 2016 av skruf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå