AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Hei. Hvordan hadde dere reagert, hvis dere skulle sitte barnevakt for et barn? Og når du kommer dit, må du sitte barnevakt for to barn? (for 200 kr/ 2-3 timer) Og itillegg bli bedt om å sitte barnevakt dagen etter? (barnet sover) Anonymkode: 47c65...663
Xavana Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Ett eller to, spiller ingen rolle, har opplevd det samme flere ganger. Null stress!
Gjest Holititten Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Hadde blitt litt satt ut om det ikke var gitt beskjed på forhånd om. Men å passe på de hadde ikke vært noe problem, problemet ligger i at det ikke ble gitt beskjed om. Ville nok hintet eller sagt rett ut (kommer an på hvor godt jeg kjenner de) at dobbelt så mange barn bør bety dobbelt så mange penger, spesielt med tanke på at du får såpass lite. Timelønnen din for 2-3 timer ligger jo på 66-100 kr, som er veldig lavt. Forstår ikke det siste du spør om. Om du vil sitte barnevakt, gjør du vel det uansett om barnet sover eller ei. Om det er snakk om begge barna er jo det en fin anledning til å si at om du skal passe to krever du mer penger. Men som sagt, skjønner ikke helt hva du mener?
Dricka Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Snakk med foreldrene om det istedet for å spørre kg. Det er vel forskjell fra person til person. Du kan jo si at du ønsker mer penger for å passe to barn istedet for ett. Vet ikke hvor godt du kjenner folka, men du kan vel snakke med de.
Arabella Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 (endret) Hvordan er det blitt med tiden? Materialisme på alle kanter. Kan man ikke engang gjøre hverandre vennetjenester iblant uten å forlange betaling? Foreldrene har sikkert kjøpt inn snacks og diverse til deg. Lønn for barnepass, antagelig hos kjente, 2-3 timer? Si "nei" da, vet du, TS, hvis du synes dette er så forferdelig. Hva annet uhyre viktig går du glipp av? Endret 16. mai 2016 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Selvsagt er det dumt at foreldrene sier at det er 1 barn hvis det er 2 barn. Og hva mener du med neste dag? Ble du spurt om å sitte barnevakt? Eller sa de at du måtte? Du bestemmer vel selv? Anonymkode: a37e1...c85
Arkana Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Jeg ville forventet at det på forhånd var avklart hvor mange barn man skulle passe, men utover det tenker jeg at timeprisen gjelder uavhengig av antall barn. Jeg skjønner ikke det andre spørsmålet ditt. Hvis du blir spurt om å sitte barnevakt dagen etter, men ikke ønsker det, er det ikke bare å si nei? 1
Xavana Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.05.2016 at 18.15, Arabella skrev: Hvordan er det blitt med tiden? Materialisme på alle kanter. Kan man ikke engang gjøre hverandre vennetjenester iblant uten å forlange betaling? Foreldrene har sikkert kjøpt inn snacks og diverse til deg. Lønn for barnepass, antagelig hos kjente, 2-3 timer? Si "nei" da, vet du, TS, hvis du synes dette er så forferdelig. Hva annet uhyre viktig går du glipp av? Jeg er så enig med deg! Jeg har passet utallige barn gjennom tiden, og jeg gjør det utelukkende fordi jeg elsker å være sammen med barn, og ser på lønnen som en bonus. Jeg fikk fra 30-50 kr. timen da jeg var yngre, men sa alltid ja fordi det ikke er pengene som teller. Og jo flere barn, jo hyggeligere! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Om dette er god betaling kommer jo an på hva TS må gjøre. Er de allerede lagt? Skal de ut på tur og gjøre masse aktiviteter? Skal de hjelpes med lekser? Skal de gis mat og legges? Skriker og skråler de i sengen i timesvis før de sovner? Hvis TS sitter i sofaen og ser på Netflix med digg foreldrene har kjøpt inn, så må jeg si at det er ganske god betaling med mindre hun bruker hele summen på å komme seg til og fra. Det er skattefritt! Anonymkode: a37e1...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå