Gå til innhold

Bli fotograf i tillegg til annen utdanning?

ynga92

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelor i webdesign og en fagskoleutdanning i grafisk design. Veldig vanskelig og få seg jobb så jeg tenkte at jeg kunne prøve å ta noe kurs eller form for utdanning innenfor foto, da jeg kan levere mye mer for eventuelle kunder! Noen som har noen forslag til slike kurs/utdanninger? Jeg bor i Bergen. Jeg tar også en utdannelse innen regnskap ved siden av annen jobb, så kanskje et kort og effektivt kurs/studie hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange måter å utdanne seg til fotograf. Slik du ønsker det er en mulighet å finne noen som driver med kvelds- og helgekurs.

Høgskolen i Bergen har et kurs som heter Digital fotografering. Dette er femten studiepoeng, og deltid. Høres ut til å passe bra for deg. 

Det kan være verdt et forsøk å kjøpe en god fotobok (Magnar Fjørtofts Digital fotografi i praksis har jeg ofte sett varmt anbefalt, selv om jeg ikke har brukt den selv), og prøve å sette seg inn i faget slik først. Det finnes også mye godt materiale på nettet, og om du forstår engelsk er YouTube en utmerket ressurs.

Du bør også være klar over at det er svært mange fotografer i markedet. Det er kundens marked også innenfor fotografering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...