Gå til innhold

Lukt av Tørketrommel / vaskepulver..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått en ny tørketrommel og den lukter. Brukt den noen ganger nå og fortsatt så lukter den. Det lukter litt på klærne også. Er det vanlig? "Ny lukt?" 

Og en ting til, dumme spørsmål men uansett. Gjør det noe å bruke gammelt vaskepulver ? Er det dato på det?? 

Anonymkode: fe783...1bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mor sa at vaskepulver var ferskvare, så det måtte brukes opp innen rimelig tid. Har aldri sjekket om det står noe dato på, men vi bruker det jo jevnlig, så det rekker ikke å bli gammelt.

Jeg ville prøvd å ha litt eddik (7% som selges i matbutikken) i skyllemiddel-rommet. Det anbefales mot "nylukt" i nye klær (fargestoffer, etc). Men nå ser jeg jo at det er tørketrommelen som er problemet. Da er det jo ikke så lett... Det finnes også maskinrens for vaskemaskiner, men det funker jo da heller ikke.

Anonymkode: dde21...c26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innbiller meg at det hun mente var kanskje at det kunne klumpe seg? Vaskepulveret?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor sa at vaskepulver var ferskvare, så det måtte brukes opp innen rimelig tid. Har aldri sjekket om det står noe dato på, men vi bruker det jo jevnlig, så det rekker ikke å bli gammelt.

Jeg ville prøvd å ha litt eddik (7% som selges i matbutikken) i skyllemiddel-rommet. Det anbefales mot "nylukt" i nye klær (fargestoffer, etc). Men nå ser jeg jo at det er tørketrommelen som er problemet. Da er det jo ikke så lett... Det finnes også maskinrens for vaskemaskiner, men det funker jo da heller ikke.

Ja men tror det pulveret som er helt i botn er gammelt. Alltid fylt på nytt før der er tomt.. Hehe.. Men nå har vi ikke gjort det. 

Ja det er tørketrommelen. Den er helt ny. Men det er kanskje vanlig at den lukter når den er ny? Lukten kommer bare når den er på..

Anonymkode: fe783...1bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...