Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/meninger/radio/hele-norge-er-skremt-til-aa-kjoepe-avleggs-radioer/a/23673821/

Jeg har hele tiden hørt at i 2017 fjernes FM-nettet, og da må vi alle bruke DAB-radio. Derfor skaffet jeg meg en DAB-radio for et år siden, til 1000 kr, og trodde da at jeg var safe etter 2017. Denne radioen har ikke DAB+, men jeg regnet med at dette bare er en liten forbedring av DAB, og at begge vil fungere i fremtiden, de heter jo tross alt DAB begge to?

Så står det i denne artikkelen: " Og 250.000 ubrukelige DAB-radioer må kastes, fordi de ikke er av den nyeste typen. For da vil bare radioer som kalles DAB + virke. "

Er det noen som tuller med meg? Vil ikke DAB virke? Er jeg lurt til å kjøpe en DAB-radio, som det har stått overalt i media de siste årene, og så er det bare DAB+ som skal leve videre? Unnskyld meg for at jeg ikke er superteknisk anlagt og umiddelbart forsto av meg selv at dette var to helt ulike radiotyper...

Anonymkode: 2deb1...76e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DAB+ ja. Har vanlig DAB i bilen og det funker, men er elendig signal og få stasjoner, den kan oppgraderes da. 

Anonymkode: 25846...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Kan min vanlige radio i stua med DAB oppgraderes til DAB+ da?

Anonymkode: 2deb1...76e

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det blir noe av siden Eu ikke går inn for det samme.

Anonymkode: 7f1d4...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...