AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 http://www.vg.no/nyheter/meninger/radio/hele-norge-er-skremt-til-aa-kjoepe-avleggs-radioer/a/23673821/ Jeg har hele tiden hørt at i 2017 fjernes FM-nettet, og da må vi alle bruke DAB-radio. Derfor skaffet jeg meg en DAB-radio for et år siden, til 1000 kr, og trodde da at jeg var safe etter 2017. Denne radioen har ikke DAB+, men jeg regnet med at dette bare er en liten forbedring av DAB, og at begge vil fungere i fremtiden, de heter jo tross alt DAB begge to? Så står det i denne artikkelen: " Og 250.000 ubrukelige DAB-radioer må kastes, fordi de ikke er av den nyeste typen. For da vil bare radioer som kalles DAB + virke. " Er det noen som tuller med meg? Vil ikke DAB virke? Er jeg lurt til å kjøpe en DAB-radio, som det har stått overalt i media de siste årene, og så er det bare DAB+ som skal leve videre? Unnskyld meg for at jeg ikke er superteknisk anlagt og umiddelbart forsto av meg selv at dette var to helt ulike radiotyper... Anonymkode: 2deb1...76e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 DAB+ ja. Har vanlig DAB i bilen og det funker, men er elendig signal og få stasjoner, den kan oppgraderes da. Anonymkode: 25846...0ae
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Kan min vanlige radio i stua med DAB oppgraderes til DAB+ da? Anonymkode: 2deb1...76e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Tror ikke det blir noe av siden Eu ikke går inn for det samme. Anonymkode: 7f1d4...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå