AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Min mann er av og til en skikkelig sopp. Barnet vårt mistet en tann i går, hvor jeg sa at småpenger lå i en skål på kjøkkenet og at han gjerne kunne ordne penger i vannglasset. Mannen tømte skåla og puttet ALLE pengene i vannglasset, som rundt opp i 90 kroner for ei tann! Jeg mente jo selvsagt at han kunne hente NOEN penger derfra, ikke tømme den! Er jeg rar som reagerer på hvor mye penger barnet vårt fikk?? Synes 90 kroner var alt for mye! Uff.... Skulle virkelig ha blitt enige om en sum, men tenkte jo ikke noe mer over det. Det var ikke første tannen hun har mistet, og vi pleier ikke å gi mer enn et par 20-kroninger. Kjære vene.... Hvor mye får deres barn av 'tannfeen' for mistet tann? Anonymkode: 9c509...58d
Lou Salome Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Mellom 15-40 kroner er vanlig her, men det reageres ikke om det er 14 eller 45. Men krise er det vel ikke, bare si til barnet at "Nå var du heldig, og det blir nok mindre neste gang", så minner du henne på det neste gang, at det nok ikke blir SÅ mye.Det er jo fine 17-mai-penger. Hvis du reagerer veldig, er du rar. At du syns det var litt i overkant er ikke rart. Men det gjør jo ingen ting? (Med mindre dere har VELDIG dårlig råd, men da sier du til barnet at hun får bidra til noen 17-mai-utgifter). 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 1 minutt siden, Lou Salome skrev: Mellom 15-40 kroner er vanlig her, men det reageres ikke om det er 14 eller 45. Men krise er det vel ikke, bare si til barnet at "Nå var du heldig, og det blir nok mindre neste gang", så minner du henne på det neste gang, at det nok ikke blir SÅ mye.Det er jo fine 17-mai-penger. Hvis du reagerer veldig, er du rar. At du syns det var litt i overkant er ikke rart. Men det gjør jo ingen ting? (Med mindre dere har VELDIG dårlig råd, men da sier du til barnet at hun får bidra til noen 17-mai-utgifter). Jeg synes ikke ts er rar. Ts sin mann ER en sopp. 90 kr er noe som gis for første eller siste tann, f.eks. Det er normalt med 20 kr for ei tann. Er ellers enig i det som er uthevet. Anonymkode: 5829e...8da 6
Macro Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Jeg forstår ikke problemet. Når jeg var så liten at jeg fikk besøk av tannlegen ble jeg mest glad for mange penger. To tyvekroninger var nedtur, men 20 enkroninger var stor stas. Tviler på at ungen kommer til å reagere neste gang. 2
Gjest Sisti Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Er jo ingen krise, høres ut som noe min mann også kunne gjort. du får forklare barnet at tannfeen var helt desperat etter flere tenner akkurat nå og derfor betalte litt ekstra, og at det nok ikke er like godt betalt neste gang.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 2 minutter siden, Sisti skrev: Er jo ingen krise, høres ut som noe min mann også kunne gjort. du får forklare barnet at tannfeen var helt desperat etter flere tenner akkurat nå og derfor betalte litt ekstra, og at det nok ikke er like godt betalt neste gang. Haha! Tror faktisk jeg skal si akkurat det til henne. Utrolig morsomt svar. TS Anonymkode: 9c509...58d 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Enig at det var mye penger for en tann, men noen krise er det ikke. Bare si at "oi så mye penger, neste gang er det ikke sikkert det blir like mye." og le. Mine får ca 10-20 kr. Anonymkode: d9fd8...530
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 4 minutter siden, Macro skrev: Jeg forstår ikke problemet. Når jeg var så liten at jeg fikk besøk av tannlegen ble jeg mest glad for mange penger. To tyvekroninger var nedtur, men 20 enkroninger var stor stas. Tviler på at ungen kommer til å reagere neste gang. Poenget er at jenta vår har god hukommelse, veldig opptatt av penger og sparing, og pleier å få maks 40 for ei tann. At hun får 90 kroner denne gangen, vil absolutt ha noe å si for neste tann som mistes (som er rundt ei uke til bare...). TS Anonymkode: 9c509...58d
Ananas. Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Ikke noe å lage et problem av. Du har fått flere gode unnskyldninger over her, en annen er jo "Tannfeen visste sikkert at du måtte ha penger til is på 17. mai" e.l. Barn er enkle sånn 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: 9oenget er at jenta vår har god hukommelse, veldig opptatt av penger og sparing, og pleier å få maks 40 for ei tann. At hun får 90 kroner denne gangen, vil absolutt ha noe å si for neste tann som mistes (som er rundt ei uke til bare...). TS Anonymkode: 9c509...58d Meget stygg sak. Stakkars barn. Ja, hvis hun vil ha 90 kr så spiller vel ikke det noen rolle, det er da ikke hun som bestemmer summen? Anonymkode: 00388...21b 4
Macro Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at jenta vår har god hukommelse, veldig opptatt av penger og sparing, og pleier å få maks 40 for ei tann. At hun får 90 kroner denne gangen, vil absolutt ha noe å si for neste tann som mistes (som er rundt ei uke til bare...). TS Anonymkode: 9c509...58d Hmm. Huff da. Si at tannfeen er på sydentur neste uke, og har derfor ikke mulighet til hente neste tann. Derfor betalt hun dobbelt nå. Jeg hadde gått på den. 8
superdupermeg Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Vanligvis fikk vi tjue kroner, men hvis det skjedde på ferie eller lignende fikk vi mer. En gang måtte jeg trekke en tann da fikk jeg også litt mer enn vanlig. Jeg ville gått for at det var litt mer denne gangen på grunn av 17 mai:)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Takker for tips til hva man kan si til henne som grunner for hvorfor hun fikk så mye TS Anonymkode: 9c509...58d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann er av og til en skikkelig sopp. Barnet vårt mistet en tann i går, hvor jeg sa at småpenger lå i en skål på kjøkkenet og at han gjerne kunne ordne penger i vannglasset. Mannen tømte skåla og puttet ALLE pengene i vannglasset, som rundt opp i 90 kroner for ei tann! Jeg mente jo selvsagt at han kunne hente NOEN penger derfra, ikke tømme den! Er jeg rar som reagerer på hvor mye penger barnet vårt fikk?? Synes 90 kroner var alt for mye! Uff.... Skulle virkelig ha blitt enige om en sum, men tenkte jo ikke noe mer over det. Det var ikke første tannen hun har mistet, og vi pleier ikke å gi mer enn et par 20-kroninger. Kjære vene.... Hvor mye får deres barn av 'tannfeen' for mistet tann? Anonymkode: 9c509...58d Nå er det litt sent, men du kunne fint løst situasjonen, med litt fantasi fremfor å ikke reagere. Tannfeen kunn vært uheldig og mistet for mye, eller dette er på grunn av pinsen, 17. Mai pengene var havnet oppi glasset og ikke utenfor.... og det er en fordel å snskke sammen om tannfeens rutiner hjemme hos dere slik at mannen og er enig med deg i dine summer for felte tenner. Nå gråter du over spilt melk. Anonymkode: 8faa8...b33 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå er det litt sent, men du kunne fint løst situasjonen, med litt fantasi fremfor å ikke reagere. Tannfeen kunn vært uheldig og mistet for mye, eller dette er på grunn av pinsen, 17. Mai pengene var havnet oppi glasset og ikke utenfor.... og det er en fordel å snskke sammen om tannfeens rutiner hjemme hos dere slik at mannen og er enig med deg i dine summer for felte tenner. Nå gråter du over spilt melk. Anonymkode: 8faa8...b33 Trodde vi var enige om det, men det pleier jo vanligvis å være meg som ordner med penger i glasset.... Menn bare tenker ikke alltid. Og det var ganske sent på kvelden. Han vet ho at det er mellom 20 og 40 som er normalt, ut fra hva vi har liggende, så for alle del kan det være han har tenkt at "det vi har liggende" er nøkkelordet. Glad det ikke lå mer penger i den skåla. TS Anonymkode: 9c509...58d
Sirah Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Jeg ville også sagt at tannfeen la igjen litt ekstra penger siden det er 17. mai Så kan hun kjøpe seg en is eller to selv for pengene som tannfeen gav henne Ingenting å lage en stor sak over 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Sannheten er jo egentlig at tannfeen har hatt en vikar inne som ikke var helt oppdatert og hadde kunnskap om å telle penger/pengenes verdi, derfor ble det litt mer penger enn den faste tannfeen pleier å gi. Så vikaren kan ikke settes inn i den jobben i fremtiden uten opplæring i pengetelling! Anonymkode: 8faa8...b33 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Nå har vel din mann like mye som deg å si i oppdragelsen av barnet, og han må da få bestemme noe han også. Synes han 90 kroner var greit så er det vel like mye hans penger som dine, og da kan han vel få gi 90 kroner. Virker som om at noen kvinner tror de har vetorett i barneoppdragelse og alt som er annerledes enn det de har bestemt er totalt ugreit. Går man utenfor det er man visstnok en sopp. Herlighet. Glad jeg ikke har et sånt syn på menn. Her i hus bestemmer jeg og mannen like mye fordi vi blir enige om ting, og ingen trumfer gjennom på alt. Anonymkode: 1ea44...a74 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå